Gå til innhold

Kan man bli gravid rett etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart 3 uker siden fødsel vi ha tenkt og prøve med sex uten kondom. Hoppe av i svingen. Tok noen mnder og bli gravid så da er vel sjansen liten for å bli gravid?? 

Anonymkode: 4d200...2ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid 4 uker etter. Men det er uvanlig.

Anonymkode: 2878d...99d

Skrevet

Å bli gravid kan man alltid bli, så det er uansvarlig å  ikke bruke prevensjon hvis dere ikke ønsker to tette. 

Men; det er jo anbefalt å bruke kondom minst 6 uker etterpå pga infeksjonsfaren, og det er ingen spøk å få infeksjon. Så derfor bruker vel de aller, aller fleste kondom i ukene etter en fødsel.

Anonymkode: e92ca...d11

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble gravid 4 uker etter. Men det er uvanlig.

Anonymkode: 2878d...99d

Kom han inni deg da eller hoppet dere av i svingen? 

Skrevet

Er det ikke pga infeksjonsfare man anbefales å bruke kondom første 6 ukene?

Anonymkode: 13afb...eda

Skrevet

El kan skje når som helst, så alt er mulig. Men her har vi brukt «hoppe av i svingen» teknikken i 10år, og kun fått de to barna vi planla å få :) 

Anonymkode: 3d33d...242

Skrevet

Du har et åpent sår i livmoren, og livmorbettenelse skal man ikke spøke med, så jeg ville ha brukt kondom pga det fremfor gravid-faren.

Skrevet

Dette må jo være tull... 

Men uansett,  jeg hadde to i klassen min som var brødre. Den ene var født i januar. Den andre i november...

Anonymkode: e7e66...ec1

Skrevet

det kan man, mellom mine er det 11mnd, ble gravid når elsde var ca 2mnd

Anonymkode: c60d3...9a8

Skrevet

Hi, for din egen skyld - skaff deg mer kunnskap om egen kropp, og følg også mer med på hva helsepersonell forteller deg!

Har du ubeskyttet sex nå står du i fare for å få infeksjon i underlivet siden underlivet ditt er som et åpent sår etter fødselen. I tillegg kan du absolutt bli gravid. En venninne ble til da foreldrene hadde sex tre uker etter søsteren var født, en annen venninne ble gravid da hun og mannen hadde sex en måned etter fødsel.

Så ønsker du å bli gravid så snart igjen og også utsette deg selv for en infeksjon som i verste fall kan gjøre deg steril - så for all del, pul på og ha ubeskyttet sex...

Om det er mannen som presser på for å ha tidlig og ubeskyttet sex - revurder hele fyren, for i tillegg til at han også da er like kunnskapsløs som deg, så er det egoisme fra hans side. Han synes det er greit å ha sex selv om det utsetter deg for helserisiko og ny graviditet. Slikt gjør ikke ekte menn, det er slik kunnskapsløse egoister holder på!

Anonymkode: aa462...818

Skrevet

Sjansen for å få infeksjon er vel liten. Vi hater kondom begge 2. Og det er ikke samboer som presser seg på nei, han er mer tålmodig enn meg. Er jeg som vil pule🙈

Hi

Skrevet

Da foreslår jeg du avstår fra penetrering hvis det er så grusomt å følge anbefalingene om kondom. 

Anonymkode: eb7eb...3de

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjansen for å få infeksjon er vel liten. Vi hater kondom begge 2. Og det er ikke samboer som presser seg på nei, han er mer tålmodig enn meg. Er jeg som vil pule🙈

Hi

Ja jøss, siden infeksjonsfaren er liten så er det jo bare å kjøre på siden dere ikke liker kondom. Er du seriøs??? Er dere interesert i bli gravid igjen nå da?

Anonymkode: 71f21...9a6

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Dumskapen lenge leve...

Skrevet

Jeg fikk infeksjon etter fødsel.  Og det er noe jeg ikke unner noen. 

Jeg ble så syk at jeg lå på sykehus i ei uke. De første døgna husker jeg ingenting av da jeg var helt borte. Jeg var så syk at jeg ble lagt på rommet nærmest vaktrommet, slik at det skulle være kortest mulig løpeavstand for personalet.. 

Min mann, og mine foreldre, som var de eneste som fikk besøke meg, har i ettertid fortalt at de var virkelig redde for at jeg skulle dø. Min mann har fremdeles behov for å snakke om det innimellom fordi han var så redd for å miste meg.  

Etter 3 døgn med intravenøs antibiotika og næring kom jeg meg så pass at jeg har minner fra den resterende tida på sykehus. 

Barselfeber er ikke som en halsbetennelse altså.  Folk dør av det. 

Men for all del, pul i vei du. Det er jo så styr med den derre kondomen... 

Skrevet

Eksen min gjorde dama si gravid på nytt på sykehuset etter fødselen..

Anonymkode: e1ffc...b91

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble så syk at jeg lå på sykehus i ei uke. De første døgna husker jeg ingenting av da jeg var helt borte. Jeg var så syk at jeg ble lagt på rommet nærmest vaktrommet, slik at det skulle være kortest mulig løpeavstand for personalet.. 

Min mann, og mine foreldre, som var de eneste som fikk besøke meg, har i ettertid fortalt at de var virkelig redde for at jeg skulle dø. Min mann har fremdeles behov for å snakke om det innimellom fordi han var så redd for å miste meg.  

Etter 3 døgn med intravenøs antibiotika og næring kom jeg meg så pass at jeg har minner fra den resterende tida på sykehus. 

Jeg også, ikke pga sex, men pga en snipp av morkaka som tok tid på å komme ut. 

Ble også innlagt, fikk antibiotika og hadde mye smerter. Var helt omtåka, og de fryktet sepsis. 

Så ville ikke sjanset det, HI. 

Anonymkode: 386ca...d20

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eksen min gjorde dama si gravid på nytt på sykehuset etter fødselen..

Anonymkode: e1ffc...b91

Jøss. Var hun så i beit for å pule like etter fødsel, altså, eller er han en mannssjåvinistisk drittsekk som gir beng? 

Skrevet

Shit. Visste ikke att de kan få så alvorlige følge av en infeksjon. Kansje vi skal revurdere pulinga da. Men blir ikke det bakterier me fingring også da? 

Hi

Skrevet

Jeg fikk barselfeber og var dausjuk. Ikke noe sex, men rester etter fødselen som det gikk betennelse i. Fikk styrtblødning hjemme, 41 i feber og gikk rett i bakken. Måtte hives i bilen og kjøres til sykehuset av min mor mens min samboer var hjemme med vår nyfødte baby som aldri hadde fått flaske. Ikke vær så dum at du frivillig utsetter deg for denne risikoen. Ikke putt noe oppi der før du har grodd, evt bruk nå den kondomen. Det er ikke mange ukene det er snakk om. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dumskapen lenge leve...

Altså, det er ikke åpne sår etter tre uker. Det gror faktisk raskt!

Anonymkode: cb979...cbb

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. Var hun så i beit for å pule like etter fødsel, altså, eller er han en mannssjåvinistisk drittsekk som gir beng? 

Det må jo være umulig. Ingen har eggløsning 2-3 døgn etter fødsel. 

Skrevet

Ja, du kan bli gravid nå. Min mormor og min venninne fikk begge barn med 10 mnd mellomrom. 

Du er voksen nå. Ta ansvar. 

Anonymkode: 44684...fd2

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk det forresten ikke etter sex. De søkte grundig etter rester av morkaka, men fant ingenting. Det er forøvrig også en undersøkelse jeg ikke unner noen, innvendig ultralyd noen dager etter fødsel er det j..gste jeg har vært med på, selv om de var så forsiktige de kunne.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, det er ikke åpne sår etter tre uker. Det gror faktisk raskt!

Det kommer an på hvordan man definerer "åpne sår". Hvor lang tid livmoren bruker for å trekke seg sammen er individuelt, men det trengs ikke mer enn en åpning som er så minimal at du ikke kan se den... og likevel kan bakterier komme seg inn og gi infeksjon. Poenget er at det er idioti å ta sjansen, for følgene kan bli svært alvorlige... som andre har skrevet, det kan føre til sykehusinnleggelse, sterk antibiotikakur, og i verste fall blodforgiftning og død. Om man "bare" blir veldig syk og trenger antibiotika så er det ikke spesielt bra for babyen, da dette også påvirker babyens immunforsvar.

Og til HI... ja, fingring blir samme risiko som samleie. Skal dere ha samleie uansett, bruk i det minste kondom - både for å beskytte mot infeksjon (men det beste er å vente) og fordi du absolutt kan bli gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...