Gå til innhold

MA, partiell mola og to spontan aborter på 10 måneder


c.a.h

Anbefalte innlegg

Jeg har en lang historie, som jeg skal prøve å gjøre kort... baby drømmen startet januar 2017, og vi bestemte oss for å slutte med prevensjon (jeg hadde på dette tidspunktet spiral).

Månedene gikk uten noen positiv test, men endelig i juni var det to streker på testen og stor glede i hjemmet!! Gleden var kortvarig, da jeg raskt forstod at det var noe galt. 

På ultralyd første uken i August, da jeg akkurat var kommet til uke 12, fikk jeg MA bekreftet. Babyen min døde i uke 9... Jeg var fullstendig knust. En mnd senere ringer sykehuset meg pga unormale funn i morkaken og ber meg komme inn for konsultasjon. For første gang blir jeg introdusert for blæremola, som potensielt kan bety kreft. Jeg måtte inn på sykehuset annenhver uke og måle hcg nivåene mine. Dessverre gikk mine hcg nivåer veldig sakte nedover og da de var på 2 stoppet de helt opp. Jeg måtte inn til ny utskrapning i desember... så viser det seg til slutt at jeg har naturlig hcg i kroppen uten at det er noe galt! 

gleden stod i taket da jeg ble friskmeldt for molaen i januar!! Og vi fikk klarsignal for å begynne å prøve igjen. På første forsøk ble jeg gravid og hcg steg som den skulle. I uke 5+1 begynner jeg å blø og spontanabort blir bekreftet uken etter. Hcg’en faller heldigvis som normalt denne gangen.

For to uker siden tester jeg igjen positivt og tenker at «alle gode ting er tre». Men på eksakt samme tidspunk som sist (5+1) begynner jeg og blø. Er fortsatt midt i denne spontanaborten nå...

Jeg har nå diagnosen habituell abort..

Spørsmålet er, finnes det håp? Noen med lignende erfaringer? Vil det hjelpe oss med prøverør? 

Jeg skal til videre utredning for habituell abort, men er desperat etter noe form av håp! Mine verste mareritt blir virkelighet gang på gang... og alt vi ønsker oss er en baby... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre opplevd det samme som deg, ikke hatt blæremola da, men MA og 2 SA. Hadde sa i uke 5 i november 2016. sa i uke 7 i februar 2017 og MA i uke 10 i september, der fosteret hadde vært død i 1 ukes tid. Har blitt tatt blodprøver av meg og mannen min uten at de finner noe galt. Har fått lutinus som jeg skal ta fra eggløsning og slutte med når mensen evt kommer, eller fortsette med hvis jeg blir gravid. Har også fått resept på albyl-e i lav dose som jeg skal begynne med hvis/når jeg blir gravid. Har ikke vært gravid etter MA i september, selv om vi prøver hver mnd. Blir like skuffet hver mnd.

Jeg er snart 37 år, så jeg frykter jo litt at tiden renner fra meg. Har 2 friske barn fra før, så tenker at det ikke er superkrise hvis vi ikke får flere barn, selv om det hadde vært hyggelig med et til.

Har ingen erfaring med prøverør, men problemet ditt er jo ikke at du ikke blir gravid, men at du ikke holder på dem. Om du skal til utredning, så får du nok flere svar av legen.

Det ordner seg sikkert :) Lykke til :)

Anonymkode: a357b...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...