Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #1 Skrevet 30. april 2018 I barnehagen når man selv har fri ? Pleide alltid gi kort dag om jeg fikk fri eller hadde permisjon ! Men mange av de jeg kjenner bruker barnehagen 8-9 timer uansett ! Hvordan klarer dere det ? Skjønner det om man er alvorlig syk. Men normalt oppegående mennesker ! Anonymkode: 1f0da...5ce
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #2 Skrevet 30. april 2018 Det er vel en pust i bakken da for de som ellers ikke har noe fri eller barnevakt? Anonymkode: 1516f...242
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #3 Skrevet 30. april 2018 De er nok ikke en så flink og god mor som deg. Jeg er enda bedre enn deg, min er hjemme om jeg har fri. 😊 Anonymkode: f5d0a...2da
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #4 Skrevet 30. april 2018 Du får nok mye pes her nå, se bare på #3, rett i angrep. Men jeg reagerer også på at spesielt fedre som jobber offshore leverer små toåringer i barnehagen før kl 08. Selvsagt greit å ha de i bhg noen timer, men 7-8 timer når det ikke er nødvendig hadde jeg ikke syns var greit. Man får vel ikke barn for å være alene hjemme i timesvis hver dag? Anonymkode: 6e588...97b
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #5 Skrevet 30. april 2018 Jeg skjønner ikke hvorfor man trenger 9 timer alenetid ! Syns bare det er så fælt gjort mot små 1 åringer noen står jo å venter på døra til barnehagen når den åpner 7.15 så har man fri selv. Huff .... jeg gråt nesten når poden måtte være 7.5 time i barnehagen når jeg jobba .... når jeg hadde perm hadde gutten Bhg fra 9.30 -15 3-5 dager i uka for å leke. Anonymkode: 1f0da...5ce
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #6 Skrevet 30. april 2018 Skjønner det ikke jeg heller. Kjenner noen foreldrepar som sender avgårde alltid, uansett hvor mye fri de har. Tror det handler mye om at de faktisk ikke forstår hvor heldige de er. Da eldste gikk i barnehagen brukte jeg den mer når jeg ikke trengte, enn jeg gjør med yngste. Fordi jeg så ikke verdien av å ha barna hjemme. (Jeg var ung og dum). Nå vet jeg det, fordi jeg har skolebarn som aldri kan få fri «bare fordi». Så jeg har alltid yngste hjemme når jeg kan. Men så jobber jeg hver dag, mandag til fredag året gjennom. Med unntak av 5 uker ferie. Som selvsagt brukes til ungene. Nå er jeg sykemeldt, og har latt mannen levere i bhg kl 8. Jeg sover til ca 10, og henter kl 14. Hadde ikke ramla meg inn selvom jeg så absolutt trenger tiden for meg selv! Anonymkode: 339ce...565
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #7 Skrevet 30. april 2018 Hvorfor skal du blande deg i det ? det har du ingenting med Anonymkode: 889af...2e9
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #8 Skrevet 30. april 2018 Har ikke noe med det . Men syns jo det er skummelt at det vandrer så dumme og enkle mennesker rundt om som bare tenker på seg selv !! Huff skremmende. Stakkars unger. De må jo virkelig føle seg uelsket ! Anonymkode: 1f0da...5ce
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #9 Skrevet 30. april 2018 Hehe.. Det er ALLTID et sånt innlegg på inneklemte dager.. La folk få gjøre som de vil! Anonymkode: f5003...b0b
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #10 Skrevet 30. april 2018 Kanskje du kan bruke noen av den tiden du nå bruker på å ha barnet mindre i barnehagen når du har fri, til å utvikle empati og forståelse for at andre har andre liv, andre barn, og har andre grunner for sine valg, grunner du kanskje ikke vet noe om. Vi har ingen familie rundt oss. Ingen avlastning, ingen barnevakt. Vi jobber begge 8-16 på hverdager, samtidig med barnehagen altså.Så den eneste måten vi kan ha tid sammen som et par (som alle sier er viktig å prioritere) er om vi tar fri samtidig en hverdag, når treåringen vår uansett koser seg masse i barnehagen. Jeg er ikke alvorlig syk, men blir litt bekymret for dine manglende empatiske evner. Anonymkode: 15916...efc
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #11 Skrevet 30. april 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke noe med det . Men syns jo det er skummelt at det vandrer så dumme og enkle mennesker rundt om som bare tenker på seg selv !! Huff skremmende. Stakkars unger. De må jo virkelig føle seg uelsket ! Anonymkode: 1f0da...5ce Og jeg synes det er skummelt at så dømmende folk som deg med et så enkelt menneskesyn oppdrar barn Anonymkode: 15916...efc
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #12 Skrevet 30. april 2018 Spørs vel hvilken situasjon man er i. Når minste var baby, så leverte mannen 5 åringen i barnehagen kl 07.30 når han dro på jobb, og det hendte jeg ikke hadde overskudd til å hente han før 15.30, evt mannen hentet når han kom fra jobb. Han hadde det mye bedre i barnehagen hvor han kunne leke med vennene sine enn han hadde hatt det hjemme en stressende morgen med baby og han og babyen skulle krevd min oppmerksomhet mens jeg lagde middag på en stressende ettermiddag. Men skal også sies at han hadde 4 ukers ferie pluss at han sluttet i barnehagen 1 mnd før ferien det året han skulle begynne på skolen fordi jeg likevel var hjemme i permisjon. Anonymkode: 42fe6...267
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #13 Skrevet 30. april 2018 Jeg jobber ikke med barn lenger ! Det ga meg ingenting å passe andre sine barn mens de selv drakk kaffe ! Vi var alltid ubderbemannet og barna var utslitte av lange dager. 60 prosent av foreldrene drev dank mens vi jobbet vettet av oss . Det føltes helt feil så byttet jobbe . Takk og lov for d Anonymkode: 1f0da...5ce
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #14 Skrevet 30. april 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: I barnehagen når man selv har fri ? Pleide alltid gi kort dag om jeg fikk fri eller hadde permisjon ! Men mange av de jeg kjenner bruker barnehagen 8-9 timer uansett ! Hvordan klarer dere det ? Skjønner det om man er alvorlig syk. Men normalt oppegående mennesker ! Anonymkode: 1f0da...5ce Vi klarer det vel fordi vi driter i ungene og verken er glad i dem eller liker dem, skjønner du ikke det? Sier seg jo sjæl, det KAN bare være én eneste grunn! Det kan f eks ikke ha sammenheng med at noen barn foretrekker å bli levert før de andre er kommet inn i lek. Det handler heller ikke om at der er en fin ro den siste timen, eller at ungene får bruke puterommet når de er få. Heller ikke kan det dreie seg om at bestevennen har samme dagsrytme. Neida, det kan kun skyldes at vi ikke liker unger. Anonymkode: cc22c...ec1
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #15 Skrevet 30. april 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber ikke med barn lenger ! Det ga meg ingenting å passe andre sine barn mens de selv drakk kaffe ! Vi var alltid ubderbemannet og barna var utslitte av lange dager. 60 prosent av foreldrene drev dank mens vi jobbet vettet av oss . Det føltes helt feil så byttet jobbe . Takk og lov for d Anonymkode: 1f0da...5ce Hvilken slumby bodde du i, hvis 60% av foreldrene ikke hadde jobb? Anonymkode: cc22c...ec1
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #16 Skrevet 30. april 2018 Jeg jobber som lærer. Ungene mine har alltid permisjon fra barnehagen i sommerferien. To måneder fri med en 2-åring, en 5-åring og en 2.klassing i år. Gleder meg! Vinterferie, påskeferie, jul etc - alltid fri. De leveres kl 8 og hentes «aldri» senere enn kl 1530. Har jeg fri før så henter jeg før. Jeg liker å være sammen med barna mine. Men en inneklemt dag innimellom leverer jeg i barnehagen med god samvittighet. Og det kunne ikke falle meg inn å legge meg opp i hva andre gjør. Anonymkode: 96594...66b
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #17 Skrevet 1. mai 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Har ikke noe med det . Men syns jo det er skummelt at det vandrer så dumme og enkle mennesker rundt om som bare tenker på seg selv !! Huff skremmende. Stakkars unger. De må jo virkelig føle seg uelsket ! Anonymkode: 1f0da...5ce Hei hei hei. ! Snakk om å være dømmende ! Du er ikke en bedre mor fordet altså. Dine holdninger skremmer meg mer enn en mor som har barnet i bhg i 9 timer. Anonymkode: 5db6b...9d3
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #18 Skrevet 1. mai 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber som lærer. Ungene mine har alltid permisjon fra barnehagen i sommerferien. To måneder fri med en 2-åring, en 5-åring og en 2.klassing i år. Gleder meg! Vinterferie, påskeferie, jul etc - alltid fri. De leveres kl 8 og hentes «aldri» senere enn kl 1530. Har jeg fri før så henter jeg før. Jeg liker å være sammen med barna mine. Men en inneklemt dag innimellom leverer jeg i barnehagen med god samvittighet. Og det kunne ikke falle meg inn å legge meg opp i hva andre gjør. Anonymkode: 96594...66b Ja, med så mye fritid så har man jo overskudd til det. Anonymkode: afbd0...60c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå