Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #1 Skrevet 30. april 2018 Jeg og mannen diskuterer en del rundt dette tema, da han avtaler i hytt og pine når han skal ha sønnen. Han bor 30 min unna med bil og det går ikke direkte busser. Han bestemmer at nå skal han komme og hvor lenge han skal være! Vi har 2 felles barn og jeg jobber 80% stilling. Han forventer at når barnet er der tar jeg meg av alt som om han var min egen. Mannen kjører mye sitt eget løp og jeg savner et samhold og en enighet i ting. Kan f.eks si til gutten at han kan være til onsdag selv om avtalen vi hadde først var imorgen i og med at han skal på skolen på onsdag. Far skal på jobb og jeg er hjemme, det betyr at han har sagt til gutten at han kan være, uten å snakke med meg om jeg kan kjøre han på skolen. Jeg er hjemme med minsten og skal sende eldste min på skolen også. Dette blir enormt mye styr for meg da jeg må ha med meg minsten å kjøre 1t OG eldste må jeg ha på tlf og si at nå kan du gå til skolen. Jeg blir veldig sint på dette, føler ikke han respekterer meg, hvis jeg sier noe på dette vrir han det om til at det er min feil osv. Jeg har ikke noe imot at vi har sønnen hans, har han gjerne her alene om mannen min er på reisejobb osv. Poenget er måten han trer frem på og velger å gjøre ting. Vet ikke hvordan jeg skal ta tak i det uten at det skal bli min feil, sier jeg nei til å kjøre nå blir det jeg som er den «store stygge ulven» på en måte... en smule frustrert... noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 450f2...942
Nyttårs barn Skrevet 30. april 2018 #2 Skrevet 30. april 2018 Dette er baksiden ved å slå seg sammen med en mann med barn. Mannen er glad i alle barna sine(selvsagt) og ønsker å ha dem der. Men når sønnen hans er der kjører han sitt eget liv og du ender opp med mye ekstra jobb.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #3 Skrevet 30. april 2018 Det er ikke ditt ansvar! Du må gi beskjed til mannen og vise det gjennom handling at far må ordne dette selv. Jeg hadde ikke virdert å kjøre gutten engang da det ikke hadde vært mitt ansvar. Anonymkode: 67f94...a4e
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke ditt ansvar! Du må gi beskjed til mannen og vise det gjennom handling at far må ordne dette selv. Jeg hadde ikke virdert å kjøre gutten engang da det ikke hadde vært mitt ansvar. Anonymkode: 67f94...a4e Du tuller nå? Velger man å slå seg ned med en med barn fra før av, har man ansvar for barnet til den personen også. Anonymkode: 5ddcb...245
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du tuller nå? Velger man å slå seg ned med en med barn fra før av, har man ansvar for barnet til den personen også. Anonymkode: 5ddcb...245 Faren og moren til barnet har det ansvaret. Det er ikke anbefalt noen plass at man trer inn som en foreldre. Men selvsagt har man ansvar som en voksen person, men foreldrene skal forsørge og ha det praktiske ansvaret. Jeg hadde aldri påtatt meg oppgaven i å få han på skolen , og jeg hadde gitt beskjed til faren at det er samvær med faren han har, ikke stemora. Anonymkode: ab3a5...c81
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg og mannen diskuterer en del rundt dette tema, da han avtaler i hytt og pine når han skal ha sønnen. Han bor 30 min unna med bil og det går ikke direkte busser. Han bestemmer at nå skal han komme og hvor lenge han skal være! Vi har 2 felles barn og jeg jobber 80% stilling. Han forventer at når barnet er der tar jeg meg av alt som om han var min egen. Mannen kjører mye sitt eget løp og jeg savner et samhold og en enighet i ting. Kan f.eks si til gutten at han kan være til onsdag selv om avtalen vi hadde først var imorgen i og med at han skal på skolen på onsdag. Far skal på jobb og jeg er hjemme, det betyr at han har sagt til gutten at han kan være, uten å snakke med meg om jeg kan kjøre han på skolen. Jeg er hjemme med minsten og skal sende eldste min på skolen også. Dette blir enormt mye styr for meg da jeg må ha med meg minsten å kjøre 1t OG eldste må jeg ha på tlf og si at nå kan du gå til skolen. Jeg blir veldig sint på dette, føler ikke han respekterer meg, hvis jeg sier noe på dette vrir han det om til at det er min feil osv. Jeg har ikke noe imot at vi har sønnen hans, har han gjerne her alene om mannen min er på reisejobb osv. Poenget er måten han trer frem på og velger å gjøre ting. Vet ikke hvordan jeg skal ta tak i det uten at det skal bli min feil, sier jeg nei til å kjøre nå blir det jeg som er den «store stygge ulven» på en måte... en smule frustrert... noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 450f2...942 Du har rett, han respekterer deg ikke. Hvis han nekter å høre på fornuft må du jo begynne å bare juge. Si at du skal til legen, tannlegen osv så det er umulig for deg å kjøre. Tilføy at du MEEEEEER ENN GJERNE gjør slike ting hvis han er suuuupernøye med å avtale med DEG først, så du vet om det i god tid og kan planlegge rundt det. Anonymkode: 15a99...ebf
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du tuller nå? Velger man å slå seg ned med en med barn fra før av, har man ansvar for barnet til den personen også. Anonymkode: 5ddcb...245 Du tuller nå? Kan alle foreldre i verden bare slippe helt og holdent tak i ansvar for egne barn når de får en kjæreste, altså? Anonymkode: 15a99...ebf
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 Henting og bringing kan foreldrene sørge for. Og når barnet kommer på samvær så får også foreldrene holde seg hjemme, i allefall ikke jobbe overtid hver dag, avtale noe med gutta osv. Jeg har satt foten ned med mannen, det er uaktuelt at han kommer hjem fra jobb etter leggetid mer enn én gang ved samvær. Barnet kommer først og fremst for å være med far. Jeg kjører på skolen jeg altså, og henter, når det passer inn i min jobbhverdag. Det er uansett min mann som skal bære hovedtyngden av samværet. Jeg skal være en trygg og omsorgsgivende voksenperson i pappas hus, ansvaret er ikke mitt. Mannen din får ta seg sammen, du har blitt ei dørmatte. Angående kjøringen, han drar på jobb og du er stuck med tre barn hjemme?? Enten får han betale taxi for barnet sitt, eller kjøre selv. Anonymkode: 790f8...1be
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du tuller nå? Kan alle foreldre i verden bare slippe helt og holdent tak i ansvar for egne barn når de får en kjæreste, altså? Anonymkode: 15a99...ebf I nærmiljøet her er det likeså gjerne stefar eller stemor som følger på fritidsaktiviter eller lignende . Skjønner det tydeligvis ikke er vanlig. Snakker ikke om at foreldrene ikke skal ha ansvaret , snakker om at man også som steforeldre har ett ansvar for å bidra. Anonymkode: 5ddcb...245
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: I nærmiljøet her er det likeså gjerne stefar eller stemor som følger på fritidsaktiviter eller lignende . Skjønner det tydeligvis ikke er vanlig. Snakker ikke om at foreldrene ikke skal ha ansvaret , snakker om at man også som steforeldre har ett ansvar for å bidra. Anonymkode: 5ddcb...245 Det er en forskjell å delta og hjelpe og å bli påkrevd slik som HI. Mannen hennes takker ja på hennes vegne uten å sjekke og forventer så at hun henter og bringer. Jeg er med på trening og skoleavslutning med mitt stebarn. Oppstår det noe som forhindrer mannen å hente levere så gjør jeg selvsagt det. Likevel er jeg helt klar på at ansvaret, planleggingen og oppfølgingen ligger 100% på mannen. Jeg er kun en bonus som følge opp barnet emosjonelt hos oss og som bidrar når far ikke rekker alt, det skjer jo innimellom. Anonymkode: 790f8...1be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå