Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #1 Skrevet 25. april 2018 Går for å hentet sønnen min i bhg, de er inne. Sønnen kommer mot meg og jeg kjenner lukta på lang avstand at han har bæsjet "så sier jeg "Sigurd lille venn har du bæsjet" sønn svarer ikke. Men ansatt sier " ja han har bæsjet, jeg skulle se det ann når jeg skulle skifte han" der å da så jeg bare litt rart på hu. Fortalte til mannen og han ble jo irritert. Hjemme når jeg skulle skifte så kunne man se at bæsjen har ligget i bleia en stund da alt har klistra seg på huden godt. Etter dette har det hendt enda en gang at samme ansatt når jeg henter sønnen har bæsje bleie. Denne gange lå han og sov i bæsj. Er det forsent å si ifra? Og hvordan? Sønnen kan være litt vanskelig av og til å skifte, men allikevel er jo ikke en grunn å la han gå i bæsj i bhg? Anonymkode: ef04f...d8f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #2 Skrevet 25. april 2018 Nei, det er dårlig. Jeg ville tatt en helt rolig prat med henne ved henting neste gang og sagt at det er viktig at hun skifter med en gang han har bæsjet. Ikke noe mer drama enn det, men samtidig slik at hun forstår det. Om hun ikke gjør det allikevel ville jeg snakket med leder i bhg. Anonymkode: ff9b2...87f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #3 Skrevet 25. april 2018 Jeg ville sagt fra, det er så fort gjort at de blir såre. Anonymkode: 6810b...6e4
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #4 Skrevet 25. april 2018 Det her er kinkig. Du vet jo ikke hvor lenge bæsjen kan ha ligget i bleia. Her kan hun ha gått med bæsj i 5 minutter også klistrer den seg, det er helt avhengig av konsistensen på den egentlig. Hvis jeg var deg ville jeg skiftet bleia i barnehagen, før jeg går hjem. Da ser du fort om den har vært der lenge eller ikke, og det er lettere å si ifra når hendelsen er fersk, enn å ta det opp i ettertid uten at du egentlig vet. Jeg har også hentet frøkna med en bæsjebleie som venta på meg. Da går jeg rett og slett inn å skifter den. Men jeg har aldri mistenkt at hun har gått spesielt lenge med den, da, og har inntrykk av at de syns det er flaut når det skjer, så de tar den nok så fort de oppdager det. Men når barn bæsjer går de jo gjerne litt unna for å gjøre det, så det er jo ikke alltid lett å catche dem med en gang. Da skjønner jeg at det fort kan gå en liten stund før det oppdages, spesielt når man leker ute hvor lukta ikke blir like intens. Anonymkode: 99bec...ac7
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #5 Skrevet 25. april 2018 Om ungene mine hadde skiti på seg når jeg henta, så skiftet jeg på dem i bhg. Og ja vi bodde 700 m fra bhg. Så jeg stusser veldig på at du ikke skifta før du dro hjem jeg da. Anonymkode: 48d56...d5d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #6 Skrevet 25. april 2018 På ettermiddag, når vi på en uheldig dag, bare er 2 voksne igjen og kanskje 15 småbarn (der 5 stk ikke kan gå), må vi faktisk se det litt an når vi kan ta en bæsjebleie, men vi gjør det så fort som mulig selvfølgelig og det går aldri mer enn noen minutter. Mange av barna bruker litt tid på å bæsje ferdig, så vi skifter ikke nødvendigvis med en gang vi kjenner lukta. Vi venter litt og ser det an slik at vi er sikre på at barnet er helt ferdig med forretningene fuOfte ser man det ved at barnet er i full aktivitet igjen, etter det har gjemt seg bort litt. Kan det være det hun mente? Anonymkode: 26a3e...113
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #7 Skrevet 25. april 2018 Sånn var det med begge barna i bhg. Nesten alltid når vi hentet, hadde de bæsj i bleia. Vi skiftet alltid i bhg . Selvfølgelig. Men det er irriterende at ikke de skifter. Aldri. Anonymkode: ec38e...f43
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #8 Skrevet 25. april 2018 Det er ikke alltid så enkelt for barnehageansatte å kjenne luta. Vi har ofte skifterutiner, men av og til kan det ene barnet bæsje rett før det ble hentet. Jeg husker en gang vi fikk kjeft fordi at ett barn kom hjem med bæsj i bleia og vi hadde vissnok ikke merket det. Vi var to voksne ute på 8 barn, mor hentet barnet og kjørte hjem i bil, kjente ikke bæsjelukt. Det kom frem at barnet hadde bæsjet da de kom hjem. Hvis ikke mor kan kjenne lukten i bilen, hvordan kan vi kjenne den ute? Og dere vil vel at barna skal leke ute? Og kan det da hende at barnet har bæsjet i bilen hjem? Anonymkode: 8694a...cf2
Hjertefru Skrevet 25. april 2018 #9 Skrevet 25. april 2018 Har ofte hendt at barna hadde bæsjet på seg ved henting. Gikk da bare rolig inn og skifta på de.... har aldri et øyeblikk hatt mistanke om at de ansatte unnlot å skifte med vilje. Men skjønner at du tenker det etter den kommentaren... hadde jo vært noe annet om hun hadde sagt at hun ikke rakk å skifte.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #10 Skrevet 26. april 2018 Jeg tenker du kan ha misforstått hva hun mente med «å se an». Det kan hende hun ville gi det to minutter for å se om det kom mer, eller at situasjonen med de andre barna tilsa at det måtte vente to minutter. Noen av dere har kanskje sett at det foregår en aksjon som heter barnehageopprøret og foreldreopprøret. Søk på #uforsvarlig. At en ikke alltid kan ta alle bleier i det de oppstår handler ikke om giddalaust personale. Giddalause folk gidder sjelden å være i barnehage særlig lenge. Som tidligere ped-leder vil jeg di at det ER flaut når foreldre henter barn med bæsjebleie. Ikke fordi jeg noen gang har jobbet et sted der de ansatte ikke bytter, men fordi en del foreldre gjør noen antagelser om det skjer. De handler oftest om jobben den enkelte gjør og ikke om bemanningssituasjonen. «Mitt barn skal byttes på i det drolten treffer papiret, men det skal også ha tilsyn og få oppmerksomhet når det vil og trenger». I en barnehage må de ansatte hele tiden velge og prioritere fordi det ene utelukker det andre. En del barn bæsjer også på ca. samme tidspunkt hver dag. Typisk tidspunkt er like etter fruktmåltid når de første foreldrene henter. Derfor kan det skje at et barn ofte bæsjer like før foreldrene kommer inn porten. Og hos noen spiller det ingen rolle. Jeg har levert barn til foreldre rett fra stellebordet med ren bleie og fått kjeft fordi barnet alltid har bæsj i bleia ved henting. Hvorfor? Fordi det bæsjet mens foreldrene pakket sakene i garderoben. En siste oppfordring; ikke la serviceinnstilt personale bytte på ditt barn om det trengs ved henting. Det går ut over barnegruppa selv om det er hyggelig av den ansatte å tilby. Anonymkode: 943fe...cfb
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #11 Skrevet 26. april 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Går for å hentet sønnen min i bhg, de er inne. Sønnen kommer mot meg og jeg kjenner lukta på lang avstand at han har bæsjet "så sier jeg "Sigurd lille venn har du bæsjet" sønn svarer ikke. Men ansatt sier " ja han har bæsjet, jeg skulle se det ann når jeg skulle skifte han" der å da så jeg bare litt rart på hu. Fortalte til mannen og han ble jo irritert. Hjemme når jeg skulle skifte så kunne man se at bæsjen har ligget i bleia en stund da alt har klistra seg på huden godt. Etter dette har det hendt enda en gang at samme ansatt når jeg henter sønnen har bæsje bleie. Denne gange lå han og sov i bæsj. Er det forsent å si ifra? Og hvordan? Sønnen kan være litt vanskelig av og til å skifte, men allikevel er jo ikke en grunn å la han gå i bæsj i bhg? Anonymkode: ef04f...d8f Du gikk alikevel hjem med bæsj i bleia? Du skiftet ikke der?? Det er jo bare å si fra? Anonymkode: 2c528...d2c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #12 Skrevet 26. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker du kan ha misforstått hva hun mente med «å se an». Det kan hende hun ville gi det to minutter for å se om det kom mer, eller at situasjonen med de andre barna tilsa at det måtte vente to minutter. Noen av dere har kanskje sett at det foregår en aksjon som heter barnehageopprøret og foreldreopprøret. Søk på #uforsvarlig. At en ikke alltid kan ta alle bleier i det de oppstår handler ikke om giddalaust personale. Giddalause folk gidder sjelden å være i barnehage særlig lenge. Som tidligere ped-leder vil jeg di at det ER flaut når foreldre henter barn med bæsjebleie. Ikke fordi jeg noen gang har jobbet et sted der de ansatte ikke bytter, men fordi en del foreldre gjør noen antagelser om det skjer. De handler oftest om jobben den enkelte gjør og ikke om bemanningssituasjonen. «Mitt barn skal byttes på i det drolten treffer papiret, men det skal også ha tilsyn og få oppmerksomhet når det vil og trenger». I en barnehage må de ansatte hele tiden velge og prioritere fordi det ene utelukker det andre. En del barn bæsjer også på ca. samme tidspunkt hver dag. Typisk tidspunkt er like etter fruktmåltid når de første foreldrene henter. Derfor kan det skje at et barn ofte bæsjer like før foreldrene kommer inn porten. Og hos noen spiller det ingen rolle. Jeg har levert barn til foreldre rett fra stellebordet med ren bleie og fått kjeft fordi barnet alltid har bæsj i bleia ved henting. Hvorfor? Fordi det bæsjet mens foreldrene pakket sakene i garderoben. En siste oppfordring; ikke la serviceinnstilt personale bytte på ditt barn om det trengs ved henting. Det går ut over barnegruppa selv om det er hyggelig av den ansatte å tilby. Anonymkode: 943fe...cfb Signerer denne. Anonymkode: 4d604...bb3
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #13 Skrevet 26. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker du kan ha misforstått hva hun mente med «å se an». Det kan hende hun ville gi det to minutter for å se om det kom mer, eller at situasjonen med de andre barna tilsa at det måtte vente to minutter. Noen av dere har kanskje sett at det foregår en aksjon som heter barnehageopprøret og foreldreopprøret. Søk på #uforsvarlig. At en ikke alltid kan ta alle bleier i det de oppstår handler ikke om giddalaust personale. Giddalause folk gidder sjelden å være i barnehage særlig lenge. Som tidligere ped-leder vil jeg di at det ER flaut når foreldre henter barn med bæsjebleie. Ikke fordi jeg noen gang har jobbet et sted der de ansatte ikke bytter, men fordi en del foreldre gjør noen antagelser om det skjer. De handler oftest om jobben den enkelte gjør og ikke om bemanningssituasjonen. «Mitt barn skal byttes på i det drolten treffer papiret, men det skal også ha tilsyn og få oppmerksomhet når det vil og trenger». I en barnehage må de ansatte hele tiden velge og prioritere fordi det ene utelukker det andre. En del barn bæsjer også på ca. samme tidspunkt hver dag. Typisk tidspunkt er like etter fruktmåltid når de første foreldrene henter. Derfor kan det skje at et barn ofte bæsjer like før foreldrene kommer inn porten. Og hos noen spiller det ingen rolle. Jeg har levert barn til foreldre rett fra stellebordet med ren bleie og fått kjeft fordi barnet alltid har bæsj i bleia ved henting. Hvorfor? Fordi det bæsjet mens foreldrene pakket sakene i garderoben. En siste oppfordring; ikke la serviceinnstilt personale bytte på ditt barn om det trengs ved henting. Det går ut over barnegruppa selv om det er hyggelig av den ansatte å tilby. Anonymkode: 943fe...cfb Er så enig. Vi henter veslefrøken i barnehagen i 16-tida og hun har ALLTID bæsjebleie rundt denne tiden. Ofte kommer vi og får beskjed om at dem nettopp har bæsja eller så har jeg aldri tenkt mørkt på å gå skifte bleie i barnehagen om hun har bæsja. Merker de ansatte er veldig raske med å si; sjekket om det var bæsj for fem minutter siden. Nesten som en forsvarsmekanisme. Jeg dømmer ingen ansatte i barnehagen om jeg må skifte bleie når vi kommer for å hente. Anonymkode: fb54d...fa6
Mostly Harmless Skrevet 26. april 2018 #14 Skrevet 26. april 2018 Nå skjønner jeg hvorfor de ansatte nesten blir fortvilet dersom jeg oppdager og bytter ei bæsjebleie før jeg går hjem med toåringen. Det har da aldri falt meg inn at de ikke gidder skifte, men da føler de nok for å forklare seg likevel. Jeg tenker at mitt barn nok kan bæsje og deretter holde godt munn om hva han har gjort dersom han har det gøy. Særlig om de da er ute, er det vel begrenset hvor ofte de kan gå og lukte ned i alle regnbuksene.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #15 Skrevet 26. april 2018 1 time siden, Mostly Harmless skrev: Nå skjønner jeg hvorfor de ansatte nesten blir fortvilet dersom jeg oppdager og bytter ei bæsjebleie før jeg går hjem med toåringen. Det har da aldri falt meg inn at de ikke gidder skifte, men da føler de nok for å forklare seg likevel. Jeg tenker at mitt barn nok kan bæsje og deretter holde godt munn om hva han har gjort dersom han har det gøy. Særlig om de da er ute, er det vel begrenset hvor ofte de kan gå og lukte ned i alle regnbuksene. Jeg har vel opplevd at mange bruker dette som en kvalitetsvurdering av de ansatte ja. Derfor blir de fortvilt og flaue selv om det er legitime grunner og forklaringer. Anonymkode: 943fe...cfb
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #16 Skrevet 26. april 2018 Eldste min bæsjet bestandig mellom at jeg løftet han opp inne på avdelingen og vi nådde garderoben. En ekte her er mamma da skiter jeg. Yngste har ingen rutiner. Og kan gå med skitten en stund før den oppdages. Anonymkode: 07675...a60
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #17 Skrevet 26. april 2018 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Om ungene mine hadde skiti på seg når jeg henta, så skiftet jeg på dem i bhg. Og ja vi bodde 700 m fra bhg. Så jeg stusser veldig på at du ikke skifta før du dro hjem jeg da. Anonymkode: 48d56...d5d Vi bor 100 m unna og skifter hjemme, gitt. Bedre det enn å stå og skifte en ettermiddag i drittlukta som alltid er i bhg en ettermiddag Anonymkode: 1b64a...177
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #18 Skrevet 26. april 2018 Her var det mye ro-ro-til-fiskeskjær. "Jeg skulle se det an" er da bare en unnskyldning. Anonymkode: 55e24...f79
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #19 Skrevet 26. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi bor 100 m unna og skifter hjemme, gitt. Bedre det enn å stå og skifte en ettermiddag i drittlukta som alltid er i bhg en ettermiddag Anonymkode: 1b64a...177 For deg, sikkert. Neppe for han som hadde egen dritt klistret til huden. Du forventer at barnehageansatte skal ta mer hensyn til barnet ditt enn du gjør selv? Anonymkode: a8998...5cf
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #20 Skrevet 26. april 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: For deg, sikkert. Neppe for han som hadde egen dritt klistret til huden. Du forventer at barnehageansatte skal ta mer hensyn til barnet ditt enn du gjør selv? Anonymkode: a8998...5cf Så DA er det greit å vente litt??🤔 Anonymkode: d3f0a...081
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #21 Skrevet 26. april 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så DA er det greit å vente litt??🤔 Anonymkode: d3f0a...081 Du sliter med leseforståelsen, ja? Les en gang til. Se om det langsomt går et lys opp for deg. Anonymkode: a8998...5cf
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #22 Skrevet 26. april 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du sliter med leseforståelsen, ja? Les en gang til. Se om det langsomt går et lys opp for deg. Anonymkode: a8998...5cf Ouch, du tror ikke hun bare siterte feil person da Anonymkode: 4d604...bb3
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #23 Skrevet 26. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her var det mye ro-ro-til-fiskeskjær. "Jeg skulle se det an" er da bare en unnskyldning. Anonymkode: 55e24...f79 Ro-ro for hvem da? Det er alltid enn unnskyldning altså? Finns aldri noen som har grunn til å se an om en bleie skal byttes nå eller om to minutter? Anonymkode: 943fe...cfb
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #24 Skrevet 26. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi bor 100 m unna og skifter hjemme, gitt. Bedre det enn å stå og skifte en ettermiddag i drittlukta som alltid er i bhg en ettermiddag Anonymkode: 1b64a...177 Så du synes det er helt greit å dra med ungen hjem med full bleie?? Da er jo du hakket verre en de ansatte som kanskje ikke har hatt tid til å bytte da. Du lar jo ungen gå med møkka fordi DU ikke gidder bytte i bhg. Bravo... Anonymkode: 2c528...d2c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #25 Skrevet 26. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du sliter med leseforståelsen, ja? Les en gang til. Se om det langsomt går et lys opp for deg. Anonymkode: a8998...5cf Hjelpe meg... Ja, ble sitert på feil innlegg av en eller annen grunn, men hva er dette for et svar😕 Anonymkode: d3f0a...081
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå