Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #1 Skrevet 27. april 2018 Jeg leser så mange tråder fra kvinner som lar menn behandle de som undersåtter årevis. Menn som ikke løfter en finger hjemme, menn som er utro, menn som sier stygge ting. Noen skriver tråd på tråd om det samme Også får trådstarter en god del støtte, en hel haug med oppfordringer til å forlate drirtsekken og litt hets. Jeg svarer sjeldent fordi jeg ikke har tålmodighet til å svare på en empatisk måte. Så lurer jeg. Hjelper disse tilbakemeldingene kvinnene til å ta grep om livet sitt og forlate det synkende skipet? Eller får de bare tatt ut litt grufs slik at de holder ut forholdet i uendelig tid? Anonymkode: a5127...664
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #2 Skrevet 27. april 2018 Det å bryte ut av et samliv er vanskelig. Vanskelig, fordi det handler om følelser, håp, og ofte barn. Jeg var selv lenge i et forhold med en mann som behandlet meg dårlig. Jeg tror de fleste mennesker gjør så godt de kan før de bryter ut av et samliv, særlig når barn er involvert. Og jeg tror grenser pushes langsomt, vanligvis kommer det som små drypp, ikke som knyttneveslag ut av det blå. Litt styggere ting blir sagt, litt mindre respekt blir vist. Samliv handler blant annet om å tilpasse seg og svelge noen kameler. Det kan være veldig vanskelig å se når man har passert det punktet der man ikke lenger bør prøve, der partnerens oppførsel er uakseptabel. For meg var det hjelp i å få andre menneskers tilbakemelding. Jeg tror faktisk de som spør "Er dette greit?" mener det - de ønsker å få innspill på om de feilvurderer situasjonen eller ikke. Det var ikke svar på dib som til slutt fikk meg til å innse at nok er nok, men det hjalp meg nok til å få et utenfra-perspektiv på situasjonen jeg var i. Tilbakemeldinger som "Ta deg sammen!" og "Kast ham på huet og ræva ut!" hjelper ingen verdens ting. Anonymkode: 3640e...b4b
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #3 Skrevet 27. april 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Det å bryte ut av et samliv er vanskelig. Vanskelig, fordi det handler om følelser, håp, og ofte barn. Jeg var selv lenge i et forhold med en mann som behandlet meg dårlig. Jeg tror de fleste mennesker gjør så godt de kan før de bryter ut av et samliv, særlig når barn er involvert. Og jeg tror grenser pushes langsomt, vanligvis kommer det som små drypp, ikke som knyttneveslag ut av det blå. Litt styggere ting blir sagt, litt mindre respekt blir vist. Samliv handler blant annet om å tilpasse seg og svelge noen kameler. Det kan være veldig vanskelig å se når man har passert det punktet der man ikke lenger bør prøve, der partnerens oppførsel er uakseptabel. For meg var det hjelp i å få andre menneskers tilbakemelding. Jeg tror faktisk de som spør "Er dette greit?" mener det - de ønsker å få innspill på om de feilvurderer situasjonen eller ikke. Det var ikke svar på dib som til slutt fikk meg til å innse at nok er nok, men det hjalp meg nok til å få et utenfra-perspektiv på situasjonen jeg var i. Tilbakemeldinger som "Ta deg sammen!" og "Kast ham på huet og ræva ut!" hjelper ingen verdens ting. Anonymkode: 3640e...b4b Helt enig! For min del kom manipulasjon gradvis. Gradvis ble jeg isolert sosialt osv. Til slutt manglet jeg referansepunkt. Når han sa at jeg måtte være psykisk syk når jeg så ting anderledes enn ham så begynte jeg å lure selv. Når han dytta meg og slengte meg i veggen fikk jeg høre at det var min egen feil. Jeg hadde en liten stemme inni meg som sa "Dette er ikke rett". Men jeg tvilte på den for han var veldig overbevisende og selvsikker. Da jeg spurte andre på nettet fikk den indre stemmen min støtte. Det var ikke slik at jeg greide å gå på dagen. Men svarene jeg fikk gav meg styrke nok til å holde fast i meg selv og tro på min indre stemme. Uten det vet jeg ikke om jeg hadde greid å komme meg ut. Det gav meg et lite referansepunkt. De krasse, brutale svarende hjalp ikke. Det var de svarene som tok seg tid til å svare skikkelig på spørsmålet og de personene som viste at de skjønte hva jeg stod i som hjalp. Anonymkode: 363d2...ad9
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #4 Skrevet 27. april 2018 Var jo en her inne som ble voldtatt av kjæresten sin,etter mange mange oppfordringer om å forlate han så mener jeg hun gjorde det til slutt.Å var vel en som ble slått av mannen hun hadde barn med,å mener hun til slutt kontaktet krisesenter å fikk hjelp til å leve i skjul fra han,etter mange oppfordringer her inne. Så jo noen ganger hjelper det heldigvis. Anonymkode: 67fa9...6ef
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #5 Skrevet 27. april 2018 Hvis du tror at et langt samliv avsluttes ut fra én eneste tråd på nettet som sier «gå fra han», mangler du ikke bare menneskelig innsikt og empati, men også normale sosiale antenner. Anonymkode: 47908...e9d
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #6 Skrevet 27. april 2018 Ikke godt å si hva som gjør utslag, hvis du svarer med en slags resultatorientert holdning. Men hvorfor ha den holdningen? Er det liksom bare verd bryet å svare hvis folk gjør som du sier? Jeg sto i et brudd som varte 6 måneder, og skrev mye her på forumet. Og det var godt å ha noen som lyttet - enten jeg fulgte deres råd eller ikke. Det er jo ikke sånn at bare fordi du svarer, så fortjener du liksom å ha makt over utfallet? Anonymkode: 68a94...48c
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #7 Skrevet 27. april 2018 Kjæresten min hater meg når han drikker, tror jeg. Og han drikker ofte. Har jobbet mye med det, men vi er ferdigjobba nå tenker jeg. Så min hevn er å late som at alt er bra, nyte godene og ha det bra med elskeren min. Driter kjæresten fullt, men han fortjener at jeg er en drittsekk mot han, mens han tror at vi har det 👍 Hva han vet/ikke vet bryr jeg meg ikke om. Jeg VET at jeg gir han dritt og det er 👍 for meg. Anonymkode: a1aed...2e3
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #8 Skrevet 27. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kjæresten min hater meg når han drikker, tror jeg. Og han drikker ofte. Har jobbet mye med det, men vi er ferdigjobba nå tenker jeg. Så min hevn er å late som at alt er bra, nyte godene og ha det bra med elskeren min. Driter kjæresten fullt, men han fortjener at jeg er en drittsekk mot han, mens han tror at vi har det 👍 Hva han vet/ikke vet bryr jeg meg ikke om. Jeg VET at jeg gir han dritt og det er 👍 for meg. Anonymkode: a1aed...2e3 Jeg skjønner ikke at det kan være bra for deg på noen måte. Hvorfor går du ikke? Anonymkode: ec24a...104
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #9 Skrevet 27. april 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjæresten min hater meg når han drikker, tror jeg. Og han drikker ofte. Har jobbet mye med det, men vi er ferdigjobba nå tenker jeg. Så min hevn er å late som at alt er bra, nyte godene og ha det bra med elskeren min. Driter kjæresten fullt, men han fortjener at jeg er en drittsekk mot han, mens han tror at vi har det 👍 Hva han vet/ikke vet bryr jeg meg ikke om. Jeg VET at jeg gir han dritt og det er 👍 for meg. Anonymkode: a1aed...2e3 Du virker jo full selv på måten du skriver på. Jeg håper dere ikke har barn oppi dette skadelige forholdet? Har dere barn - på tide at dere begge blir voksne og begynner å ta ansvar for de barna dere har, for det gjør dere ikke om dere lar barna vokse opp i et hjem med altfor mye alkohol og hat og hevn. Har dere barn - ønsker du ikke å tilby barna dine en bedre barndom? Anonymkode: 26f06...e5f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #10 Skrevet 27. april 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du virker jo full selv på måten du skriver på. Jeg håper dere ikke har barn oppi dette skadelige forholdet? Har dere barn - på tide at dere begge blir voksne og begynner å ta ansvar for de barna dere har, for det gjør dere ikke om dere lar barna vokse opp i et hjem med altfor mye alkohol og hat og hevn. Har dere barn - ønsker du ikke å tilby barna dine en bedre barndom? Anonymkode: 26f06...e5f Hvorfor virker jeg full? Jeg sitter hjemme og ser film, edru og han er på guttetur, full. Har fått noen meldinger som bekrefter det. Jeg har fått så mye dritt at jeg gir dritt tilbake før jeg "hiver han på hue og ræva ut". Hvorfor skal jeg gjøre det slutt når jeg kan ta imot godene, han spanderer ferie, klær og middag ute (pga dårlig samvittighet). Så det er min playback. Anonymkode: a1aed...2e3
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #11 Skrevet 27. april 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du virker jo full selv på måten du skriver på. Jeg håper dere ikke har barn oppi dette skadelige forholdet? Har dere barn - på tide at dere begge blir voksne og begynner å ta ansvar for de barna dere har, for det gjør dere ikke om dere lar barna vokse opp i et hjem med altfor mye alkohol og hat og hevn. Har dere barn - ønsker du ikke å tilby barna dine en bedre barndom? Anonymkode: 26f06...e5f Ingen barn sammen som tar skade av dette nei. Anonymkode: a1aed...2e3
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #12 Skrevet 27. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor virker jeg full? Jeg sitter hjemme og ser film, edru og han er på guttetur, full. Har fått noen meldinger som bekrefter det. Jeg har fått så mye dritt at jeg gir dritt tilbake før jeg "hiver han på hue og ræva ut". Hvorfor skal jeg gjøre det slutt når jeg kan ta imot godene, han spanderer ferie, klær og middag ute (pga dårlig samvittighet). Så det er min playback. Anonymkode: a1aed...2e3 Måten du skrev på ga inntrykk av at var full. Har dere barn sammen? I så fall er det din plikt som mor å ikke gjøre noe som du vet vil få konfliktnivået mellom dere til å øke, for da vil samarbeidet om samvær bare bli mye vanskeligere, og det vil igjen gå utover barna dine. Du føler kanskje at du tar hevn over ham - det er de ev. barna dine som må betale mest, ikke han, for han bryr seg ikke nok. Vær voksen og ta ansvar for ditt eget liv, kom deg over den bitterheten, for den kommer bare til å skade deg selv. Den veien du nå har valgt er å personlig synke ned på hans nivå. Du kan være bedre enn ham, men du velger å være som han. Har du ikke barn, så for all del. Har du barn oppi dette, bli voksen og ta ansvar! Anonymkode: 26f06...e5f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #13 Skrevet 27. april 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du virker jo full selv på måten du skriver på. Jeg håper dere ikke har barn oppi dette skadelige forholdet? Har dere barn - på tide at dere begge blir voksne og begynner å ta ansvar for de barna dere har, for det gjør dere ikke om dere lar barna vokse opp i et hjem med altfor mye alkohol og hat og hevn. Har dere barn - ønsker du ikke å tilby barna dine en bedre barndom? Anonymkode: 26f06...e5f På hvilken måte mener du at eventuelle barn får vite at hun ligger med en elsker innimellom...? Anonymkode: 68a94...48c
Anonym bruker Skrevet 27. april 2018 #14 Skrevet 27. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Måten du skrev på ga inntrykk av at var full. Har dere barn sammen? I så fall er det din plikt som mor å ikke gjøre noe som du vet vil få konfliktnivået mellom dere til å øke, for da vil samarbeidet om samvær bare bli mye vanskeligere, og det vil igjen gå utover barna dine. Du føler kanskje at du tar hevn over ham - det er de ev. barna dine som må betale mest, ikke han, for han bryr seg ikke nok. Vær voksen og ta ansvar for ditt eget liv, kom deg over den bitterheten, for den kommer bare til å skade deg selv. Den veien du nå har valgt er å personlig synke ned på hans nivå. Du kan være bedre enn ham, men du velger å være som han. Har du ikke barn, så for all del. Har du barn oppi dette, bli voksen og ta ansvar! Anonymkode: 26f06...e5f Hvordan "betaler" barna liksom? Anonymkode: 68a94...48c
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #15 Skrevet 30. april 2018 Jeg tror andres syn kan være nyttige å få. På den andre siden er det veldig enkelt å bare spy ut, stikk fra drittsekken, uten at den som skrev det må ta de emosjonelle og økonomiske konsekvensene, så er det barna da. Dersom man kan sile ut dårlige råd, kan det være nyttig å stille spørsmål her. Litt sidespor, men jeg tror også at noen av svarene som kommer her, er preget av at det jeg antar er godt over 90% av brukerne er kvinner. De ser sin egen side av saken, de ser at menn alltid er problemet og noen som skriver under nick her daglig blir litt mannehatere. Subjektivt og ensidig. Da blir rådene av og til litt vel farget av det. Jeg tror man får feil syn på samlivets realiteter av å vanke her daglig. Anonymkode: 35b00...5a5
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #16 Skrevet 30. april 2018 På 28.4.2018 den 0.25, Anonym bruker skrev: Hvorfor virker jeg full? Jeg sitter hjemme og ser film, edru og han er på guttetur, full. Har fått noen meldinger som bekrefter det. Jeg har fått så mye dritt at jeg gir dritt tilbake før jeg "hiver han på hue og ræva ut". Hvorfor skal jeg gjøre det slutt når jeg kan ta imot godene, han spanderer ferie, klær og middag ute (pga dårlig samvittighet). Så det er min playback. Anonymkode: a1aed...2e3 Din playback, faktisk😂 Anonymkode: 44e22...e98
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #17 Skrevet 30. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror andres syn kan være nyttige å få. På den andre siden er det veldig enkelt å bare spy ut, stikk fra drittsekken, uten at den som skrev det må ta de emosjonelle og økonomiske konsekvensene, så er det barna da. Dersom man kan sile ut dårlige råd, kan det være nyttig å stille spørsmål her. Litt sidespor, men jeg tror også at noen av svarene som kommer her, er preget av at det jeg antar er godt over 90% av brukerne er kvinner. De ser sin egen side av saken, de ser at menn alltid er problemet og noen som skriver under nick her daglig blir litt mannehatere. Subjektivt og ensidig. Da blir rådene av og til litt vel farget av det. Jeg tror man får feil syn på samlivets realiteter av å vanke her daglig. Anonymkode: 35b00...5a5 Hva med de som skriver her daglig UTEN nick, da? Blir ikke de også mannehatere...? Selv har jeg fått mitt syn på samlivets realiteter av å leve i diverse samliv, altså. Ikke av å lese her. Så hvis jeg er en såkalt "mannehater", så er det av helt selvopplevde grunner - nemlig at menn gjennomgående tror de fortjener mer av alt. Mer slack, mer fritid, mer privilegier, mer omsorg enn de selv gir. Anonymkode: 68a94...48c
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #18 Skrevet 30. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Din playback, faktisk😂 Anonymkode: 44e22...e98 Beklager så meget. PAYback 😂 Anonymkode: a1aed...2e3
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #19 Skrevet 30. april 2018 På 27.4.2018 den 12.48, Anonym bruker skrev: Jeg leser så mange tråder fra kvinner som lar menn behandle de som undersåtter årevis. Menn som ikke løfter en finger hjemme, menn som er utro, menn som sier stygge ting. Noen skriver tråd på tråd om det samme Også får trådstarter en god del støtte, en hel haug med oppfordringer til å forlate drirtsekken og litt hets. Jeg svarer sjeldent fordi jeg ikke har tålmodighet til å svare på en empatisk måte. Så lurer jeg. Hjelper disse tilbakemeldingene kvinnene til å ta grep om livet sitt og forlate det synkende skipet? Eller får de bare tatt ut litt grufs slik at de holder ut forholdet i uendelig tid? Anonymkode: a5127...664 Nå kan jeg ikke snakke eller skriver for andre enn meg selv. Jeg tok rev i seglene og flyttet fra min mann i utlandet. Jeg er høygravid, og tok med meg mine 3 barn. Jeg er på sosialen, nav, søker jobb etter permisjonstiden, kuttet ut alle negative mennesker (Ink hele hans familie - de søker nå meg og det er ok).... Så ja det hjelper å få litt sympati og et spark bak når man står på tampen til å trekke seg. Skal sies at jeg jobber mye med meg Anonymkode: ab5e8...d9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå