Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 Feiring av runddag i familien. Nå har ene barnet mitt (voksen) ødelagt på denne dagen og sin egen fremtid (på uoverskuelig sikt). Skuffa over å ha mislykket sånn i oppdragelsen og fått frem et barn som ikke tør stå opp for seg selv. En mer manipulerende og egoistisk «kjæreste» skal man lete lenge etter. Både de og vi står nå i fare for økonomisk ruin. Takk for den! Måtte bare få det ut! Anonymkode: fd95d...d77
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #2 Skrevet 28. april 2018 Nå er det jo ikke mye bakgrunnsinfo vi får, men har dere et såpass godt forhold at dere kan snakke om det, ditt barn og deg? Og er du sikker på at situasjonen nødvendigvis er veldig ødeleggende for det voksne barnet? Anonymkode: 0d1bb...1d2
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #3 Skrevet 28. april 2018 Merkelig innlegg..... Feir dagen og ta sorgene i morgen🎉 Anonymkode: e6d5a...68f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #4 Skrevet 28. april 2018 Skjønte ingenting. Anonymkode: d5634...49c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #5 Skrevet 28. april 2018 Skjønte ingenting. Anonymkode: 2186f...ba4
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #6 Skrevet 28. april 2018 Hvor mye penger er det snakk om? Høres mye ut hvis det går såpass utover alle 4. Men prøv å legg det fra deg i dag. Og husk! Det ordner seg Anonymkode: 9a7cb...e08
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #7 Skrevet 28. april 2018 Det er snakk om betydelig pengesum. Ordner seg vel på sikt, men i verste fall vil de bli så skakk-kjørt at det vil kreve vanvittig mye å komme seg opp igjen. Må bare prøve å legge til sides og komme gjennom dagen. Blir bare trist. Anonymkode: fd95d...d77
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #8 Skrevet 28. april 2018 Hva har skjedd? Dere feirer en dag og så får dere informasjon om at barnet ditt og kjæresten har gjort noe dumt økonomisk? Vanskelig å forstå innlegget ditt. Anonymkode: 46aca...00b
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #9 Skrevet 28. april 2018 Skjønner ikke hva du mener Anonymkode: c99e3...879
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #10 Skrevet 28. april 2018 Hva er vitsen med å lage et innlegg om er så kryptisk at tydeligvis ingen skjønner det Anonymkode: 87f8a...a67
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #11 Skrevet 28. april 2018 Men, altså... hvis ditt voksne barn har gjort noe med sin økonomi så skal vel ikke det gå utover resten av familien? Og hvis det er slik at dette voksne barnet ditt har blitt utsatt for mye manipulering så burde det kanskje ikke være så vanskelig å forstå at dette voksne barnet er blitt psyket ned av den hun/han trodde var glad i henne/ham. Det er typisk for de som blir utsatt for nedpsyking å ikke greie å stå opp for seg selv. Men, det hjelper ingen om du nå gjør hele resten av familien til martyrer. Forklar heller litt hva som faktisk skjer, så kan du kanskje få noen vettuge råd om hva dette voksne barnet og ev. dere kan gjøre. Anonymkode: 49db3...5c3
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #13 Skrevet 28. april 2018 Feiringen startet tidlig i dag skjønner jeg! Anonymkode: f0d80...a51
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #14 Skrevet 28. april 2018 Kan oppklare litt, vil ikke kunne gjenkjennes. Dette var mest for å sette ord på det, for har ingen å snakke med. Det er snakk om kausjonistansvar. Stolte jo på avkommet vårt. Trodde vi hadde snakket nok rundt dette med ansvaret vi tok på oss. Men åpenbart ikke nok til å unngå at de nå står i en avgjørelse som er så på trynet at de kommer til å måtte slite med det. Lenge. Jeg er så vanvittig skuffet over dem. Sint. Dette kunne de løst enkelt. Men nei... Anonymkode: fd95d...d77
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #15 Skrevet 28. april 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Feiringen startet tidlig i dag skjønner jeg! Anonymkode: f0d80...a51 Ja. Anonymkode: fd95d...d77
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #16 Skrevet 28. april 2018 Man kan ikke være kausjonist dersom man ikke har økonomi til å stå en slik situasjon. Hvorfor har dere kausjonert? Og så er det selvfølgelig en manipulerende svigerdatter her. Alltid de «inngifte» det er noe galt med. Du burde ha sett på din sønns dårlige valg i livspartner før dere kausjonerte. Anonymkode: 021c2...fcf
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #17 Skrevet 28. april 2018 Jeg forstår godt at du er skuffet dersom barnet ditt har gjort noe økonomisk dumt, og det går ut over deg, fordi du er kausjonist. Spesielt hvis barnet ditt vanligvis er økonomisk fornuftig. Har du hatt dårlig magefølelse for samboeren hele tiden? Er de gift? Lett med etterpåklokskapens briller å se at dere ikke burde kausjonert for boligen hvis dere hadde dårlig magefølelse med samboeren. Men man blir ikke kausjonist hvis man ikke kan tape pengene, altså. Man skal ikke bli økonomisk ruinert av det, da hadde man ikke råd i utgangspunktet. Håper det kan ordne seg. Anonymkode: 8bd66...37a
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #18 Skrevet 28. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan oppklare litt, vil ikke kunne gjenkjennes. Dette var mest for å sette ord på det, for har ingen å snakke med. Det er snakk om kausjonistansvar. Stolte jo på avkommet vårt. Trodde vi hadde snakket nok rundt dette med ansvaret vi tok på oss. Men åpenbart ikke nok til å unngå at de nå står i en avgjørelse som er så på trynet at de kommer til å måtte slite med det. Lenge. Jeg er så vanvittig skuffet over dem. Sint. Dette kunne de løst enkelt. Men nei... Anonymkode: fd95d...d77 Hvorfor i all verden har du stilt som kausjonist hvis det er så krise at de ikke klarer å betale lånet sitt? Anonymkode: 72f39...9cb
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #19 Skrevet 29. april 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor i all verden har du stilt som kausjonist hvis det er så krise at de ikke klarer å betale lånet sitt? Anonymkode: 72f39...9cb Forutsetningene endret seg brått. Tildu som spurte om jeg har hatt dårlig magefølelse på samboeren... nei, har ikke det. Har hatt et godt forhold. Trodde egentlig de var fornuftige. De er egentlig flinke stå-på mennesker, og akkurat derfor er dette så innmari vanskelig å forstå. Anonymkode: fd95d...d77
Evablaum Skrevet 29. april 2018 #20 Skrevet 29. april 2018 Hvorfor skriver du da at samboer er manipulerende? Når de egentlig er flinke stå- på mennesker begge to? Tullete innlegg
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #21 Skrevet 29. april 2018 9 minutter siden, Evablaum skrev: Hvorfor skriver du da at samboer er manipulerende? Når de egentlig er flinke stå- på mennesker begge to? Tullete innlegg Kanskje hun har pleid å manipulere ham til å være flink og til å stå på, men nå har sluttet med manipuleringen? Anonymkode: e1a3e...ca6
Anonym bruker Skrevet 29. april 2018 #22 Skrevet 29. april 2018 Jeg vet ikke hva jeg skal svare dere, og det betyr egentlig lite for meg, dere kjenner ikke situasjonen såklart. Får bare en brøkdel, og jeg hverken kan eller vil utlevere situasjonen her. Men man kan vel være flinke og stå på- mennesker selv om man er manipulerende. Manipulerende ikke er en god egenskap, men det er ikke bare ondskap i det. Følelsene mine, overfor de to, er hvertfall endret. Forferdelig skuffet over de begge. Sint. Men det eneste jeg nå kan håpe på er at det ikke blir så ille som jeg frykter. Mye er dessverre ødelagt mellom oss pga dette. Det gjør vondt. Men uansett, denne tråden kan bare få lov til å synke nedover på listen. Anonymkode: fd95d...d77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå