Gå til innhold

Dette med å skrive på dialekt, eller skrivefeil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så utrolig mange her inne som får tyn dersom de enten skriver på dialekt, eller har noen skrivefeil.
(Dysleksi er visst bare en dårlig unnskylding og eksisterer ikke)

Kan dere som gir tyn på det hele tiden og avsporer tråder vennligst fortelle meg hvor i forumsreglene det står at det å skrive på dialekt, eller ha skrivefeil er forbudt her inne?

Anonymkode: 40070...ea4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er så utrolig mange her inne som får tyn dersom de enten skriver på dialekt, eller har noen skrivefeil.

Kan dere som gir tyn på det hele tiden og avsporer tråder vennligst fortelle meg hvor i forumsreglene det står at det å skrive på dialekt, eller ha skrivefeil er forbudt her inne?

Det står ikke at skrivefeil er forbudt, men det står at du må skrive på bokmål, nynorsk eller til nød engelsk. Moderator skal kunne forstå alle innlegg uten å måtte knote seg igjennom alle landets dialekter. 

Anonymkode: 17331...804

Skrevet

👆

Selv skriver jeg mye dialekt i private settinger, men dette er til folk som jeg også SNAKKER med. Ingen av dere har hørt meg snakke. Jeg er ikke så spesiell at jeg er fritatt fra normal folkeskikk og kan forvente at det skal være ok at jeg skriver på en særs snever dialekt på et offentlig forum. 

Ang skrivefeil: de fleste jeg kjenner som har dysleksi har nesten ikke skrivefeil, fordi de gjør seg ekstra flid med rettskrivingen. Alle har skrivefeil fra tid til annen, men helt grunnleggende rettskriving er jo nettopp det: grunnleggende. Så ja, jeg blir irritert når det blir mange skrivefeil og det tydeligvis ikke bare er autokorrekten som har feilet, eller et tastetrykk som ikke ble registrert av maskinen. Det er ikke så vanskelig å lese gjennom teksten en gang eller to for å luke ut de verste feilene.

Anonymkode: 8c9b0...e4a

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du burde lest forumreglene............

"Innlegg som postet på Barn i magen/Din baby skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig, Hvis norsk ikke er morsmålet kan man skrive på svensk, dansk eller engelsk. Det er ikke tillatt å skrive på dialekt."

http://www.klikk.no/forum/foreldre/guidelines/

Anonymkode: f67e3...f2b

Skrevet
På 30.4.2018 den 6.16, Anonym bruker skrev:

Kanskje du burde lest forumreglene............

"Innlegg som postet på Barn i magen/Din baby skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig, Hvis norsk ikke er morsmålet kan man skrive på svensk, dansk eller engelsk. Det er ikke tillatt å skrive på dialekt."

http://www.klikk.no/forum/foreldre/guidelines/

Anonymkode: f67e3...f2b

Burn!

Anonymkode: f6645...3d3

Skrevet
På 30.4.2018 den 1.23, Anonym bruker skrev:

Er så utrolig mange her inne som får tyn dersom de enten skriver på dialeddzkt, eller har noen skrivefeil.

Hvordan kan du ha unngått å få med deg at det ikke er tillatt å skrive på dialekt her inne? Du må jo ha lest forumreglene?"

Anonymkode: 00ce9...36d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...