Gå til innhold

Mellomledere, hvem sympatiserer dere mest med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ledelsen eller de ansatte?

Anonymkode: 84bc7...3aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sympatiserer med de ansatte, støtter offisielt ledelsen. Det er kun de som har noe å si for min stilling i bedriften. 

Anonymkode: 93adc...53c

Skrevet

Lojalitet må alltid gå oppover. Dersom en mellomleder ikke har skjønt det bør hun fratre sin stilling og overlate den til noen som kan ledelsesfaget bedre. Dersom en mellomleder identifisere seg mer med de ansatte vil hun begynne å opptre som en tillitsvalgt, ikke en leder. Uansett hvordan man vrir og vender på det er det ledelsen som er ansvarlig for virksomheten og at den overlever og leverer de resultatene eierne krever. En mellomleder som ikke skjønner det vil være første skritt mot grøfta for den avdelingen hun leder. Og da er de ansatte i den avdelingen virkelig ute og kjøre. En god leder har alltid sin lojalitet oppover og klarer i tillegg å ivareta arbeidsgiveransvaret og omsorgsplikten på en god måte.

Anonymkode: 88254...467

Skrevet (endret)
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Endret av Giss
Skrevet

Jeg sympatiserer med både de ansatte og med ledelsen, og forsøker å utøve mitt yrke som mellomleder gjennom å finne en god og riktig balanse. Men hvis ting er i skvis, så er det ledelsen jeg støtter. Hvis jeg ikke føler at jeg kan støtte ledelsen, ville jeg sagt opp min stilling. Jeg har ikke samvittighet til å være leder et sted der jeg ikke støtter/respekterer/forstår ledelsen.

Anonymkode: 013a7...6ba

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ledelsen eller de ansatte?

Anonymkode: 84bc7...3aa

I den ene jobben hadde vi en bedriten ledelse, så der gikk all min sympati til de ansatte. 
I den andre jobben min, sympatiserte jeg med begge. Jeg kjempet for de ansatte i forskjellige saker, men jeg var lojal og støttet min dyktige sjef når det kom til stykket

Anonymkode: aa121...dd7

Skrevet

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sympatiserer med både de ansatte og med ledelsen, og forsøker å utøve mitt yrke som mellomleder gjennom å finne en god og riktig balanse. Men hvis ting er i skvis, så er det ledelsen jeg støtter. Hvis jeg ikke føler at jeg kan støtte ledelsen, ville jeg sagt opp min stilling. Jeg har ikke samvittighet til å være leder et sted der jeg ikke støtter/respekterer/forstår ledelsen.

Anonymkode: 013a7...6ba

Du har skjønt det. I motsetning til den som svært unyansert skriver at «lojalitet alltid må gå oppover. «

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lojalitet må alltid gå oppover. Dersom en mellomleder ikke har skjønt det bør hun fratre sin stilling og overlate den til noen som kan ledelsesfaget bedre. Dersom en mellomleder identifisere seg mer med de ansatte vil hun begynne å opptre som en tillitsvalgt, ikke en leder. Uansett hvordan man vrir og vender på det er det ledelsen som er ansvarlig for virksomheten og at den overlever og leverer de resultatene eierne krever. En mellomleder som ikke skjønner det vil være første skritt mot grøfta for den avdelingen hun leder. Og da er de ansatte i den avdelingen virkelig ute og kjøre. En god leder har alltid sin lojalitet oppover og klarer i tillegg å ivareta arbeidsgiveransvaret og omsorgsplikten på en god måte.

Jeg tror grøfta er nærmere hvis man ikke bryr seg om de ansatte og deres oppgaver.

Anonymkode: cca64...0bd

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uansett hvordan man vrir og vender på det så er ledere og mellomledere verdt nix og nada om ikke de ansatte trives slik at de kan yte maks på jobb. Det handler på ingen måte bare om «omsorg», men å bruke tid på legge forholdene til rette for godt arbeidsmiljø, og snakke de ansatte sak i selskapets toppledelse. 

Anonymkode: 4de71...457

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, du jobber antagelig i ledelsen hvor jeg jobber. Og jeg er tillitsvalgt. Det er forferdelig trist hvordan ledelsen "rotter seg sammen" og lager en slags klubb hvor noen er innenfor og andre utenfor. Det blir som ungdomsskolen. Lojalitet skal ikke finne sted dersom det ikke finnes tillit. Der har lederne et stort ansvar. For å få tillit må ledelsen høre på hva andre sier. Så enkelt er det!

Anonymkode: 38eff...71e

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de ansatte blir en salderingspost her, så vil man se at flere slutter. Det er en dårlig utvikling for hele virksomheten. 

Anonymkode: f038d...012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...