Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #1 Skrevet 29. april 2018 vi er så matleie at mat har blitt et problem (kun vi voksne) så nå lurer jeg på hva dere skal ha til middag den kommende uken? kanskje jeg får noen fristende tips Anonymkode: 934c0...5c9
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #2 Skrevet 29. april 2018 Mandag-vegetartaco (rester fra helgen) Tirsdag-couscous salat med kylling og fetaost Onsdag-grønnsalat med bakt rødbeter og fetaost Torsdag-grøt Fredag-noe sjømat med ris og karrisaus Lørdag-hjemmelaget pizza Søndag-rester fra lørdagen 😊 Anonymkode: 14cb5...5a1
Mumua Skrevet 29. april 2018 #3 Skrevet 29. april 2018 Tenker hjemmelaget mørk lapskaus med ytrefilet av svin en dag. Så maser samboeren om en nudelrett med biff som jeg lager (eggnudler, biffstrimler, paprika, løk, champignon, hvitløk, hjemmelaget provance-paste, dijonsennep og fløte. Kan fint bruke provancekrydder istedet og la det småkoke litt lenger). Så må vi ha en dag med kylling, da vurderer jeg grov kyllingburger med stekt hjertesalat, bacon og hjemmelaget dressing med vårløk. Tenker å lage ørretfilet en dag, mulig jeg lager ørettnuggets med ovnsbakte grønnsaker og dip, 2-åringen elsker det. Så blir det nok hjemmelagd pizza en dag. Resten tar vi på sparket etter tid og lyst. Skal lage mat til hele barnehagen på fredag så da må det bli noe enkelt hjemme, da funker det gjerne med wraps, enten med laks, kylling eller karbonadedeig. Kjapt og enkelt
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #4 Skrevet 29. april 2018 I morgen blir det superenkelt - fant en ny type frossengrønnsaker fra Findus på tilbud her om dagen, med lime/sitrongress og ingefær, tror jeg. En pakke i ildfast form, fløte eller kokosmelk over og legge noen torskestykker oppå. Tar meg to minutter å forberede, så ordner ovnen resten Skal ha ovnsbakt squash fylt med karbonadedeig/løk/gulrøtter/sopp med en paprikasaus (kan godt bruke tomat, men det tåler jeg ikke). Ost på toppen om man tåler det. Så blir det nok dampede grønnsaker til noe panert sei en dag, tror jeg. Har mye egg, så tenker det blir en omelett med rester fra de dampede grønnsakene en dag også. Tror jeg har ytrefilet av okse i kjøleskapet også, så da blir det nok det med squash-spaghetti en dag også, med brokkoli og en soppsaus til. Bruker salat til alle middager, så det kommer i tillegg. Tja, det er så langt som jeg vet foreløpig... Anonymkode: 7f258...779
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #5 Skrevet 29. april 2018 Mandag.... Fiskegrateng med raspede gulrøtter, potet og smeltet smør. Tirsdag... Fullkornpasta med hjemmelaget tomatsaus med kyllingkjøttdeig Onsdag.... Lapskaus Torsdag..... Fiskesuppe av sei og laks Fredag .... Komper med salt kjøtt inni og med smeltet smør til. Lørdag.... Antakelig stekte komper hvis det er noen igjen fra fredag. Søndag...... Lammefrikase Anonymkode: e9b07...02f
Brillefanten Skrevet 30. april 2018 #6 Skrevet 30. april 2018 Gulrotsuppe med bacon Laks m grønnsaker i appelsinsaus Sopp korma Wok Enchiladas
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #7 Skrevet 30. april 2018 Rester viltgryte og potetmos Baccalao Kylling korma Torskegryte Tacogryte Pannekaker og ertesuppe Ovnsbakt laks eller kotletter Anonymkode: 8f994...cf7
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #8 Skrevet 30. april 2018 I dag blir det panert fisk med ris og dampet brokkoli. Chili bearnaise til. I morgen griller vi sommerkoteletter, med bakte amandinepoteter og salat. Ondag og torsdag er jeg på kveldsvakt, skal vedde på at det blir frossenpizza og annen drittmat. Fredag taco Anonymkode: a4e1b...88e
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #9 Skrevet 30. april 2018 idag : hamburger imorgen : fiskesuppe onsdag : skal en tur på egon med ungen og ei venninne Torsdag : vet ikke ( barnet er hos far ) Fredag : vet ikke helt ennå, er alene i helga, blir nok enten og bestille eller grille noe digg lørdag : det jeg ikke gjør fredagen Søndag : Fisk i form med grønnsaker Anonymkode: 2feea...b46
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #10 Skrevet 30. april 2018 Mandag pasta bolognese med salat og hvitløksbaguetter tirsdag enkel grilling onsdsg panang curry med kylling torsdag skal vi kjøre langt, så tar noe langs veien fredag noe hyttemat lørdag skal vi i konf, så vet ikke søndag er vi på veien igjen. Tipper pizza. Anonymkode: 7784a...a0f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #11 Skrevet 30. april 2018 Jeg spiser LCHF, men barna spiser stortsett det samme som meg, bortsett fra at jeg koker poteter og ris osv til dem om de vil ha det men denne uka ser sånn ut: Nakkekoteletter med stekt sopp, blomkål, brokkoli og bernaisesaus (ris) laks med bakte grønnsaker (søte småtomater, asparges, squash, paprika og rødløk) med sandefjordsmør. (Kokte poteter) Kyllingvinger og hjemmelaget lavkarbo focaccia. grillribbe med salat, agurk, tomat og vårløk og fetaost. (Pomfri) Fatheadpizza med pølse, bacon, løk, hvitløk og paprika og hjemmelaget hvitløksdressing. Anonymkode: d6050...3f3
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #12 Skrevet 30. april 2018 Fiskeboller i hvit saus med poteter og gulrøtter grilling på bål var planen, men er meldt regn. Blir da ovnsstekte pølser kjøttboller med hjemmelaget potetmos havregrøt taco pizzasnurrer fiskegryte med poteter Anonymkode: 7b6b5...e8b
Himmel og hav Skrevet 30. april 2018 #13 Skrevet 30. april 2018 I dag: restene fra kyllinggryta fra i går I morgen: Stekt laks, ris og grønnsaker Onsdag: Kjøttdeiglapskaus Torsdag: Fisk av et eller annet slag. Vet ikke helt hvilken enda. Fredag: hjemmelaget pizza Lørdag skal vi i konfirmasjon Søndag: Elgkarbonader, gratinerte poteter og grønnsaker.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #14 Skrevet 30. april 2018 Hjemmelaget fiskegrateng med revne gulrøtter, poteter og smeltet smør. Hjemmelaget blomkålsuppe med bacon. Pasta med bolognese kokt på det vi har i kjøleskap/fryser. Taco Pizza Pannestekt laks med mangosalat og ris. Anonymkode: c555a...66e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå