MilleMarmelade Skrevet 29. april 2018 #1 Skrevet 29. april 2018 Etterhvert som minstemann vokser til, vil det bli mye klær og utstyr som vi ikke lenger trenger. Men mye av det vi har, er enten arvet eller gaver og da føles det feil å selge det videre. Men samtidig virker det ikke helt rett å bare gi bort masse til dels dyre/store ting på Facebook heller. Sånn som det ser ut nå, er det ingen i familie/omgangskrets som venter barn i overskuelig framtid, ellers ville vi såklart gitt det videre til dem.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #2 Skrevet 29. april 2018 Dere kan jo selge det og sette pengene på barnets sparekonto. Da får han glede av dem når han blir eldre. Anonymkode: 63ef6...f56
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #3 Skrevet 29. april 2018 Herregud. Det er TING. Selg dem og kjøp noe han kan bruke. Anonymkode: 4d750...aab
MilleMarmelade Skrevet 30. april 2018 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Herregud. Det er TING. Selg dem og kjøp noe han kan bruke. Anonymkode: 4d750...aab Det var ikke affeksjonsverdien jeg tenkte på, er det noe vi virkelig vil beholde, så gjør vi det. Men lurte mer på om det ikke er ufint å ta penger for ting vi selv har fått?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #5 Skrevet 30. april 2018 Jeg pleier å spørre di jeg har arvet ting av, om di vil ha det tilbake hvis det er store ting. Klær som ikke er hjemmestrikket selger jeg eller gir bort videre, men hjemmestrikket spør jeg om di vil ha tilbake. Men om jeg hadde gitt ei venninne en lekegrind f.eks, og denne plutselig hadde havnet på finn ville jeg ha stusset. Ta å spør du. Anonymkode: 6b063...a36
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #6 Skrevet 30. april 2018 Jeg har tatt vare på hjemmestrikket, alt annet har jeg solgt. Jeg spurte først mine søsken som hadde kjøpt mye klær til babyen min, om de ville ta vare på noe av det til de evt fikk barn. Det ville de ikke, så da ble alt solgt, inklusive vogn som moren min hadde kjøpt. Kjøpte et lekestativ til hagen for pengene. Følte jo pengene tilhørte barnet og ikke meg, og så kan han på en måte fortsette å ha glede av gavene han fikk noen år til. Anonymkode: 70fba...43f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #7 Skrevet 30. april 2018 Klær/ting son de har fått i gave selger jeg når barnet mitt ikke lenger trenger det. Arveklær gir jeg til "hjelp oss å hjelpe". Har sett nok av salgsannonser der en prøver å selge klær hun har arvet til barnet sitt,også kommenterer selvsagr den som har gitt klærene å er forbanna på at hun selger noe hun har fått arvet av venninen. Anonymkode: 27b31...7e1
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #8 Skrevet 30. april 2018 så lenge barnet ikke bruker det mer synes jeg det er helt okey Anonymkode: 7ed7d...4a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå