Gå til innhold

Noen museumspedagoger her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ledig stilling som museumspedagog i nabobyen, og jeg vurderer sterkt å søke. Jeg har den utdannelsen de søker etter, og jobben virket utrolig kjekk!

Er det noen som jobber som museumspedagog og kan si noe om hverdagen? Vet at det innebærer noe helg- og kveldsjobbing. Det går helt fint. Hva tjener en museumspedagog i forhold til feks en lærer i grunnskolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i all verden har et museum og pedagogikk til felles?

Anonymkode: bb3ce...475

Skrevet

Det varierer helt fra sted til sted. Min mann jobber kun vanlige arbeidstider og tjener like mye som meg som er lektor i vgs. 

Anonymkode: d4b0f...3ea

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva i all verden har et museum og pedagogikk til felles?

Anonymkode: bb3ce...475

Pedagoger er formidlere. Altså skal en museumspedagog finne måter å formidle samlingene museet forvalter til publikum, oftest barn og unge.

Flott at de søker etter det jeg tolker som pedagogisk kompetanse hos deg hi! Her ansatte museene konsekvent folk med fagkompetanse innenfor museenes samlinger men uten formidligskompetanse. Det så eb på tilbudet. Jeg ga opp og endte som formidler i en annen kulturinstitusjon som viste seg å passe enda bedre.

Anonymkode: 038aa...0d2

Skrevet

Takker for svar! Får sende inn en søknad, så får vi se😊

Skrevet

Så spennende jobb, lykke til!!

Anonymkode: 36be7...e2c

Skrevet

Oi! Det har jeg aldri hørt om før! Høres utrolig spennende ut 😃

 

Anonymkode: bd557...1a9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Pedagoger er formidlere. Altså skal en museumspedagog finne måter å formidle samlingene museet forvalter til publikum, oftest barn og unge.

Flott at de søker etter det jeg tolker som pedagogisk kompetanse hos deg hi! Her ansatte museene konsekvent folk med fagkompetanse innenfor museenes samlinger men uten formidligskompetanse. Det så eb på tilbudet. Jeg ga opp og endte som formidler i en annen kulturinstitusjon som viste seg å passe enda bedre.

Anonymkode: 038aa...0d2

Takk for svar! 😊

 

til hi: lykke til med jobbsøkingen!

Anonymkode: bb3ce...475

Skrevet

Har jobbet som lærer i snart 20 år. Trives forsåvidt, men savner å fokusere mer på formidling. Slik ting er nå, er det mye møter og andre ting som ikke har med elevene/ undervisning å gjøre.

Tenker at det hadde vært spennende å prøvd noe annet, samtidig som det er litt skummelt bare det å søke! Men må bare gjøre det. Slettes ikke sikkert jeg får jobben, men må gjøre et forsøk😊!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...