Gå til innhold

Teit spørsmål om farsbidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt med noen bekjente av noen bekjente på fest i helgen, og de diskuterte farsbidrag.

Hun ene klarte å si at hun var glad eksen hennes hadde sterilisert seg før det ble slutt siden dersom han fikk flere barn ville hun fått mindre i bidrag. Denne skjønner jeg, dersom man får foreldreansvar for flere barn, er det også riktig at eksen før mindre siden han også skal betale for den nye.

Så kom det jeg stusset litt på, hun ene sa at hun og den nye samboeren prøver å få en ny baby, og når den kommer, kommer hun til å forlange mer bidrag fra eksen siden da har hun en til å forsørge og det blir mindre på de hun har fra før.
Er det virkelig riktig, syns det høres fryktelig feil ut?

Hilsen er nysgjerrigper som ikke har noen planer om å bli alenemor med det første

Anonymkode: 09a85...0bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den andre bekjente tror jeg at jeg hadde faset ut... hun er jo bare grisk og dum.

Nesten så jeg håper hun ikke får flere barn. Hun har ny samboer, da har hun en mann som deler utgiftene med om hun får flere barn. Hennes eks skal ikke betale for barn som ikke er hans.

Det har vært saker hvor mor fikk barn med ny mann og gikk ned i stilling og så forsøkte å kreve mer i bidrag fra far til hennes første barn. En far tok dette opp og det ble en endring.

https://www.ba.no/nyheter/oystein-slipper-na-a-betale-for-barn-som-ikke-er-hans/s/1-41-6016300

Anonymkode: 06a6c...281

Skrevet

Nei bidraget skal ikke dekke nye barn hun får med ny mann, men går hun ned i inntekt kan bidraget beregnes på nytt ut i fra at hun har lavere inntekt. 

He he har hatt noen lignende diskusjoner her med faren til mitt barn. Det hjelper ikke at han har valgt å satse penger på prosjekter som ikke har gått så bra og han har tapt penger på det, han skal ikke betale mindre i bidrag av den grunn. Det blir som om jeg tar opp 200000 i forbrukslån og kaster bort de pengene, han skal ikke betale mer i bidrag av den grunn. 

Anonymkode: 442a2...04e

Skrevet

Så tragisk. Tvilsomt at det vil skje noe endring i bidrag.

Jeg har fått tre barn med ny mann, og eksen et barn med ny dame. Har ikke skjedd noen endringer i bidraget av den grunn. 

Anonymkode: cc32b...ec2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...