Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 De mener han skal ta seg sammen. De skjønner ikke hva angst er. De tar ikke hensyn, og er ofte veldig nedlatende når det er snakk om det. Jeg prøver å holde tilbake så mye informasjon som mulig, nettopp fordi de er noen idioter som ikke forstår. Jeg har noen ganger lyst til å klappe til dem! Hva kan jeg si til dem egentlig, når de holder på sånn? Anonymkode: 68de9...bb1
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #2 Skrevet 28. april 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: De mener han skal ta seg sammen. De skjønner ikke hva angst er. De tar ikke hensyn, og er ofte veldig nedlatende når det er snakk om det. Jeg prøver å holde tilbake så mye informasjon som mulig, nettopp fordi de er noen idioter som ikke forstår. Jeg har noen ganger lyst til å klappe til dem! Hva kan jeg si til dem egentlig, når de holder på sånn? Anonymkode: 68de9...bb1 Det høres ut som de er gammeldags og har null kunnskap om angst. Mannen min har angst og har vært åpen om det til mine foreldre. De har aldri dømt han for det. Aner ikke hva du kan si til de, men spør om de vet hva angst er Anonymkode: f04e0...b66
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #3 Skrevet 28. april 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det høres ut som de er gammeldags og har null kunnskap om angst. Mannen min har angst og har vært åpen om det til mine foreldre. De har aldri dømt han for det. Aner ikke hva du kan si til de, men spør om de vet hva angst er Anonymkode: f04e0...b66 Ja, det går jo an å spørre om det. Men den ene "har hatt angst" (et snev av det) og mener at hn vet hva angst er. Gjør tydeligvis ikke det Anonymkode: 68de9...bb1
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #4 Skrevet 28. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det går jo an å spørre om det. Men den ene "har hatt angst" (et snev av det) og mener at hn vet hva angst er. Gjør tydeligvis ikke det Anonymkode: 68de9...bb1 Trodde fordommene mot psykiske lidelser var i ferd med å fordufte, men tydeligvis ikke. Jeg blir så provosert over mennesker som dømmer andre Anonymkode: f04e0...b66
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #5 Skrevet 28. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det går jo an å spørre om det. Men den ene "har hatt angst" (et snev av det) og mener at hn vet hva angst er. Gjør tydeligvis ikke det Anonymkode: 68de9...bb1 Men går det an at du ber den personen prøve å tenke seg at den angsten hun/han hadde, bare var f eks 5% av hva man kan rammes av, og forestille seg at hun/han fikk de resterende 95% i fleisen helt overraskende - at hjertet klapret og slo, kroppen svettet og skalv uten noen kontroll og at fornuften bare slo seg av? Prøve å sette seg inn i hvordan det faktisk KAN være, ikke bare hvordan det var for en SELV. Tror du vedkommende ville greie å gjøre den tankeøvelsen? Og så fortsett med å si "slik er det for ham, og det er forferdelig vondt og ubehagelig - han nyter det ikke og liker det ikke, og ønsker mer enn noen andre at dette skulle forsvinne. Tror du ikke han ville ha fjernet hele lidelsen hvis han hadde kunnet? Tror du virkelig han har beholdt den av eget ønske?" Hvis hun/han svarer ja på dette, så er jo vedkommende bare idiot. Anonymkode: 8207b...9f7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #6 Skrevet 28. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men går det an at du ber den personen prøve å tenke seg at den angsten hun/han hadde, bare var f eks 5% av hva man kan rammes av, og forestille seg at hun/han fikk de resterende 95% i fleisen helt overraskende - at hjertet klapret og slo, kroppen svettet og skalv uten noen kontroll og at fornuften bare slo seg av? Prøve å sette seg inn i hvordan det faktisk KAN være, ikke bare hvordan det var for en SELV. Tror du vedkommende ville greie å gjøre den tankeøvelsen? Og så fortsett med å si "slik er det for ham, og det er forferdelig vondt og ubehagelig - han nyter det ikke og liker det ikke, og ønsker mer enn noen andre at dette skulle forsvinne. Tror du ikke han ville ha fjernet hele lidelsen hvis han hadde kunnet? Tror du virkelig han har beholdt den av eget ønske?" Hvis hun/han svarer ja på dette, så er jo vedkommende bare idiot. Anonymkode: 8207b...9f7 Da går hn rett i forsvarsmodus, for vedkommende tror at hn har opplevd det verste som kan oppleves mtp angst. De evner ikke å sette seg inn i andres situasjon, kan det virke som. Og alle som ikke er like "flinke" som dem er duster, og dumme. Dårlige. Jeg har prøvd og prøvd å forklare, tatt eksempler. Men funnet ut at det beste er å holde kjeft, men det er ikke alt man kan skjule heller Anonymkode: 68de9...bb1
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #7 Skrevet 28. april 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trodde fordommene mot psykiske lidelser var i ferd med å fordufte, men tydeligvis ikke. Jeg blir så provosert over mennesker som dømmer andre Anonymkode: f04e0...b66 Ja... de fordommene lever i beste velgående Anonymkode: 68de9...bb1
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #8 Skrevet 28. april 2018 Jeg kjente en sånn.. så fikk han angst selv. Det rammer blindt og fallet fra den høye hesten er langt Anonymkode: fb7f0...1cd
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #9 Skrevet 28. april 2018 Jeg hadde angst og ble ikke forstått av venner. Så fikk en angst og han kom krypende til meg, både for råd og forståelse og for å unnskylde seg. At de ikke forstår må man enten jobbe med eller drite i. Anonymkode: 70403...e2c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #10 Skrevet 29. april 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja... de fordommene lever i beste velgående Anonymkode: 68de9...bb1 Trist Anonymkode: f04e0...b66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå