Gå til innhold

Er dette greit eller upassende innblanding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 12. Helt normal jente med ikke alt for mange venner i forhold til mange andre fordi hun er litt beskjeden.

Hun har kjent ei annen jente på snart 14 som er i felles omgangskrets i mange år. De har ikke vært erteris, men lekt med hverandre når de har møttes. De går ikke på samme skole.

Nå har datteren min blitt kjent med ei ny jente som hun trives veldig godt med. Tydeligvis en av vennene til hun andre jenta.

Dette har ført til en sint henvendelse fra moren til hun på snart 14. De ville vite hvorfor vår datter ikke inviterte deres datter med på ting når de visste at andre ble spurt.

Kjenner jeg blir litt overrasket. Ikke har vi hatt stort besøk eller bursdag nylig. Bare noen få overnattinger med den nye venninnen.

Anonymkode: 31c7c...1a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig logikk... Kan man ikke ha separate relasjoner...?

Meld bare hyggelig tilbake at dere ikke har som mål å utestenge noen, og at det sikkert blir sjanse for å finne på noe hyggelig med alle tre fremover.

Anonymkode: 19193...ac9

Skrevet

Altså dette kan vel dreie seg om at den andre jenta på et vis føler seg utenfor eller har fått med seg at de møtes uten henne. Noe de selvsagt har all mulig rett til. Det er jo sånn at vi ofte blir kjent med nye mennesker gjennom de vi alt kjenner.

Jeg ville ikke latt meg provosere. Bare si som hun over sier at dere gjerne finner på noe med alle sammen en dag snart.

Skrevet

Håpløst av den andre mora å blande seg i noe sånt. Ikke bruk energi på det i det hele tatt. Dere har ikke gjort noe galt.

Anonymkode: 4b55d...23b

Skrevet

Jeg oppfordrer til dialog... sånn jeg leser det så er 14-åringene vonbroten, og har klaget og grått (sin versjon) til moren. Moren står på barrikadene for sin datter (noe flere sikkert gjør når de tror det er utestenging, da dette fort kan bli mobbing (dette er hva moren tror) ) 

Så jeg hadde tatt en kaffe med moren jeg, og en prat om hva som egentlig skjer. 14år gamle jenter er gode på dramatikk ;) 

Er hun fortsatt teit etter det, så ignorer

Anonymkode: f062c...494

Skrevet

ikke bry deg om om andre moren

Anonymkode: 19152...d55

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ikke bry deg om om andre moren

Anonymkode: 19152...d55

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 49ba9...90f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...