Gå til innhold

De bare går inn i hagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har kommet endel tilflyttere hit jeg bor i løpet av de siste årene. En viss andel av dem evner ikke å oppføre seg ordentlig og utvise folkeskikk!

De bare går inn i hagen til folk (les: min hage) og gjør hva søren de vil. De plukker blomstene våre! Bare spankulerer rett inn i hagen og forsyner seg av blomstene! 

De går 30 m inn i hagen og skremmer kjæledyrene våre! Skal se på dem - uten å engang spørre, og så går de rundt huset og midt i hagen som om de av en selvfølge skulle hatt all verdens rett til det! 

Noen har også stått på SKI I HAGEN!Jeg synes de er så sinnsykt frekke og føler meg invadert pga deres dårlige oppførsel. 

Hva søren kan jeg gjøre for å unngå at folk bare går inn i hagen og forsyner deg og gjør som de vil, bruker lekeapparater eller skremmer kjæledyrene mine?.. Det er tilsammen 4 mål tomt så gjerde er litt for dyrt i første omgang... 

Anonymkode: cb68e...876

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett opp skilt der de vanligvis kommer inn i hagen. Skriv "privat eiendom" eller noe lignende. Og så kan du trekke et sånt plastbånd, lignende politiet bruker, for å sperre av området. Blir ikke pent, men du får frem budskapet! Og det behøver ikke være der for alltid, bare frem til du har råd til et gjerde.

Anonymkode: cca24...804

Skrevet

Tja... enten så må du bli rausere, eller spandere på deg gjerde. 

Er det «naturtomt»? Da er det jo vanskelig å se skillet.

Anonymkode: a8323...7b2

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja... enten så må du bli rausere, eller spandere på deg gjerde. 

Er det «naturtomt»? Da er det jo vanskelig å se skillet.

nei, det er ikke "naturtomt", og jeg nekter å ofre kjæledyrene mine for at naboens bortskjemte unge skal få bestemme alt 

Skrevet

Hvis du ser dem, så kan du be dem om å gå. Men det kan jo være vanskelig å det hvor din private grunn starter, hvis det er en stor eiendom i naturen. 

Anonymkode: 8b5f7...1f8

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

nei, det er ikke "naturtomt", og jeg nekter å ofre kjæledyrene mine for at naboens bortskjemte unge skal få bestemme alt 

Neimen så sett opp gjerde eller skilt da 🤷🏻‍♀️🙄 

Evt flytt inn i skogen

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ser dem, så kan du be dem om å gå. Men det kan jo være vanskelig å det hvor din private grunn starter, hvis det er en stor eiendom i naturen. 

Anonymkode: 8b5f7...1f8

Det er tydelig en hage. 

Skrevet

Da får du snakke med dem da? 

Anonymkode: 06803...44b

Skrevet

Elektrisk gjerde? Sånn oransje tråd på plastpinner?

Eller så synes jeg at du skal gå ut og snakke med dem når du ser dem, og fortelle dem at de er i din hage. Kjeft skikkelig hvis de går i blomsterbedene og plukker, eller ikke er snille mot dyrene.

Skrevet
2 minutter siden, Superdolly skrev:

Elektrisk gjerde? Sånn oransje tråd på plastpinner?

Eller så synes jeg at du skal gå ut og snakke med dem når du ser dem, og fortelle dem at de er i din hage. Kjeft skikkelig hvis de går i blomsterbedene og plukker, eller ikke er snille mot dyrene.

Men det er ofte jeg ikke er hjemme, naboene forteller hva de har sett. Hvis jeg ser dem sier jeg selvsagt ifra. Skummelt at folk går i hagen og skremmer dyrene mine når jeg ikke er hjemme. Heldigvis hadde naboen sagt at det ikke er greit, når det skjedde sist, men de er jo ikke alltid ute og passer på.

Og plutselig forsvinner blomstene.

Skrevet

Jeg bor på gård. Byfolk som kommer flyttende tror ofte de har rett til hva som helst. De forsyner seg av frukttrærne mine, lufter hunden å åkeren, parkerer i innkjørselen til mordene, lar ungene klatre på traktoren, forventer at jeg skal måke snø for dem gratis og felle trær slik at de får utsikt. 

Heldig  vis blir de fleste bedre etter noen år. 

Anonymkode: ce4fd...03d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor på gård. Byfolk som kommer flyttende tror ofte de har rett til hva som helst. De forsyner seg av frukttrærne mine, lufter hunden å åkeren, parkerer i innkjørselen til mordene, lar ungene klatre på traktoren, forventer at jeg skal måke snø for dem gratis og felle trær slik at de får utsikt. 

Mordene = jordene🤣

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har de ikke blitt bedre, derfor har jeg fått nok. Noen parkerer også på eiendommen, men det er mest hjemmehjelpen som venter på å dra til pasienter 

Skrevet

Jeg ville gjerdet inn/satt opp skilt ved kjæledyrene ihvertfall! 

Vi har litt samme problemet, og her bruker mange deler av hagen som hundedo... 🙊 folk har ikke folkeskikk! 

Anonymkode: 78a7c...6ab

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville gjerdet inn/satt opp skilt ved kjæledyrene ihvertfall! 

Vi har litt samme problemet, og her bruker mange deler av hagen som hundedo... 🙊 folk har ikke folkeskikk! 

Anonymkode: 78a7c...6ab

Fy søren.. nei, de har ikke det. Og jeg kan ikke sitte på vakt hele tiden.

Og det er faktisk "voksne" folk som oppfører seg på den måten. Skremmende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...