Gå til innhold

Lekser 1mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har deres barn lekser fra tirsdag til onsdag? 

Var inne på onenote, ser at de har MYE lekser som skal gjøres 1mai.. jaja, det var den fridagen 😞

Anonymkode: 887c1...5be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har lekser for neste uke, ja, inkludert fra mandag til onsdag. Regner med at de leksene forlengst er gjort, det er flere år siden jeg har kontrollert barnas leksearbeid. Jeg har barn som liker å jobbe med skolearbeid og som vet at de må jobbe for å nå målene de har satt seg. 

Anonymkode: da672...be1

Skrevet

På lekseplanen står det lekser fra mandag til tirsdag og lekser fra tirsdag til onsdag.

Anonymkode: 9f48f...d05

Skrevet

Jøss sjekka nå og de har kun å fortelle om en utflukt de skal på på onsdag. 

Anonymkode: f2ae6...9c1

Skrevet

Mine har samme leksemengden som alltid, men her er det fast innlevering torsdag. Så om de vil ha fri tirsdag må de jobbe ekstra mandag og onsdag.

Anonymkode: 02885...13e

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var inne på onenote, ser at de har MYE lekser som skal gjøres 1mai.. jaja, det var den fridagen 😞

Bruker vel ikke en hel dag på leksene? Om du er så veldig imot lekser 1.mai, så skriver du bare en melding til læreren at din ikke har gjort leksene. Jeg har noen ganger skrevet beskjed til læreren viss leksene tar over en time. Da takker hun meg. Ikke meningen at barna skal sitte hele dagen/kvelden med lekser.

Anonymkode: f9533...b54

Skrevet

Ja lekser til onsdag men de gjøres idag så dermed ikke leksegjøring imorgen.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

stakkars ungen din a, herregud slutt og syt

Anonymkode: 4e5d3...1dc

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

stakkars ungen din a, herregud slutt og syt

Anonymkode: 4e5d3...1dc

Jo takk for den 👍🏼

Det er dessverre ikke alle barn som gjør leksene på 15 min.., min bruker i snitt 2-3 timer hver dag. I morgen har de norsk, lesing og oppgaver, engelsk lesing og oppgaver, multi 20 min, og ca 25 oppgaver i matteboken. Sam.fag har de å velge to fylker å skrive det som er reelt til fylke, alt fra innbyggere til kjente bygngninger. 

Baret er midt i barneskole alder.... 

så ja, jeg synes dette var MYE..

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo takk for den 👍🏼

Det er dessverre ikke alle barn som gjør leksene på 15 min.., min bruker i snitt 2-3 timer hver dag. I morgen har de norsk, lesing og oppgaver, engelsk lesing og oppgaver, multi 20 min, og ca 25 oppgaver i matteboken. Sam.fag har de å velge to fylker å skrive det som er reelt til fylke, alt fra innbyggere til kjente bygngninger. 

Et barn skal ikke gjøre lekser i 3 timer etter skolen.  

At du ikke har tatt dette opp med skolen, og nektet, er direkte hårreisende. 

Anonymkode: 96fdb...150

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo takk for den 👍🏼

Men om du syns de har mye så ta det opp med skolen. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har lekser for neste uke, ja, inkludert fra mandag til onsdag. Regner med at de leksene forlengst er gjort, det er flere år siden jeg har kontrollert barnas leksearbeid. Jeg har barn som liker å jobbe med skolearbeid og som vet at de må jobbe for å nå målene de har satt seg. 

Anonymkode: da672...be1

Oi, du er jammen en flink mamma altså. Vent litt mens jeg henter litt papp og gullspray så skal jeg lage en medalje til deg.

Anonymkode: 11197...492

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo takk for den 👍🏼

Hvorfor i all verden setter du ikke foten ned? Det er faktisk DIN jobb og si ifra når leksene tar så lang tid. Mener du helt seriøst at du sitter og ser på at barnet ditt strever med leksene i 3 TIMER??? Hver dag? Herregud, du må jo ta grep før ungen ødelegges.

Anonymkode: 11197...492

Skrevet

Her har barna kun lekse til torsdag og fredag. 

Anonymkode: 09a1e...1e0

Skrevet

Her har skolen skjønt, hverken lekser til fridag eller fra fridag. Så denne uken er det kun to dager med lekser, til torsdag og til fredag.

Anonymkode: 1fa1b...793

Skrevet

De har normale mengder på ukeplanen, men ikke søren om de bruker timesvis hver dag. På 30-45 minutt får de greit unna en "dagsrasjon", og det er langt fra urimelig i et land med korte skoledager.

Anonymkode: 204ab...f73

Skrevet

Jeg syns det er merkelig å se hvor stor "respekt" flere her inne har for barnehage og skole. Barnehagen og skole er for barna og deg. Er bare å gi beskjed. Ingen på 4 trinnet skal sitte med lekser i 3 timer. La barnet jobbe i 45 min. så skriver du melding til læreren. Eller kanskje dere bør ta et møte, for her har det virkelig sklidd ut.

Anonymkode: f9533...b54

Skrevet

Nei, ingen lekser fra eller til fridag, verken for hun i 5. klasse eller han i 8. Han skal ha en naturfagsprøve i slutten av uken da, men den har de visst om i en god uke alledere, så ingen som skulle MÅTTE sitte inne å lese på den 1. mai. Ellers har han ukeslekser, ikke lekser fra dag til dag, men mindre denne uken pga 1. mai.

Anonymkode: 79adc...df2

Skrevet

Er lærer på mellomtrinnet. Vi gir ikke lekser til en fridag, og heller ikke lekser slik at de må gjøre lekser på fridagen. Altså har vi kun lekser til torsdag og fredag denne uken. 

Skrevet

Her har 2. Klassingen lekser, medan 3. Klassingen slepp.  🙄

Skrevet

Er lærer selv (småskole), og for meg er det "selvfølgelig" ingen lekser før onsdag denne uka.

Min egen 3.trinns elev på naboskolen (annen kommune) har lekser til onsdag. Jeg er sterkt uenig. 

Anonymkode: 551b4...cf3

Skrevet

Men de som har lekser til onsdag de kan jo gjøre de i dag så slipper de i morgen.

Skrevet
1 time siden, Mamma_til_2 skrev:

Men de som har lekser til onsdag de kan jo gjøre de i dag så slipper de i morgen.

Selvfølgelig, men det kan bli mye når det er lekser både til tirsdag og onsdag. I tillegg er det noen lekser som skal gjøres hver dag, lese 20 minutter pr dag, værobservasjoner, referater fra nyhetssendinger ol. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig, men det kan bli mye når det er lekser både til tirsdag og onsdag. I tillegg er det noen lekser som skal gjøres hver dag, lese 20 minutter pr dag, værobservasjoner, referater fra nyhetssendinger ol. 

Det blir noe annet de som har lekser til i morgen, det et litt teit, men lekser til onsdag mente jeg kan gjøres idag.

Skrevet

Har fast innlevering av lekser hver torsdag kl.20 og fredag kl.16. Sjekket ipaden nå. Ukeplan og lekser var ikke lagt ut enda. Kommer sikkert i morgen ettermiddag. 

Anonymkode: 518b8...d29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...