Gå til innhold

Samboer og hans eks er i konflikt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg har begge barn fra før. Han har to og jeg har et. Hans barn bør hos oss annenhver uke, mens mitt barn er her hele tiden utenom annenhver helg. 

Vi har bodd sammen snart 5 år, og det var hans eks som ville skilles. Han bodde alene i 3 år, før han traff meg. 

Hans eks blander seg hele tiden i hvordan vi gjør ting og har det her hjemme. Vi har hatt familimøye, hvor vi har pratet med barna om at vi ønsker at de skal hjelpe til her hjemme. Få ukepenger ol. 

Da jenta mi og jeg flyttet inn, så hadde vi bare med møbler til rommet hennes. Slik at det ikke skulle bli så mye forandring på en gang for barna hans. 

Hver gang samboeren min har pratet med barna sine om det å hjelpe til og andre ting. Så løper barna til moren sin og får trøst hver gang. Hun sender melding til samboeren min om at barna blir hos henne.  Sånn er det hver gang! 

Jeg har fått inntrykk av at barna forteller henne alt som skjer innenfor veggene våre. Så jeg aner snart ikke hvordan jeg skal være lenger. Alt jeg sier og gjør er tydeligvis ikke "riktig" for barna og eksen. 

Jeg og eksen er veldig forskjellig når det kommer til det meste. Eks oppdragelse, holdninger og verdier. 

Nå har jeg holdt meg tilbake, og fulgt opp mitt barn med oppgaver, lekser og div.

Jeg har fulgt opp hans barn på lik linje som mitt eget. 

Anonymkode: 73256...a21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som 50/50 ikke er helt optimal løsning..

Anonymkode: b89f7...2ba

Skrevet

Her må far ta grep. 

Når barns er hos dere et det deres regler som gjelder, mor kan ikke holde igjen samvær pga at hun ikke er enig i at barna har plikter hos dere. Det har hun ikke lov til, hun kan risikere dagbøter og om far går videre kan hun faktisk miste hovedomsorgen til far.

Far må bestille time på fvk for en meglingstime,  der far tar opp deres frustrasjon. 

Skrevet

moren virker ikke helt greit,men kanskje det er for mye for barna med 50/50 er ikke alle det funker for

Anonymkode: 54a50...069

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...