Gå til innhold

Om mannen deres skal på guttetur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og dere skal være hjemme med små barn, blant annet baby, og du blir syk, forventer du at han avlyser da?

Anonymkode: 82f3b...03e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvordan syk det er snakk om. Om det er forkjølelse så nei, om det er omgangssyken så ja. Er jeg for syk til å ta meg av barna så skjønner han heldigvis selv at han må holde seg hjemme. Det hadde naturligvis jeg også gjort.

Skrevet

Om baby ikke blir godt nok ivaretatt pga min sykdom så avlyser han selvsagt. Han har da omsorg for sitt eget barn. 

Om jeg bare hadde vært slapp og ugod hadde jeg bedt han om å reise, han gjør aldri noe slik bare for seg selv. 

Anonymkode: 838ee...12f

Skrevet

Dersom sykdommen medførte at jeg ikke klarte å ta meg av barna: selvsagt. Og det hadde han også gjort. Han er heldigvis en voksen mann som ikke synes det er greit å kose seg med venner dersom han trengs hjemme. På den annen side vet han at jeg ville ha strukket meg langt for at han skulle få reise på en planlagt tur. Veldig bra med forhold der begge er trygge på at partneren vil ens beste!

Anonymkode: 1e743...c01

Skrevet

Kommer helt an på. Om han f.eks skal til utlandet, eller reise et stykke så skal jeg være sykehus-syk før jeg ber han avlyse. Min samboer dro forøvrig på festival mens jeg lå på sykehus med nyrestensanfall. Innafor det også.

Anonymkode: e86ac...02f

Skrevet

Kommer an på hvor syk, som de over sier. Og om man eventuelt kan ordne det på andre måter - sende barn på overnatting hos besteforeldre etc. 

Men han hadde blitt hjemme om vi ikke fant en løsning, selvfølgelig.

Skrevet

Øh... nei. Bare hvis jeg blir lagt inn på sykehus... 

mannen reiser mye i jobben sin, skal jeg be han være hjemme hvis unga (4stk) eller jeg får omgangssjuke... skal MYE til for at jeg blir sengeliggende, og selv da hadde jeg klart litt. 

Kun ved sykehusopphold altså. 

Anonymkode: ac418...18d

Skrevet

det spørs hvor han skulle og hvor viktig det var for han. Han har aldri vært på en sånn tur etter vi fikk barn, så jeg hadde nok ikke holdt han tilbake når han endelig fikk anledning igjen. Men om han hadde vært typen til å dra på tur en gang i mnd eller så hadde jeg nok hatt lavere terskel for å be han bli hjemme..

Anonymkode: d4793...905

Skrevet

Spørs på hvor syk. Han hadde nok sagt han ble hjemme, men da hadde jeg heller prøvd og ordne barnevakt. Han jobber mye, og er 110% tilstedeværende når han er hjemme. Tar med ungene på alt han Må (fikse bil,  båt osv.),  ser ikke på det som noe problem. Sjeldent han er på slike ting, så når han først skal så strekker jeg meg langt.

Samtidig vet jeg at han gjør det samme for meg.

Anonymkode: 5a479...d6b

Skrevet

Kommer an på hvor syk. Dersom jeg ikke hadde fått til å ta vare på ungene hadde har han måtte bli hjemme.. Fikk influensa her i vinter, aldri vært så syk, tok meg mange uker å komme meg igjen.. Ungene var rett og slett redd i dagesvis da jeg var helt hvit i ansiktet og øynene var helt opphovna. Gjorde ingen forskjell om jeg tok paracet eller ikke med tanke hvilken energi jeg hadde. Hadde også skyhøy feber (40 i feber), sinnsyk hodepine og hallusinerte. Jeg er også en person som på det jevne har veldig sterkt immunforsvar og får kanskje influensa en gang på fem år. Likevel har jeg hatt så høy feber og kunne vært hjemme med ungene tidligere, men ikke den gangen der..

Greide ingenting, hadde ikke klart å skysse ungene på skole, hjulpet til med lekser eller lagd noen form for mat. Så i en slik situasjon hadde jeg forventet at mannen ble hjemme. Ellers så skal det en del til, generelt hadde han kunne dratt dersom jeg var syk bare jeg hadde hatt allmenntilstand til å ta være på ungene :) 

Anonymkode: 82bed...d68

Skrevet

Om jeg hadde fått skikkelig omgangssyke eller noe annet som gjorde at jeg ikke kunne ta vare på barna ville jeg nok først hørt med mine foreldre om de kanskje kunne hatt barna en dag for å hjelpe meg... 

Anonymkode: cbc45...58e

Skrevet

Kommer an på hva slags tur det er og hva slags sykdom det er, synes jeg, 

Anonymkode: 1604a...4bd

Skrevet

Hvis det var helt nødvendig, men jeg ville sett etter andre løsninger først. Vi har masse familie i nærheten og flere gode venner så jeg regner med noen av de kunne ha stilt opp :) 

Skrevet

Han hadde aldri dratt fra meg om jeg ikke var istand til å passe på ungene. Ikke hadde han kost seg noe heller om han visste at vi hadde det kjipt hjemme og jeg lå syk. Dessuten har en hjertesykdom som gjør at jeg noen ganger blir lagt inn om jeg f.eks. får halsbetennelse. Men han kunne nok ha funnet på å dra hvis han hadde fått barnevakt. 

Anonymkode: 85a35...00f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han hadde aldri dratt fra meg om jeg ikke var istand til å passe på ungene. Ikke hadde han kost seg noe heller om han visste at vi hadde det kjipt hjemme og jeg lå syk. Dessuten har en hjertesykdom som gjør at jeg noen ganger blir lagt inn om jeg f.eks. får halsbetennelse. Men han kunne nok ha funnet på å dra hvis han hadde fått barnevakt. 

Og en ting til... 

Det går begge veier. Jeg avlyste selvfølgelig jobbseminaret i vinter da han lå med bihulebetennelse og 40 i feber og begge ungene hadde streptokokker. Det seminaret hadde jeg ikke fått noe ut av uansett. 

Skrevet
16 timer siden, Mumua skrev:

Kommer an på hvordan syk det er snakk om. Om det er forkjølelse så nei, om det er omgangssyken så ja. Er jeg for syk til å ta meg av barna så skjønner han heldigvis selv at han må holde seg hjemme. Det hadde naturligvis jeg også gjort.

Samme hos oss

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og dere skal være hjemme med små barn, blant annet baby, og du blir syk, forventer du at han avlyser da?

Nei... 

Har da klart å være alene med små barn og babyer før mens jeg har vært syk.

Unner mannen guttetur. Så lenge det går begge veier selvfølgelig!

Anonymkode: 34699...af1

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei... 

Har da klart å være alene med små barn og babyer før mens jeg har vært syk.

Unner mannen guttetur. Så lenge det går begge veier selvfølgelig!

Men om mannen selv avlyser uten at jeg sier noe, da får han mange god-mann-poeng da! 

Skrevet

Nei

hadde bedt foreldrene mine om hjelp da, han drar så sjelden på gutteetur så det fotjener han, de drar til maldivene nå til mandag for og dykke, blir borte i 2 uker, jeg er hjemme med 12åring, 3åring og en baby på 4mnd, hvis jeg er uheldig og bli syk da, hjelper foreldrene til

Anonymkode: b86c8...fb1

Skrevet

Her får ikke mannen på guttetur for tiden, så er ikke noe jeg tenker på nå. 

Her er hverdagen for slitsom til at han skal få dra på tur på helg. Vi utsetter disse egoturene til barna blir større. Så nå er det kun familien som betyr noe. 

Men når barna blir større, blir det vel aktuellt. Og da hadde det blitt vurdert avlysning etter hvordan form jeg var i, og hvor store barna er. 

Anonymkode: c224a...5ec

Skrevet

Hi her. Var snakk om en hyttetur, og han har vært på to tidligere i vinter. Jeg og 3-åringen lå med omgangssyken, bedre i dag, men fortsatt redusert, 5-åringen og baby på 7 måneder er fine. Vi har kun svigerfamilien i nærheten og de var «opptatt» i helgen. Mye diskusjon, men han lot være å dra. Litt sur, men jeg har ingen dårlig samvittighet. 

Skrevet

Jøss. 

Bare ...jøss. 

"Hvis jeg var så syk at jeg ikke kunne ta forsvarlig vare på barna, så ville han selvsagt blitt hjemme". 

Altså, hva skjedde med "hvis jeg var så syk at det ville være plagsomt for meg å skulle se etter barna"? Er det ingen av mennene deres som føler omsorg for KONA? 

Anonymkode: 5fb23...6ed

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. 

Bare ...jøss. 

"Hvis jeg var så syk at jeg ikke kunne ta forsvarlig vare på barna, så ville han selvsagt blitt hjemme". 

Altså, hva skjedde med "hvis jeg var så syk at det ville være plagsomt for meg å skulle se etter barna"? Er det ingen av mennene deres som føler omsorg for KONA? 

Nettopp - det er sånn det ville ha vært hos oss. Det hadde vært en selvfølge å blitt hjemme om det ville vært plagsomt for den andre å vært hjemme.

Skrevet
1 minutt siden, Yellow Brick Road skrev:

Nettopp - det er sånn det ville ha vært hos oss. Det hadde vært en selvfølge å blitt hjemme om det ville vært plagsomt for den andre å vært hjemme.

Og det skulle da bare mangle, tenker jeg. Enten mor kunne ta seg av dem eller ikke: noen ganger kan man ta seg av dem, men bare under stort ubehag. Hvorfor skulle man godta det bare for en gutteturs skyld? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...