Gå til innhold

Jeg har fem venninner som er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pedagogiske ledere/barnehagelærer og jobber i barnehage. I løpet av de siste fire årene har de alle fått barn. Noen første og andre nummer to eller tre. De velger alle å holde barna hjemme et år ekstra. De har alle fått barn før august, men velger å være hjemme til de er 2-2,5 år. 

Jeg er ikke barnehagelærer, men begynner å lure på om jeg kanskje også burde være hjemme et år ekstra med min 1-åring. Hvorfor velger de alle det når de selv jobber i barnehage hvis barnehagen er bra også for de minste? 

Anonymkode: f9b68...48b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville snakket med venninnene mine som faktisk kan svare og ikke bare gjette på hva venninnene dine ville svare. 

Anonymkode: 2412f...139

Skrevet

De velger det vel fordi gubben har råd og fordi det er koselig å tråkke hjemme.

Anonymkode: f5754...00e

Skrevet

Det er nok ikke svart/hvitt hva som er best. Kommer an på så mange faktorer.

Min gutt på 15 mnd stortrivdes å være sosial med jevnaldrende. Hjemme var det ikke flust av småbarn vi kunne besøke, og åpen barnehage synes jeg var bare pes. Masse barn i åpen bhg, men sjeldent de samme fra gang til gang. Og han er nr 1, så ingen søsken heller 

Også er det forskjell på oss foreldre. Å være hjemme med småbarn passer noen bedre enn andre. Jeg savnet å snakke med voksne, og gikk tom for ideer å gjøre. Bor såpass langt unna familie at det var ofte bare meg og han.

Så hva som er best kommer an på barnet og familiesituasjonen. Det var riktig for oss med barnehage. Men ville ikke startet før ett år, med mindre det var helt nødvendig 

Anonymkode: 941c0...f67

Skrevet

Rein gjerning frå mi side, men det kan vel ikkje muligens vere slik at dei er ekstra glad i småbarn sidan dei har valt å utdanne seg til barnehagepedagogar og difor vil vere mest mogleg saman med barnet sitt når dei er små, og i tillegg har menn som tenar nok til at det går an?