Gå til innhold

Navelstreng problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei flotte godtfolk :)

Jeg var på ultralyd i går, og er i uke 28. Første ultralyden, siden dette var et overraskende svangerskap.
Men det viser seg at det er 2 blodårer og ikke 3 blodårer i navelstrengen. Jordmor ba meg ikke google eller stresse for mye men det er sendt et brev til en ekspert på det. Om hun/han mente jeg trengte time for sjekk hurtig, så ringer de meg. Ellers har jeg sjekk i uke 36...

Men jeg kjenner det kryper inn litt tvil og stress her nå såklart..
Resten så strålendes ut men..

Noen som har hatt dette som kan si at det gikk strålendes?

Anonymkode: fc5ed...49b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10. Navlesnor med bare to blodårer
Noen ganger er det bare to blodårer i navlesnoren i stedet for tre. Dermed er det bare én som går fra fosteret, i stedet for to. Det er ganske vanlig og kan være helt uproblematisk. Antallet blodårer i navlesnoren undersøkes ved ultralydundersøkelsen. Der det bare er to blodårer i navlesnoren, får den gravide ekstra oppfølging videre i svangerskapet for å følge med at fosteret vokser som det skal. Det kan nemlig være litt økt risiko for veksthemning når det er færre blodårer i navlesnoren. Noen steder vil man i slike tilfeller også sette i gang fødselen ved termin, og ikke la mor gå på overtid. I noen tilfeller hvor det bare er to blodårer i navlesnoren ser man også andre avvik hos fosteret. Da kan det bli aktuelt med en fostervannsprøve.

naboen min hadde samme tilstand og hun fikk ekstra ultralyder gjennom svangerskapet 

Anonymkode: 0670f...7ec

Skrevet

Det hadde søsteren min når hun var gravid også, hun fødte en helt sunn, frisk og normalt stor baby:) 

Anonymkode: a526f...780

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde søsteren min når hun var gravid også, hun fødte en helt sunn, frisk og normalt stor baby:) 

Anonymkode: a526f...780

Å så godt å høre :) <3 <3 <3

Fikk beskjed om at jeg har en stor flott sønn i magen. Hun sjennet virkelig alt nøye. Magesekk, urinblære, ryggrad, brokk, hakeskår etc.

Hi

Anonymkode: fc5ed...49b

Skrevet

Har også en venninne som opplevde dette i sitt første svangerskap. Gutten er 4 år nå, og er (og har alltid vært) helt frisk og flott! 

Lykke til med din store overraskelse 😉

Anonymkode: d5633...861

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...