Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #1 Skrevet 25. april 2018 Vi har barna 50/50. Han har søkt gjeldsordning. Masse gjeld. Nå skal visst jeg betale dette da han krever bidrag gjennom nav. Jeg har helt ordinær lønn. Hittil har jeg betalt d meste av klær og utstyr da jeg vet han har dårlig råd. Betaler jeg han vet jeg dette går til uteliv og dyre klær til seg selv. Og jeg må fortsatt betale utstyr til barna. Vi har skriftlig avtale om delt bosted. Noe jeg kan gjøre? Anonymkode: bb4f2...e5a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #2 Skrevet 25. april 2018 Hva tjener du, hvor mye tjener han og hvor mye må du betale? Det er ikke uvanlig å måtte betale bidrag om man har 50/50, dersom den ene tjener mer enn andre. Men om du skal betale bidrag må dere finne en ordning hvor dere betaler 50/50 på utgiftene rundt barna. Anonymkode: 662a9...992
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #3 Skrevet 25. april 2018 Den som har lavest inntekt kan kreve den andre for bidrag når fordelingen er 50/50. Hva pengene brukes til er ikke din sak på samme måte som det ikke ville vært hans sak om du mottok bidrag. Han må selvsagt betale klær som de har hos han, men utstyr ellers bør dere dele på 50/50 slik at de kan ha det med begge steder og dere må være enige i at de trenger utstyret. Anonymkode: 408eb...39e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #4 Skrevet 25. april 2018 Ved utregning av budrag er det inntekt og forsørgerbyrde som teller, ikke gjeld og andre utgifter. Så om han også haren ok inntekt kommer han ingen vei. Anonymkode: fdc7f...6bb
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #5 Skrevet 25. april 2018 Hvis han har gjeldsordning vil alt han tjener ut over eget livsopphold gå direkte til å dekke gjeld. Det høres litt bortkastet ut at dine penger skal gå til å dekke hans gjeld. Du kan kreve hovedomsorgen for barna, slik at du ikke blir bidragspliktig. Anonymkode: f3b13...d4d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #6 Skrevet 25. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis han har gjeldsordning vil alt han tjener ut over eget livsopphold gå direkte til å dekke gjeld. Det høres litt bortkastet ut at dine penger skal gå til å dekke hans gjeld. Du kan kreve hovedomsorgen for barna, slik at du ikke blir bidragspliktig. Anonymkode: f3b13...d4d Gjeld har ingen påvirkning på bidrag. Det er inntekt som regnes. Anonymkode: 662a9...992
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #7 Skrevet 25. april 2018 Han har ingen styring på penger så har liten lyst til å betale. Vet han ikke kommer til å kjøpe utstyr til barna. Tenker å kreve hovedomsorg. HI Anonymkode: bb4f2...e5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå