Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 Etter et langt forhold på 13 år, har jeg etter dette hatt to forhold på 5 år hvorpå begge ikke var snille. Det ene gikk fort over og det neste var turbulent over tid. Siden jul har jeg datet/ vært sammen med en som er reflektert ordentlig og snill. Det er det sunneste forholdet jeg har vært i. Han respekterer meg, viser omsorg og vi har det gøy sammen. Men nå begynner tankene mine å ødelegge. Jeg vet ikke om jeg vil mer. Jeg er redd jeg kommer til å kjede meg. Det er ikke så mye lidenskap slik som de dårlige forholdene hadde. Jeg opplever at jeg nå bruker mye energi på å holde masken ovenfor han. For alt jeg vil er å ha et normalt trygt forhold. I de to andre har jeg vært mye utrygg og usikker. Vi krangler aldri, diskutere sjeldent. Er veldig like på mange områder og han komplimenterer personligheten min godt ved at jeg feks har mye temperament og han er rolig. Han er akkurat slik han burde være. Forholdet utvikler seg i et bra rolig tempo. Noe som er veldig uvant for meg. Han er fornuftig jeg er impulsiv. Han er det jeg trenger og personligheten er lik eksen fra det 13 år lange forholdet. Jeg vet jeg var veldig trygg og selvsikker i det forholdet, det gjorde meg godt. De to andre forholdene har dratt meg langt ned. Jeg har vært deprimert og en stund mistet jeg troen på alt. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Måtte bare luft noen tanker... Anonymkode: 65fba...624
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #2 Skrevet 28. april 2018 Det er jo ikke sånn at menn kommer i to varianter: enten spennende, lidenskapelig og slem eller kjedelig, flat og snill.. Det kan vel hende du gjerne vil være med denne mannen fordi du liker han, dere har det hyggelig og gøy sammen, han er god mot deg osv, men at du ikke kjenner på de sterke følelsene? Helt uavhengig av om han er spennende og lidenskapelig eller flat og traust.. Avgjørelser i kjærligheten tas best med magen! Anonymkode: 310bc...e8c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #3 Skrevet 28. april 2018 Du er skada av de to andre og greier ikke "hvile" i at noe faktisk er bra. Det usikre er blitt normalen for deg. Men ikke begynn å forveksle usikkerhet og drama med lidenskap! Det er IKKE synonymer! Anonymkode: 106e8...d84
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #4 Skrevet 28. april 2018 Høres ut som om du trenger hjelp til å bearbeide de to forholdene som har skadet deg. Oppsøk hjelp før du tar noen avgjørelser om dette forholdet. Anonymkode: faf8c...738
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #5 Skrevet 28. april 2018 Kanskje det er noe i det dere alle svarer her. Jeg har ikke den ekstreme forelskelsen for han her. Det har jeg bare forsåvidt hatt en gang og det var i mitt forrige turbulente forhold. Han kunne jeg gjort hva som helst for og uansett hva han gjorde var jeg like forelsket. Har egentlig tatt det som en god ting at jeg ikke føler så ekstremt masse nå. Jeg føler egentlig bare at dette forholdet er veldig trygt. Jeg vet hvor jeg har han og det føles godt. Kanskje jeg er blitt for vant med drama at jeg savner det. Skjønner ikke at det er mulig!? Jeg kjenner behovet for å holde masken henger sammen med at jeg har skikkelig trang for en krangel og teste grenser kanskje. ser jo at JEG som virker gal her! Skjønner ikke trangen for å skape avstand med en som er bra for meg. Anonymkode: 65fba...624
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #6 Skrevet 28. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje det er noe i det dere alle svarer her. Jeg har ikke den ekstreme forelskelsen for han her. Det har jeg bare forsåvidt hatt en gang og det var i mitt forrige turbulente forhold. Han kunne jeg gjort hva som helst for og uansett hva han gjorde var jeg like forelsket. Har egentlig tatt det som en god ting at jeg ikke føler så ekstremt masse nå. Jeg føler egentlig bare at dette forholdet er veldig trygt. Jeg vet hvor jeg har han og det føles godt. Kanskje jeg er blitt for vant med drama at jeg savner det. Skjønner ikke at det er mulig!? Jeg kjenner behovet for å holde masken henger sammen med at jeg har skikkelig trang for en krangel og teste grenser kanskje. ser jo at JEG som virker gal her! Skjønner ikke trangen for å skape avstand med en som er bra for meg. Anonymkode: 65fba...624 Det du beskriver her er ikke forelskelse. Det kalles "hekt". Slå det opp. Det er en nesten frenetisk tilstand som gjør folk til stalkere, som gjør at de blir i dårlige forhold, som gjør at de aksepterer vold og utroskap - alt mulig. Men forelskelse er ikke det samme som dette! Anonymkode: 106e8...d84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå