Gå til innhold

Foreldrene mine synes ektemannen min er dust fordi han har angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

De mener han skal ta seg sammen. De skjønner ikke hva angst er. De tar ikke hensyn, og er ofte veldig nedlatende når det er snakk om det. Jeg prøver å holde tilbake så mye informasjon som mulig, nettopp fordi de er noen idioter som ikke forstår. Jeg har noen ganger lyst til å klappe til dem! 

Hva kan jeg si til dem egentlig, når de holder på sånn? 

Anonymkode: 68de9...bb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De mener han skal ta seg sammen. De skjønner ikke hva angst er. De tar ikke hensyn, og er ofte veldig nedlatende når det er snakk om det. Jeg prøver å holde tilbake så mye informasjon som mulig, nettopp fordi de er noen idioter som ikke forstår. Jeg har noen ganger lyst til å klappe til dem! 

Hva kan jeg si til dem egentlig, når de holder på sånn? 

Det høres ut som de er gammeldags og har null kunnskap om angst. 

Mannen min har angst og har vært åpen om det til mine foreldre. De har aldri dømt han for det.

Aner ikke hva du kan si til de, men spør om de vet hva angst er 

Anonymkode: f04e0...b66

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det høres ut som de er gammeldags og har null kunnskap om angst. 

Mannen min har angst og har vært åpen om det til mine foreldre. De har aldri dømt han for det.

Aner ikke hva du kan si til de, men spør om de vet hva angst er 

Ja, det går jo an å spørre om det. Men den ene "har hatt angst" (et snev av det) og mener at hn vet hva angst er. Gjør tydeligvis ikke det

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det går jo an å spørre om det. Men den ene "har hatt angst" (et snev av det) og mener at hn vet hva angst er. Gjør tydeligvis ikke det

Trodde fordommene mot psykiske lidelser var i ferd med å fordufte, men tydeligvis ikke. Jeg blir så provosert over mennesker som dømmer andre

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men går det an at du ber den personen prøve å tenke seg at den angsten hun/han hadde, bare var f eks 5% av hva man kan rammes av, og forestille seg at hun/han fikk de resterende 95% i fleisen helt overraskende - at hjertet klapret og slo, kroppen svettet og skalv uten noen kontroll og at fornuften bare slo seg av? Prøve å sette seg inn i hvordan det faktisk KAN være, ikke bare hvordan det var for en SELV. Tror du vedkommende ville greie å gjøre den tankeøvelsen?

Og så fortsett med å si "slik er det for ham, og det er forferdelig vondt og ubehagelig - han nyter det ikke og liker det ikke, og ønsker mer enn noen andre at dette skulle forsvinne. Tror du ikke han ville ha fjernet hele lidelsen hvis han hadde kunnet? Tror du virkelig han har beholdt den av eget ønske?"

Hvis hun/han svarer ja på dette, så er jo vedkommende bare idiot.

Anonymkode: 8207b...9f7

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men går det an at du ber den personen prøve å tenke seg at den angsten hun/han hadde, bare var f eks 5% av hva man kan rammes av, og forestille seg at hun/han fikk de resterende 95% i fleisen helt overraskende - at hjertet klapret og slo, kroppen svettet og skalv uten noen kontroll og at fornuften bare slo seg av? Prøve å sette seg inn i hvordan det faktisk KAN være, ikke bare hvordan det var for en SELV. Tror du vedkommende ville greie å gjøre den tankeøvelsen?

Og så fortsett med å si "slik er det for ham, og det er forferdelig vondt og ubehagelig - han nyter det ikke og liker det ikke, og ønsker mer enn noen andre at dette skulle forsvinne. Tror du ikke han ville ha fjernet hele lidelsen hvis han hadde kunnet? Tror du virkelig han har beholdt den av eget ønske?"

Hvis hun/han svarer ja på dette, så er jo vedkommende bare idiot.

Anonymkode: 8207b...9f7

Da går hn rett i forsvarsmodus, for vedkommende tror at hn har opplevd det verste som kan oppleves mtp angst. De evner ikke å sette seg inn i andres situasjon, kan det virke som. Og alle som ikke er like "flinke" som dem er duster, og dumme. Dårlige. 

Jeg har prøvd og prøvd å forklare, tatt eksempler. Men funnet ut at det beste er å holde kjeft, men det er ikke alt man kan skjule heller

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trodde fordommene mot psykiske lidelser var i ferd med å fordufte, men tydeligvis ikke. Jeg blir så provosert over mennesker som dømmer andre

Ja... de fordommene lever i beste velgående

Skrevet

Jeg kjente en sånn.. så fikk han angst selv.

Det rammer blindt og fallet fra den høye hesten er langt

Anonymkode: fb7f0...1cd

Skrevet

Jeg hadde angst og ble ikke forstått av venner. Så fikk en angst og han kom krypende til meg, både for råd og forståelse og for å unnskylde seg. At de ikke forstår må man enten jobbe med eller drite i. 

Anonymkode: 70403...e2c

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja... de fordommene lever i beste velgående

Trist 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...