Gå til innhold

Etter 8 timer søvn er jeg fortsatt utslitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli lei av å sove så mye. Altså, jeg elsker å sove, men døgnet har ikke nok timer og jeg er lei av å legge meg kl 21 når jeg må stå opp kl 07. Men jeg må, for jeg vet at om jeg ikke sover minst 9 timer, og helst 10, så er jeg helt ubrukelig dagen etterpå. Skjer dette flere dager på rad er jeg helt utmatta. Er det vanlig? 

Anonymkode: 80a15...01c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynner å bli lei av å sove så mye. Altså, jeg elsker å sove, men døgnet har ikke nok timer og jeg er lei av å legge meg kl 21 når jeg må stå opp kl 07. Men jeg må, for jeg vet at om jeg ikke sover minst 9 timer, og helst 10, så er jeg helt ubrukelig dagen etterpå. Skjer dette flere dager på rad er jeg helt utmatta. Er det vanlig? 

Anonymkode: 80a15...01c

Vitamin/mineral mangler?

Anonymkode: e35d1...ce9

Skrevet

Er sånn selv. Sover ca 7 timer på natta og 3-4 timer på dagtid på hverdager. Ikke i helga da 

Anonymkode: de2cb...6c5

Skrevet

jeg kan sove 10 timer å føler meg fortsatt ikke uthvilt.Vet ikke hva som er vanlig jeg.

Anonymkode: 4280a...d28

Skrevet

Har du vært hos legen? 

Anonymkode: 0624e...021

Skrevet

Allergi?

Anonymkode: de25c...39f

Skrevet

Er du alltid sånn eller er det noe relativt nytt? Jeg blir sånn i pollensesongen siden jeg er allergisk, helt ufattelig trøtt og sliten pga det. 

Anonymkode: 9fe1d...12c

Skrevet

Ja jeg er slik. Har kronisk utmattelsesyndrom 

Anonymkode: db5e0...bed

Skrevet

Det er ganske store individuelle forskjeller i søvnbehovet, og det endrer seg også gjennom livet og med livssituasjonen. I perioder har jeg trengt 9-10 timer, feks når jeg har hatt ny jobb eller jobbet mye. I "vanlige" perioder trives jeg best med ca 8-8.5 timer.

https://psykologisk.no/2016/05/dette-bor-du-vite-om-sovn/

Anonymkode: 2b6f3...925

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måten. Ganske tungt å ikke kunne delta i samfunnet som andre fordi man må slappe av og legge seg 3-4 timer før folk flest. Men jeg har akseptert at det er slik, og bare det å innse det gjorde det lettere. Tidligere ble jeg ordentlig stressa dersom noe hindret meg i å få lagt meg, også om det bare var ren sommel fra min egen side. Jeg stresset med tanken på hvor tung neste morgen og dag ville bli, og det førte til at det ble vanskelig å få sove når jeg endelig kom i seng også.

Skrevet

Det høres ikke normalt ut, selv om man har ulikt søvnbehov . 

Hvordan er kostholdet ditt? Mangler på vitaminer og mineraler?

Kosthold har stor betydning, samt fysisk aktivitet/trening 

Anonymkode: 6c419...e04

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg kan sove 10 timer å føler meg fortsatt ikke uthvilt.Vet ikke hva som er vanlig jeg.

Det høres ikke normalt ut for en frisk person 

Skrevet

Så vidt jeg vet regnes alt mellom 5 og 10 timer sønbehov som innenfor normalen. Mange trenger rundt 8 timer men mer er også vanlig.

Anonymkode: 731ba...424

Skrevet

og du må klage her for og få oppmerksomhet ? tragisk

Anonymkode: 426a0...862

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og så deg igjen da, stakkar... 😊😊

Anonymkode: 69b95...cfe

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

I følge den retorikken kan dib legges ned...

Anonymkode: 892f6...a5a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det høres ikke normalt ut for en frisk person 

Nei men legen sier at jeg ikke mangler noe etter å ha tatt tester. Han finner heller ikke ut hvorfor jeg ofte er så svimmel.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gå og pass på de fire unga dine!

Anonymkode: 2fb19...1a6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei men legen sier at jeg ikke mangler noe etter å ha tatt tester. Han finner heller ikke ut hvorfor jeg ofte er så svimmel.

Rart. Hvordan ser en normal matdag ut for deg?

Skrevet

Samme her. Føler meg aldri uthvilt samme hvor mye jeg sover og går og gjesper hele dagen. Kjipt, men det er vel bare sånn jeg er da.

Anonymkode: 61fb8...0db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...