Gå til innhold

Frekt eller greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter en liten hytte, på et sted hvor det ikke bygges nye men er oppsatt en del spredt bebyggelse av eldre hytter.  Noen brukes flittig, andre ikke.  Er det da frekt å sende en melding til eiere av en eldre hytte og høre om de er interessert i å selge ?

Da er det åpenbart at eiendommen ikke brukes så ofte...

Anonymkode: 65683...881

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke veldig frekt å sende en hyggelig forespørsel med et tilbud. Frekt blir det bare om du forventer at de skal selge eller om du påpeker at den ikke blir brukt. Begrunne interessen din med genuin interesse fremfor eventuell selgers atferd eller bruk av hytten, så er du innenfor. 

Anonymkode: 49b17...474

Skrevet

Ja er frekt

Anonymkode: cb0ba...6d4

Skrevet

Faren min eier hytte i et veldig attraktivt område. Han blir iblant kontaktet med spørsmål om han vil selge.

Så lenge du aksepterer et nei, er høflig og ikke maser er det ikke et problem.

Men ikke send en sms. Det virker veldig useriøst. Ring personlig eller send en skikkelig epost.

Anonymkode: 4bb40...0fb

Skrevet

HI her.  

Det er selvsagt kun en forespørsel, og jeg tar utgangspunkt i at de ikke vil selge siden om de hadde aktivt villet så hadde jeg funnet hytten på finn.no

Samtidig er det nok en del som utsetter det litt,  og synes det er litt styr å komme igang med en salgsprosess.  

Da kan jo en konkret interesse hjelpe ? 

Anonymkode: 65683...881

Skrevet

Du må komme med et konkret tilbud. Alt er til salgs, bare det er rett pris

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja er frekt

Anonymkode: cb0ba...6d4

Nei, selvsagt er det ikke det. Frekt bare hvis man er ufin, eller gir et dårlig bud

Anonymkode: 53309...fd0

Skrevet

Nei, det er er ikke frekt så lenge du oppfører deg pent

Vi fikk kjøpt huset vårt på den måten, ringte på døra og spurte om boligen var til salgs.

Huset til broren min ble ikke solgt på den måten, han fikk et skriftlig tilbud i posten som de fulgte opp ved å ringe en ukes tid etterpå. Min bror svarte takk for tilbudet, men nei takk

Anonymkode: b8215...8b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...