Gå til innhold

Et spørsmål om skatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Har dessverre ikke anledning å sitte to timer i kø på skatteetaten sin telefonlinje, men lurer på noe ang. skatt. Min mann tjener over 650 i året, jeg rundt 300. Vi har fått fordelt fradrag for huslånet og barnepass helt likt. Han må betale tilbake noen tusen i restskatt, jeg får igjen noen tusen.

Så spørsmålet: Har det noen betydning om jeg overfører alle fradragene til hans ligning? Mtp. han må betale noe toppskatt f.eks. Eller er det ett fett hvor fradragene står? Vi er gift btw.

Anonymkode: 2bd6f...018

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det samme hvor fradragene står. Fradrag har 0 betydning på innslagspunktene for skatt.

Anonymkode: 0231d...16f

Skrevet

Hmmm... Ok. Samme med formue og renteutgifter?

Anonymkode: 2bd6f...018

Skrevet

Ja 😊 Så lenge dere eier ting sammen, og er gift så er det ikke noe poeng å flytte. Annet enn at dere unngår bittelitt renter på baksmellen hans.

Anonymkode: 0231d...16f

Skrevet

Strafferetten på baksmell er høyere enn renten på tilgode, så det lønner seg å unngå baksmell 

Anonymkode: 3fb09...202

Skrevet

Når dere er gift skal egentlig ferdigutfylt skattemelding være gjort slik at dere begge kommer godt ut av det. Men dere kan nok spare litt på å flytte fradrag for å spare renter, men det er enklere hvis dere har penger til å betale restskatten før 31. mai da han vil spare rentene. Du vil få renter på det du får tilbake.

Anonymkode: 36304...ccd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...