Gå til innhold

Kjenner du noen som har levd med lungekreft lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma har fått påvist lungekreft og kan ikke opereres. Nå skal hun starte cellegift med tanke på at de sjal klare å holde kreften i sjakk. Hun kan aldri blir frisk, men hun kan teoretisk leve med kreften lenge hvis behandling fungerer.

Cellegiften skal kombineres med stråling etterhvert.

Anonymkode: fdf4f...47a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min fikk lungekreft i begge lungene ( 2 forskjellige kreftformer) i fjor sommer. 

Hun kunne heller ikke opereres, men de klarte å få henne kreftfri med cellegift og stråling. En ny type behandling med intensiv stråling. Hvilket sykehus blir hun behandlet på? 

Skrevet
1 minutt siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Moren min fikk lungekreft i begge lungene ( 2 forskjellige kreftformer) i fjor sommer. 

Hun kunne heller ikke opereres, men de klarte å få henne kreftfri med cellegift og stråling. En ny type behandling med intensiv stråling. Hvilket sykehus blir hun behandlet på? 

Cellegift i Tønsberg. Hun blir aldri kreftfri har vi fått vite, men målet er å stagnere kreften 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Cellegift i Tønsberg. Hun blir aldri kreftfri har vi fått vite, men målet er å stagnere kreften 

Da ville jeg prøvd å få en time til vurdering på Ullevål sykehus i Oslo. De er helt fantastiske... Moren min tilhørte egentlig Gjøvik og hadde hun ikke kommet på Ullevål hadde hun aldri fått den behandlingen hun fikk..

Skrevet
28 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Da ville jeg prøvd å få en time til vurdering på Ullevål sykehus i Oslo. De er helt fantastiske... Moren min tilhørte egentlig Gjøvik og hadde hun ikke kommet på Ullevål hadde hun aldri fått den behandlingen hun fikk..

Må bare si at de er veldig flinke i Tønsberg!!

Skrevet
46 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Ullevål kommer dårligst ut i Norge på å gi behandling innen 20 dager, noe som går utover prognosen for å bli frisk. Det kan du både Google og snakke med fagfolk om. Moten din var heldig.

Skrevet
30 minutter siden, TinaK 1990 skrev:

Må bare si at de er veldig flinke i Tønsberg!!

Helt enig! Har gode erfaring med kreftbehandling der, kombinert med Rikshospitalet. 

Anonymkode: ae0c6...ec4

Skrevet

Mamma levde først to år med den ene typen lungekreft. Så fikk hun en ny svulst som var den hissige typen og da levde hun bare seks uker. 

Anonymkode: 840b4...163

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mamma levde først to år med den ene typen lungekreft. Så fikk hun en ny svulst som var den hissige typen og da levde hun bare seks uker. 

Anonymkode: 840b4...163

Hvilken behandling fikk hun de 6 ukene?

Skrevet

Bestemor måtte til radiumen for cellegift, kunne ikke få det i Tønsberg. Så da vil jeg tro det avhenger av krefttype... hun fikk diagnosen i januar i fjor, ble behandlet men det var spredning. Så ny runde i år med cellegift, og den sprer seg bare mer og mer. Men hun lever enda da, om ikke annet ❤️ Lykke til, ta vare på hverandre!

Anonymkode: 76d24...e5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...