Gå til innhold

Hva bruker jeg egentlig pengene mine på???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alenemor til tre barn. Har ok inntekt, leier rimelig, men har god plass ol.

Etter de faste utgiftene er betalt har jeg 5000 igjen i to uker før jeg får barnetrygd. Da er alt det faste betalt. Likevel er jeg omtrent blakk før neste lønning/barnetrygd kommer? Det er aldri krise altså. Er alltid mat i frys og skap, ungene har det de trenger og vel så det (de arver og får utrolig mye av slekt og familie). Så egentlig har jeg 9000 å rutte med etter alt er betalt, og jeg og de to yngste barna spiser egentlig ganske lite, så matbudsjettet burde ikke være så mye.

Jeg storhandler som oftest to ganger i mnd, og fyller på med melk, brød, frukt og grønnsaker utenom.

Klær handler jeg stort sett på salg to ganger i året. Til meg selv nesten aldri.

Vi drikker brus og spiser godteri på lørdager. Alle fritidsaktiviteter er nesten gratis.. 

HVOR FORSVINNER DE PENGENE??

Noen som har et tips for å få bedre kontroll? Føler jeg har prøvd litt forskjellig, men likevel... gi meg tips 🙈

Anonymkode: 6e122...31d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta frem kontoutskriften din for de siste månedene. De kan gi deg noen tips.

Hva er forresten "alt" som er betalt?

Kino?

Gaver?

Ferie?

Bussbiletter?

Bilreparasjoner?

Påskepynt?

Kake på loppemarkedet?

Frisørtime?

Lege?

Medisiner?

Parkeringsavgifter?

Bompenger?

Anonymkode: 930cd...b91

Skrevet

Print ut bankutskriftene dine. Gå over dem å se hva du faktisk bruker penger på..

Kjøper du ofte lunsj ute i stedene for å smøre matpakke, kjøper du ofte en flaske brus eller kaffe, en sjokolade eller en bolle ol, når du fyller drivstoff. 

Handlet du mye småting som feks en topp på hennes eller en leppestift på Cubus.. 

Tro meg det et alltid de små tingene som ikke koster så mye, som ender opp med å bli det største pengesluket... For når noe er dyrt tenker vi over før vi kjøper det, men når noe ikke koster så mye så tenker vi ikke over det. Det er sååå enkelt å raske med seg en sjokolade eller en flaske brus når vi bare skal fylle bensin. De små summene ender opp med å bli enorme summer for dette er noe vi kjøper hver dag og kanskje også flere ganger til dagen..

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta frem kontoutskriften din for de siste månedene. De kan gi deg noen tips.

Hva er forresten "alt" som er betalt?

Kino?

Gaver?

Ferie?

Bussbiletter?

Bilreparasjoner?

Påskepynt?

Kake på loppemarkedet?

Frisørtime?

Lege?

Medisiner?

Parkeringsavgifter?

Bompenger?

Anonymkode: 930cd...b91

Av dette er det kanskje busspenger sommers en største utgiften jeg ikke har telt med. Skal skrive ned hvor mye jeg har brukt på buss 👍

Mye av det tar jeg meg ikke råd til. Klippet meg i vinter, var første gang på flere år🙈 Ferie bruker vi litt av feriepengene på, påskepynten i år kostet 20kr (2 gule kubbelys😅, resten er pynt barna har laget). 

Kanskje også medisiner og lege. Har vært en del hos legen de siste mnd🤔

Skrevet
11 minutter siden, 3 i april skrev:

Print ut bankutskriftene dine. Gå over dem å se hva du faktisk bruker penger på..

Kjøper du ofte lunsj ute i stedene for å smøre matpakke, kjøper du ofte en flaske brus eller kaffe, en sjokolade eller en bolle ol, når du fyller drivstoff. 

Handlet du mye småting som feks en topp på hennes eller en leppestift på Cubus.. 

Tro meg det et alltid de små tingene som ikke koster så mye, som ender opp med å bli det største pengesluket... For når noe er dyrt tenker vi over før vi kjøper det, men når noe ikke koster så mye så tenker vi ikke over det. Det er sååå enkelt å raske med seg en sjokolade eller en flaske brus når vi bare skal fylle bensin. De små summene ender opp med å bli enorme summer for dette er noe vi kjøper hver dag og kanskje også flere ganger til dagen..

Jeg kjøper aldri lunsj eller noe ute, men slike småting kan hende jeg kjøper da. Skal sjekke kontoutskrifter :) 

Skrevet

Småbeløp blir mye til slutt. Vi fikk oss sjokk for et par måneder siden da bilen brått måtte på verksted.  

Vi som pleier å gå omtrent i null hver måned kunne betale 11.000 for reparasjoner, og likevel gå i null... dvs jo at sparepotensialet vårt er enormt mye større enn vi har trodd, og at vi bruker uhorvelig mye penger uten å være klar over det.. 

Anonymkode: 28e2e...5b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...