Gå til innhold

Ekstra sykt barn dager når barnet har astma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på snart 1,5 år som har vært mye syk helt fra han bare var noen uker gammel. Masse luftveisinfeksjoner/forkjølelser med feber. Omtrent 1-2 ganger i mnd fra han var 3 mnd, men unntak i sommer. Han ble dårlig igjen en helg for ikke så lenge siden og fikk da påvist barneastma av barnelege. Gikk til fastlegen noen dager senere som mente det samme og han får nå medisin. Men begge legen sa at det er vanlig at barn med barneastma får lettere luftveisinfeksjoner og at de varer lengre. Jeg har måtte bruke 7 syk barn dager siste 1,5 mnd pga at han har vært syk. Så var det en på jobben som sa jeg kunne søke om 10 ekstra dager pga at han har barneastma. Stemmer dette? 

Anonymkode: 5fdf8...c38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen kan søke, men ikke sikkert barneastma gir grunnlag for det. Det kan de fort vokse av seg. 

Men barn blir jo syke. Ofte. Vi brukte 40 dager fra august til mars i oppstart barnehage. Ikke en uke med 5 dager i barnehagen... Det var pga hyppige luftveisinfeksjoner som løste seg ved å fjerne mandlene. Derfor kunne vi ikke søke om ekstra dager

Anonymkode: 2dbec...f59

Skrevet

Det stemmer at man kan søke om det. Legen vår gjorde det da yngste fikk diagnosen barneastma ved 2- årsalderen. Vi har 10 ekstra dager hvert år.

Skrevet

Vi fikk 10 dager ekstra hver av oss da barnet ble diagnostisert med astma. Fikk med et skjema fra barnelegen. Heldigvis har antall sykedager sunket med økende alder.

Keg hadde selv barneastma da jeg var liten. Vokste det av meg.

Anonymkode: 80d1b...b6e

Skrevet

Spør lege om søknad om flere dager. Vi har to med astma og det er ikke en dag i året begge er friske samtidig. Vi hadde ikke klart oss uten ekstra dager 

Anonymkode: 5d6fc...8cb

Skrevet

hvis hun har fått papirer på at hun har astma kan du få 10 eller 20 dager til ( jeg har 40 ) siden min har astma og jeg er alene

Anonymkode: 22ccc...4b9

Skrevet

Vi fikk innvilget ekstra dager til 18 år på grunn av barneastma. Nesten vokst det av seg nå som fireåring. Synes det var rart vi fikk ekstra dager så lenge men greit å slippe søke hvert år. 

Anonymkode: 2ecbd...eb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...