Gå til innhold

Kosthold i storfamilien


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av søstereren min som stadig bare må kommentere vårt kosthold! 

Gnåler på om at vi må løse litt opp og ikke være så strenge, men vi er ikke det. Det er bare hun som er så jævla slepphendt.

Vi har et helt vanlig kosthold, type pasta, ris eller potet middag med kjøtt/kylling/fisk og grønnsaker. 

Pizza, taco, ol. har vi alltid i helgene, både fredag og lørdag, ja til og med på en vanlig tirsdag kan vi godt ha noe junkmat. Jeg er ikke hysterisk!

Vi har både brus, chips og godteri i helgene. Boller baker vi rett som det er. 

Så vi ligger nok kanskje litt på grensen til usunne, men vi er aktive, og så supplerer vi med masse frukt og grønt. 

Så kommer min søster med barna, alle overvektige, og vil bare ha servert pølser/hamburger. Liker ikke fisk, liker ikke grønt.. 

Og sutrer i vei om at vi er så strenge! 

Årh, gi meg styrke til og komme gjennom denne helgen! 

Anonymkode: 8fbe4...79e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor i all verden tilbringe en helg sammen om "katastrofen" er så uungåelig som du sier?

Kan du ikke bare la det skure denne helgen? Det gjør jeg. 

Eksempelvis: er storfamilien samlet lager tanta mi alltid pølser til barna, da hennes barnebarn er utrolig kresne. Det er visst superviktig at de får noe de liker. Mine unger er også veldig kresne, men vi jobber med saken og gir ingen alternativer til det som blir servert. Men når pølser er et alternativ vil de selvsagt ha det, spesielt siden tremenningene får. Så da blir det pølser da, og saft i glassene. Og deretter is, for stakkarene er så tynne. Jeg har to valg, det ene er å ikke komme i sammenkomstene og det andre er å akseptere at sånn blir det. Jeg velger det siste, det er flest hverdager i livet.

Anonymkode: 8f054...039

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så lei av søstereren min som stadig bare må kommentere vårt kosthold! 

Gnåler på om at vi må løse litt opp og ikke være så strenge, men vi er ikke det. Det er bare hun som er så jævla slepphendt.

Vi har et helt vanlig kosthold, type pasta, ris eller potet middag med kjøtt/kylling/fisk og grønnsaker. 

Pizza, taco, ol. har vi alltid i helgene, både fredag og lørdag, ja til og med på en vanlig tirsdag kan vi godt ha noe junkmat. Jeg er ikke hysterisk!

Vi har både brus, chips og godteri i helgene. Boller baker vi rett som det er. 

Så vi ligger nok kanskje litt på grensen til usunne, men vi er aktive, og så supplerer vi med masse frukt og grønt. 

Så kommer min søster med barna, alle overvektige, og vil bare ha servert pølser/hamburger. Liker ikke fisk, liker ikke grønt.. 

Og sutrer i vei om at vi er så strenge! 

Årh, gi meg styrke til og komme gjennom denne helgen! 

Anonymkode: 8fbe4...79e

Synes det høres ut som dere har ett ganske usunt kosthold . Man er ikke sunn bare for at man supplerer med frukt og grønnsaker. 

Jeg og min datter spiser ca 90 % sunt, men det er oss det.

Hvis noen kommenterer vår måte å leve på, bryr det meg midt på kneet. Jeg er trygg i mine/våre valg. 

Hvis andre må kommentere negativt på hvordan andre velger å leve livet, er det de som har ett problem . 

Anonymkode: 16b6a...667

Skrevet

Jeg synes heller ikke at dere har noe særlig sunt kosthold, Hi.

Jeg er så frimodig at jeg nok hadde tatt en alvorsprat med min søster, om jeg var i din situasjon. Jeg hadde fortalt henne rett ut at når de kommer på besøk så forsøker dere å gjøre det koselig for alle, også med mat, men at du ikke bare kan servere junkfood til alle måltider. Og så hadde jeg også sagt at hun for sine barns skyld burde skaffe seg mer kunnskap om sunt kosthold slik at hun ikke påfører barna sine flere helseskader ved overvekten de allerede har, men kan hjelpe ungene til et normalvektig og sunt liv. Å ikke ta tak i barns overvekt er omsorgssvikt!

 

Anonymkode: cbff0...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...