Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #1 Skrevet 27. april 2018 og de ønsker seg penger til bryllupsreisen. Hvor mye er vanlig å gi? Og finnes det noen kreativ, morsom måte å overrekke «gaven» på? Anonymkode: 540e6...fc4
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #2 Skrevet 27. april 2018 Hvis de skal reise til sydligere strøk; kjøp en palme og lag et "pengetre." Anonymkode: c577b...ccf
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #3 Skrevet 27. april 2018 Om du har litt tid mellom vielse og fest, ta bilde av brudeparet og sett i ramne aom pakkes inn. Da har de det til dekorasjon på gavebordet. Fortell dem at pengegaven ligger bak bildet. Anonymkode: 20e5f...e16
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #4 Skrevet 27. april 2018 Ei venninne ønsket seg penger til bryllupsreise. Dette var ei jeg studerte med i utlandet. Så jeg måtte dra dit( tok det som en ferie). Jeg gav £60. Anonymkode: 5c706...d70
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #5 Skrevet 27. april 2018 Gi det beløpet du ville brukt på gave. Hvis det var min søster, så hadde jeg gitt rundt 2000-3000. Anonymkode: 4a341...5d2
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #6 Skrevet 27. april 2018 Kjøp ei skurebøtte. Sleng oppi et skaut og vaskemidler og bruk det i talen din. Den trenger ikke være lang, men noe ala «det er mamma som har gjort dette i alle år. Nå er det din tur å ta over. Her er vaskeskautet etter mor. Her er litt omo og skyllemiddel til klærne hans. Her er zalo til oppvasken, her er grønnsåpe til husvask og en dobørste. Nå er han din jobb! Og forresten.... man kan ikke kreve bidrag for en mann, men her er et engangsbidrag du får. Det skal holde like lenge som ekteskapet i en eller annen form. Det kan være så enkelt som et bilde fra bryllupsreisen eller en ting som et symbol på ekteskapet deres» Kle på henne skautet og lever alle vaskemidler og poengtere at mammajobben nå er hennes og ha pengene i en konvolutt. Lever alt til henne. Snu deg mot din mor og si «nå er du kvitt han, mamma!» og mot bruden og si noe som «han er så dyr i drift! Lykke til!» Eller gjør noe helt annet. Men en middag i bryllup er ofte laaaaaaange og litt avbrekk med noe uvanlig er ofte en slager. Jeg gjorde dette med min mann da vi giftet oss i en litt annen vinkel. Jeg henvendte meg til svigers og sa «hadde jeg visst han var så dyr i drift, skulle jeg bedt om bidrag før vi flyttet sammen. Jeg har satt en sparebøsse i gangen dere kan legge mynter i for å dekke opp mitt fremtidige økonomiske tap ved å si ja til denne storspiseren» (sparebøssen var forøvrig tips til servitørene på stedet, ikke til meg og det var presisert på den) Selv om vi er skilt nå, og han er gift på nytt, så er denne «talen» visstnok et godt minne han har😂 Anonymkode: edb52...c02
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #7 Skrevet 28. april 2018 jeg og søskene mine ga vår lillebror 15000 til brylippreisen,men vi er 5 stk, så 2500 er veldig bra Anonymkode: 9c4f9...268
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå