Gå til innhold

Se for deg dette:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du bor på et lite sted. Det er svært få altiviteter for barn. Det er fotballklubb og turn i nærheten og håndball et stykke unna. det er også speider, kor og korps. Utenom dette nå du kjøre minst 35 min til andre aktiviteter. Etter 4. klasse faller de fleste ut av aktiviteten de holder på med. Det finnes en kafé for ungdommer, men kun 13-18 år og kun to dager i uken. 

Hva hadde du gjort om det kom et nytt konsept for barn i 5. og 6. klasse? Hvor de samles og lager middag sammen etter skoletid, så kommer foreldre og evt søsken og spiser sammen med de. Middagene er sunne og billige og man betaler 50,- per pers for middag og det er alltid rundstykker ved siden av i tilfelle maten ikke faller i smak. Dette er en dag i uken, i lokaler som vanligvis er brukt til kafédrift.

Spørsmål: hadde du meldt ditt barn på dette eller er det teit?

Anonymkode: 1bbac...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du bor på et lite sted. Det er svært få altiviteter for barn. Det er fotballklubb og turn i nærheten og håndball et stykke unna. det er også speider, kor og korps. Utenom dette nå du kjøre minst 35 min til andre aktiviteter. Etter 4. klasse faller de fleste ut av aktiviteten de holder på med. Det finnes en kafé for ungdommer, men kun 13-18 år og kun to dager i uken. 

Hva hadde du gjort om det kom et nytt konsept for barn i 5. og 6. klasse? Hvor de samles og lager middag sammen etter skoletid, så kommer foreldre og evt søsken og spiser sammen med de. Middagene er sunne og billige og man betaler 50,- per pers for middag og det er alltid rundstykker ved siden av i tilfelle maten ikke faller i smak. Dette er en dag i uken, i lokaler som vanligvis er brukt til kafédrift.

Spørsmål: hadde du meldt ditt barn på dette eller er det teit?

Anonymkode: 1bbac...a79

Dette syns jeg høres ut som en fantastisk idé! Er det noe du vurderer å starte opp med, Hi?

Du kan evnt opprette en spørreundersøkelse på de trinnene du retter deg mot, eventuelt sende med ark hjem til foreldre hvor du gir info, har avkrysningsalternativer med «interessert» «ikke interessert». Da kan du få litt mer følelsen for hvordan konseptet blir tatt i mot.

Jeg ville helt klart meldt på mitt barn om det var noe barnet selv ønsket å være med på.

Anonymkode: d6dad...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde meldt på! 

Genialt opplegg da. Barna har noe å gjøre, de lærer å samarbeide, lage mat,mestringsfølelse, har det morsomt. Gleden av å få solgt produktet sitt og masse masse annet.  

Og den største bonusen  - jeg hadde sluppet unna middagslagingen en dag i uka :D

Anonymkode: 58a49...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en ide jeg har for å kunne starte en egen bedrift samtidig som jeg «gir noe tilbake». Er det mange i familien, så blir det selvsagt en makspris. Poenget er at det ikke skal overstige en vanlig middag hjemme i pris. Så blir det kaffe etter middag selvsagt.

Anonymkode: 1bbac...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Grønn Sommerfugl skrev:

God idé. Det hadde jeg meldt på til 😀 Lykke til mrd videre planlegging 😀

Takk! Da må jeg sjekke litt om det er mulig å starte opp.

Anonymkode: 1bbac...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ok for noen, verd å prøve. Jeg hadde aldri brukt det, middag er familietid og jeg ønsker ikke å spise middag med fremmede en gang i uka. Dessuten vil jeg bestemme hva vi spiser og hvordan det lages. Og jeg lager mye billigere middager selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart benyttet oss av dette tilbudet. Burde kanskje vært 1/2 pris for barn under skolealder eller noe sånt, kan fort bli dyrt hvis man har mange barn. Ja, du nevner maxpris, men det kan kanskje virke "urettferdig" for familier med f.eks 1 6-7 klassing og 3 barn under skolealder i forhold til en familie med 2 6-7 klassinger og 2 eldre barn som spiser større posjoner enn de små.

Skal dette bli din inntektskilde, eller er det noe du har mulighet å få midler til å drifte?

Anonymkode: e6200...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes konseptet er veldig bra, men synes det var litt dyrt. 200 kroner hvis man er 4 stykker kan bli litt mye for noen. Litt enig med hun over her som sier at makspris ikke vil slå rettferdig ut i alle tilfeller.

Anonymkode: 9f3ec...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde helt klart benyttet oss av dette tilbudet. Burde kanskje vært 1/2 pris for barn under skolealder eller noe sånt, kan fort bli dyrt hvis man har mange barn. Ja, du nevner maxpris, men det kan kanskje virke "urettferdig" for familier med f.eks 1 6-7 klassing og 3 barn under skolealder i forhold til en familie med 2 6-7 klassinger og 2 eldre barn som spiser større posjoner enn de små.

Skal dette bli din inntektskilde, eller er det noe du har mulighet å få midler til å drifte?

Anonymkode: e6200...9c2

Jeg jobber 80%, så har en dag fri i uken. Jeg kan bytte uten konsekvenser, men er dette noe som det er god inntjening på, så blir det fulltidsjobb hvor jeg kanskje tar flere dager i uken for forskjellige klassetrinn. 

Anonymkode: 1bbac...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg synes konseptet er veldig bra, men synes det var litt dyrt. 200 kroner hvis man er 4 stykker kan bli litt mye for noen. Litt enig med hun over her som sier at makspris ikke vil slå rettferdig ut i alle tilfeller.

Anonymkode: 9f3ec...127

Jeg ser den. Er ikke 100% sikker på hvordan set skal prises enda. Ideen er to dager gammel😂

Anonymkode: 1bbac...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 kroner per person?

Det er litt dyrt. Jeg liker ideen,men..

For oss ville dette komme på 250 kroner (to voksne og tre barn). Er det også 50 kroner per barn?

Anonymkode: bde41...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

50 kroner per person?

Det er litt dyrt. Jeg liker ideen,men..

For oss ville dette komme på 250 kroner (to voksne og tre barn). Er det også 50 kroner per barn?

Anonymkode: bde41...5f6

Tenker at barna som er med å lage maten spiser gratis. Videre har jeg ikke tengt ideen  helt ferdig, men tenkte at det må være en makspris da. Noen kan jo ende opp med å betale 3-400 og det blir jo for dyrt. 

Anonymkode: 1bbac...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke deltatt. Flott du tar initiativ, men jeg vil heller tilbringe ettermiddagene med familien min. For oss, så skal helst fritidsaktiviteter handle om noe annet enn matlagning. Teatergruppe, sport, musikk, turn osv, er populært her, og det er sånt vi gjerne melder oss på. Men å møtes for å lage mat med en flokk fremmede mennesker? Ikke helt meg ;-) Beklager.

Anonymkode: 89c82...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde nok ikke deltatt. Flott du tar initiativ, men jeg vil heller tilbringe ettermiddagene med familien min. For oss, så skal helst fritidsaktiviteter handle om noe annet enn matlagning. Teatergruppe, sport, musikk, turn osv, er populært her, og det er sånt vi gjerne melder oss på. Men å møtes for å lage mat med en flokk fremmede mennesker? Ikke helt meg ;-) Beklager.

Anonymkode: 89c82...b23

Barna skal lage maten. Foreldrene og evt søsken kommer bare og spiser.

Har forsøkt teater, men var ingen interesse. Har ingen treneregenskaper eller innen musikk.

Anonymkode: 1bbac...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om du skal tjene penger på det blir det for dyrt til at de fleste familier vil prioritere dette tilbudet.. tanken er god den, men jeg tviler på gjennomføringen, særlig da mtp økonomi og prising.. 

Ellers ville det ikke vært særlig aktuelt for meg, da jeg synes vi flyr hit og dit på aktiviteter mange dager i uken og jeg vil gjerne ha rolige ettermiddager de dagene jeg har mulighet til det. 

Anonymkode: dd6ab...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du bor på et lite sted. Det er svært få altiviteter for barn. Det er fotballklubb og turn i nærheten og håndball et stykke unna. det er også speider, kor og korps. Utenom dette nå du kjøre minst 35 min til andre aktiviteter. Etter 4. klasse faller de fleste ut av aktiviteten de holder på med. Det finnes en kafé for ungdommer, men kun 13-18 år og kun to dager i uken. 

Hva hadde du gjort om det kom et nytt konsept for barn i 5. og 6. klasse? Hvor de samles og lager middag sammen etter skoletid, så kommer foreldre og evt søsken og spiser sammen med de. Middagene er sunne og billige og man betaler 50,- per pers for middag og det er alltid rundstykker ved siden av i tilfelle maten ikke faller i smak. Dette er en dag i uken, i lokaler som vanligvis er brukt til kafédrift.

Spørsmål: hadde du meldt ditt barn på dette eller er det teit?

Anonymkode: 1bbac...a79

Hadde meldt på en dag eller to i uken :)

Anonymkode: afe0b...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hadde meldt på en dag eller to i uken :)

Anonymkode: afe0b...5a1

Men bare om det kun var for barna + personale med kunnskap om mat som hjalp dem lage

Anonymkode: afe0b...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er med på noe liknende. Først lager de middag. Foreldre, søsken og annen slekt kan spise der. Vi betaler kr 20 pr person og da kan man spise så mange porsjoner man vil. Det er kaffe og kake etter middag.Vi betaler også en påmeldingsavgift på kr 350 pr barn pr år. Etter middag kan barna velge mellom aktiviteter som sang, spill, hobbyverksted (de lager forskjellig).Og vi voksne sitter og skravler. Veldig koselig og sosialt. Genialt for å bli kjent med andre.

Anonymkode: 4aa64...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn er med på noe liknende. Først lager de middag. Foreldre, søsken og annen slekt kan spise der. Vi betaler kr 20 pr person og da kan man spise så mange porsjoner man vil. Det er kaffe og kake etter middag.Vi betaler også en påmeldingsavgift på kr 350 pr barn pr år. Etter middag kan barna velge mellom aktiviteter som sang, spill, hobbyverksted (de lager forskjellig).Og vi voksne sitter og skravler. Veldig koselig og sosialt. Genialt for å bli kjent med andre.

Anonymkode: 4aa64...0fd

20 kr og spise så mye man vil + kaffe og kake? Det må være et prosjekt som er sponset av noen og bygget på frivillighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bor på et lite sted. Det er svært få altiviteter for barn. Det er fotballklubb og turn i nærheten og håndball et stykke unna. det er også speider, kor og korps. Utenom dette nå du kjøre minst 35 min til andre aktiviteter. Etter 4. klasse faller de fleste ut av aktiviteten de holder på med. Det finnes en kafé for ungdommer, men kun 13-18 år og kun to dager i uken. 

Hva hadde du gjort om det kom et nytt konsept for barn i 5. og 6. klasse? Hvor de samles og lager middag sammen etter skoletid, så kommer foreldre og evt søsken og spiser sammen med de. Middagene er sunne og billige og man betaler 50,- per pers for middag og det er alltid rundstykker ved siden av i tilfelle maten ikke faller i smak. Dette er en dag i uken, i lokaler som vanligvis er brukt til kafédrift.

Spørsmål: hadde du meldt ditt barn på dette eller er det teit?

Anonymkode: 1bbac...a79

Mine barn hadde elsket det. Og vi bor et sted med flere titall aktiviteter å velge i!

Anonymkode: c63eb...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at om du skal tjene penger på det blir det for dyrt til at de fleste familier vil prioritere dette tilbudet.. tanken er god den, men jeg tviler på gjennomføringen, særlig da mtp økonomi og prising.. 

Ellers ville det ikke vært særlig aktuelt for meg, da jeg synes vi flyr hit og dit på aktiviteter mange dager i uken og jeg vil gjerne ha rolige ettermiddager de dagene jeg har mulighet til det. 

Anonymkode: dd6ab...ba1

Leste du hovedinnlegget? Det er jo nettopp mangel på fritidstilbud på den plassen.

Anonymkode: c63eb...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spurt mine barn om de ville være med, men jeg hadde ikke spise der så ofte tror jeg.

Anonymkode: 9983a...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

20 kr og spise så mye man vil + kaffe og kake? Det må være et prosjekt som er sponset av noen og bygget på frivillighet. 

20 kr pr porsjon og man kan kjøpe så mange porsjoner man vil, skriver hun. 

Anonymkode: 13dfd...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...