Gå til innhold

Pizza kl 15.30 og middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har med en venninne av jenta mi på tur (de er 9 år), i dag spiste vi pizza rundt kl 15.30 , noe jeg da anså som dagens middag. 

Så kom jenta og etterlyser middag! Hun klager i ganske klare ord hvor dårlig det er å ikke få servert skikkelig middag når hun er på tur med oss! Pizzaen så hun på mer som lunsj..  

Jeg har tilbudt henne brødmat, men det ville hun ikke ha - hun var ikke sulten egentlig, ville bare si i fra at middagen manglet! 

Blir helt matt! 

Er virkelig ikke pizza godt nok til å bli regnet som middag da? Selv om det er på en lørdag ettermiddag?  Må legge til at vi er på hyttetur, så er litt kommerlige forhold her. Derfor vi spiste mens vi var i sentrum.

Anonymkode: 5c91c...b6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bortkjemt....Pizza er middag selv om det er 1530. Hadde ikke brydd meg mer om det. Er hun sulten senere så får hun spise brødskiver. Barn på besøk har bare å rette seg etter de rutiner/regler dere har i deres hus/hytte.

Anonymkode: eee09...37d

Skrevet

Jøss, den jentungen trenger oppdragelse, for en ufyselig oppførsel. Hadde du nektet henne mer mat før leggetid, så kunne hun klagd. Men det gjør du ikke, så hun har ikke noe å klage over. Pizza til middag klokka 15.30 er helt fint

Anonymkode: d8c84...63b

Skrevet

Jøje meg...for en oppførsel! Skjønner godt du blir matt...Pizza er selvfølgelig mer enn bra nok som middag!

Anonymkode: efa28...284

Skrevet

Jeg hadde nok også oppfattet det som lunch når det var så tidlig og jeg hadde også sakt at jeg ikke var så sulten når jeg forsto at det ikke ble noen middag. Det er ren høffelighet.

Anonymkode: 10b0e...741

Skrevet

Vi her i huset hadde ansett dette som middag og hadde jeg fått høre ungene hadde klaget på det så hadde det blitt månelyst. Mine barn er vant til at folk spiser til ulike tider og ulik mat, selv har vi ikke noe fast tid siden vi er hjemme på så ulike tider. Vi har bevist valgt å ikke ha en fast tid. Med turnusjobbing og unger som har aktiviteter og er med venner gjør st vi ar valgt å ha middag når flest mulige er hjemme. Om det er kl 15 eller kl 20 er det samme, vi planlegger det om morran når vi skal ha middag somoftes. Da er det en kjapp oppsumering av hva som skjer, finner ett tidsrom derr det passer og ungene kan da evt legge nye planer som passer med middag. Evt så velger de selv om de ikke vil ha middag og heller gjøre noe annet. Da må de ordne seg brødmat (her har ungene ordnet seg mat selv. Vi spiser veldig ulikt alle sammen, så den som er sulten ordner seg mat. Lager jeg mat så spør jeg ofte om jeg skal lage noe til andre, men de vet det ikke er noe fast. En unge spiser lite, men veldig ofte. En unge spiser ikke så ofte, men mye hver gang. Så vi har valgt å gjøre det slik, og unge har godt av å lære seg dette smt å lære å lage mat. Dette har vi jo lært de oppe til etterhvert som de har vokst opp)

Anonymkode: 41d96...c6a

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde nok også oppfattet det som lunch når det var så tidlig og jeg hadde også sakt at jeg ikke var så sulten når jeg forsto at det ikke ble noen middag. Det er ren høffelighet.

Å spise middag klokken 15:30 er for mange vanlig, det er overhodet ikke vanlig å spise lunsj klokken halv fire på ettermidfagen.

Anonymkode: 2beca...906

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi spiser jo vanligvis rundt 15.30, så det er normal middagstid for oss. Vet de fleste bruker å ha middagkos på kvelden på lørdager, men det gjør altså ikke vi. I tillegg er vi på hytta hvor det ikke er innlagt vann og strøm, så da så jeg fra til jentene at middagen ble spist mens vi var i sentrum.  Burde ikke vært noen tvil.  

Når det kommer til høflighet, hvordan kan det være greit å stå å fortelle at det er skikkelig dårlig  å bare få pizza kl 15.30 , men å si jatakk til en skive er fyfy?  Da får hun gå sulten for min del altså!!

Anonymkode: 5c91c...b6a

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pleier du å spise lunsj 15.30?

Skrevet

Vi spiser ofte middag rundt den tiden. Så lørdag blir det ikke middag sånn, men lørdag noe godt til kvelds. 

Anonymkode: dc96b...732

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pleier du å spise lunsj 15.30?

Nei, men middag pleier å være sent i helgene.

Jeg hadde ikke klaget over middag så tidlig og ikke mifdagsmåltid p hytta, men hvis ingen hadde sakt noe og i hvertfall hvis vi ikke allerede hadde spist lunch, ville jeg tatt det som en selvfølge at det ble middag på hytta på kvelden. Det er ikke noe galt i hvordan dere gjør det, men jeg ville blitt overasket.

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi her i huset hadde ansett dette som middag og hadde jeg fått høre ungene hadde klaget på det så hadde det blitt månelyst. Mine barn er vant til at folk spiser til ulike tider og ulik mat, selv har vi ikke noe fast tid siden vi er hjemme på så ulike tider. Vi har bevist valgt å ikke ha en fast tid. Med turnusjobbing og unger som har aktiviteter og er med venner gjør st vi ar valgt å ha middag når flest mulige er hjemme. Om det er kl 15 eller kl 20 er det samme, vi planlegger det om morran når vi skal ha middag somoftes. Da er det en kjapp oppsumering av hva som skjer, finner ett tidsrom derr det passer og ungene kan da evt legge nye planer som passer med middag. Evt så velger de selv om de ikke vil ha middag og heller gjøre noe annet. Da må de ordne seg brødmat (her har ungene ordnet seg mat selv. Vi spiser veldig ulikt alle sammen, så den som er sulten ordner seg mat. Lager jeg mat så spør jeg ofte om jeg skal lage noe til andre, men de vet det ikke er noe fast. En unge spiser lite, men veldig ofte. En unge spiser ikke så ofte, men mye hver gang. Så vi har valgt å gjøre det slik, og unge har godt av å lære seg dette smt å lære å lage mat. Dette har vi jo lært de oppe til etterhvert som de har vokst opp)

Anonymkode: 41d96...c6a

Har dere aldri felles måltider?

Anonymkode: 92189...fac

Skrevet

Kjære vene, hun er NI år. Dette er umodenhet. Kanskje hun er vant til sen middag i helgene hjemmefra, og ikke har erfaring nok til å innse at alle gjør ting ulikt. 

Ta det med et smil. Skjønner ikke at du gidder å henge deg opp i en niårings noe feilslåtte kommentar. 

Anonymkode: dee52...3c6

Skrevet

Hun er et barn. Hvorfor tar du det så seriøst? Hadde laget litt havregrøt eller ostesmørbrød eller noe. Hvis hun bare hadde spist frokost+pizza, så forstår jeg at hun ventet noe annet om kvelden. 

Anonymkode: 92189...fac

Skrevet

Pizza er bra og middag :) 

Anonymkode: c6059...842

Skrevet

Pizza er grei middag det, og det er en ganske vanlig lørdagsmiddag hos oss. Men hadde jeg (eller mine unger) fått servert pizza klokka halv fire på en lørdag, hadde ingen av oss sett på det som middag og kunne fint ha kommet til å spurt om hva vi skal ha til middag denne dagen. Hva er problemet? Vi snakker om ei jente på 9 år her som har helt andre vaner enn dere og akkurat som at det er en selvfølge for deg med middag kl halv fire på en lørdag, så er det ikke det for henne. I mitt hode er det du som har et problem her, ikke 9 åringen.

Skrevet

Joda, pizza kan være middag. Og hvilken tid på døgnet man spiser middag, får være opp til hver enkelt. Jeg tenker at dette er et barn som maser om pizza, pølser og lignende, hjemme. Og som så får beskjed om at man ikke bare kan spise slik mat, men må ha "ordentlig" middag med kjøtt/fisk, grønnsaker osv.  Og pizza er mer kosemat en sjelden gang. Dette for å begrense maset om slik mat. Men har du bestemt at pizza var dagens middag, så er det slik. Da blir det brødskive til kvelds.

Anonymkode: e96b3...cc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...