Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 Her jeg bor har jeg ikke flust med venninner men gjennom årene har jeg jo opparbeidet meg noen vennskap. En venninne av meg er singel og barnløs, jeg selv har tre barn som jeg har full tid og så har jeg fri annenhver helg. Siden jeg tar en tilleggsutdanning som krever endel tid så har jeg egentlig et litt slapt sosialt liv...men det plager meg lite fordi jeg trives med alenetid og koser meg i frihelgene mine, med å få gjort alt det jeg ikke får gjort i travle uker med barn, jobb og utdanning. Likevel så setter jeg pris på når noen tenker på meg og ber meg med, men det er altså ikke alltid jeg føler at det passer eller jeg orker. Denne single venninnen min ba meg med på en tangokveld i dag. Siden jeg ikke er noe spesielt glad i å danse og siden eldstemann kommer hjem i kveld ca kl 21 og ikke har nøkkel, siden jeg egentlig er ganske sliten og hadde tenkt å slappe av i kveld....så sa jeg at jeg gikk gjerne en tur ut med henne før hun skulle på tango, for et glass vin eller noe, men at jeg så kom til å dra hjem og forklarte grunnen. Dette var via sms. Jeg ba henne si fra om hun hadde lyst til dette, selv om jeg ikke ble med videre. Så hørte jeg ikke noe mer. Og så tenker jeg at det hadde jo vært hyggelig om hun kunne ha sagt i fra i hvert fall at det ikke lot seg gjøre, hvis hun f.eks skulle rett på denne tangokvelden. Det å ikke gi noe svar på slike meldinger tar jeg litt som om hun "ble litt fornærmet" og så tenkte jeg litt over at det faktisk kunne være mulig. Men hallo, man skal vel ikke bli fornærmet for slikt. Hun er fullt klar over min hverdag og vet at jeg har fullt opp og burde ha forståelse for dette. Jeg prøvde jo å få til noe....men det var tydeligvis ikke nok. Etter å ha tenkt litt så kom jeg fram til at hun fikk bare være fornærmet hvis hun ville det, det er ikke mitt problem. Jeg har hatt mange, mange år tidligere hvor jeg ofte har sagt ja, selv om jeg ikke orket, eller hvor jeg har følt på denne dårlige samvittigheten hvis jeg har sagt nei. Men jeg orker ikke å si ja, bare for at jeg skal føle meg takknemlig for at noen spør om jeg vil være med (det har jeg også gjort endel av). Jeg vil heller være med når jeg føler for det, og ikke fordi jeg føler jeg må. Hva tenker dere? Anonymkode: 39bd1...49b
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #2 Skrevet 28. april 2018 Jeg tenker det er merkelig av henne, og også uhøflig å ikke svare deg. Hun kom med et forslag, det passet ikke for deg, du kom med et forslag til henne - hun gidder ikke å svare. Uhøflig og merkelig venninne. Anonymkode: a13e4...e27
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #3 Skrevet 28. april 2018 Jeg tenker at hun kanskje ikke har sett meldingen. Om den ble gjort om til en mms er det ikke sikkert hun har mottatt den i det heletatt, da disse noenganger bruker mystisk lang tid på å komme frem i blant Anonymkode: 94972...3ac
Mandala Skrevet 28. april 2018 #4 Skrevet 28. april 2018 Etter å ha skumlest teksten din, så tenker jeg at det er du selv som velger å tolke det som at hun ble fornærmet. Antakelig ble det bare til at hun ikke synes det passet og glemte å svare. Hun skulle jo si fra hvis det lot seg gjøre. Og hun har ikke sagt fra, altså valgte hun noe annet. Jeg kan ikke forstå hvordan du tolker det til at hun er fornærmet og da tenker jeg at problemet ligger hos deg, som bruker energi på slike tilfeldige tolkninger og lager et indre problem for deg selv med dem.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #5 Skrevet 28. april 2018 Jeg tenker at du ser det kun fra din side, du mener hun er fornærmet og burde forstå din situasjon, men jeg synes ikke det går så mye den andre veien. Jeg skjønner ikke hvorfor du stempler henne som fornærmet, men du er fornærmet i hvert fall Anonymkode: b4e25...18c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #6 Skrevet 28. april 2018 Jeg tenker problemet ligger hos deg - du tolker (og overtolker) for nye). Du bruker 6 avsnitt på å utrede hvorfor du dier «nei» til hennes forslag! For meg virker det som om du leter etter unnskyldninger for å si nei. Hva med å si rett ut st fu ikke orker eller ikke har lyst? De aller fleste ef glade for å ga venner og ef glade for i invitasjoner, selv om man kanskje har litt ulike interesser eller er i ulike livssituasjoner. For meg virker det som om du synes vennskap er et ork.... Anonymkode: d7658...cbc
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #7 Skrevet 28. april 2018 Jøss som dere overtenker... Du hadde ikke lyst til å gjøre hennes greie, hun hadde ikke lyst til å gjøre din. No hard feelings, gå videre. Anonymkode: 9ce2a...4a0
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #8 Skrevet 28. april 2018 Jeg vil tro hun enten bare har glemt å svare eller at meldingen ikke kom frem. Det siste er ganske sannsynlig hvis meldingen din ble så lang som det virker som den kan ha blitt. Ring henne. Ikke bare send sms. Anonymkode: eaba0...3ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå