Gå til innhold

De sier man skal bruke mindre plast, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert av innlegget som handler om gjenbrukshandleposer, og tanken er jo veldig fin. Men hva kaster man restsøpla i hvis man ikke bruker plastposer? 

Anonymkode: 6b9c9...cb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ble litt inspirert av innlegget som handler om gjenbrukshandleposer, og tanken er jo veldig fin. Men hva kaster man restsøpla i hvis man ikke bruker plastposer? 

Miljøvennlige poser, bioposer

Anonymkode: 52d1a...a85

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å, takk. Da lærte jeg noe nytt! Men dette er altså de samme posene som man bruker til matavfall?

Skrevet

Som hun i det andre innlegget linket til viser forskning at vanlige plastposer er mest miljøvennlig.

Anonymkode: 8a8cd...1d8

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle man behøve å bruke bioposer til restavfall? Til restavfall må jo plastposer være det beste.

Anonymkode: d13d1...26e

Skrevet

Finnes tynnere plastposer. Avfallsposene man kjøper i butikken feks? Har ikke sjekket hvor mye mer miljøvennlig det er, da.

Tenker også jeg vil bruke mi der plastposer og diverse, men jeg er sååå dårlig på å huske å ta med meg poser i butikken! Men når jeg handler bare litt bærer jeg det bare med meg i bilen uten poser. Storhandler jeg må jeg ha poser... 

Kaster de aldri i naturen da, og lærer ungene opp til å aldri kaste søppel rundt omkring. Sorterer søppel hjemme så godt jeg kan, og bruker bilen når jeg MÅ og buss/tog når jeg kan. Dessverre er det dårlig kollektivtilbud her :/ 

Anonymkode: a835e...2f5

Skrevet

Bioposer revner lett så det kan umulig funke til restavfall, ser for meg at den revner med en gang man løfter en full pose opp. Bruk plastposene som du allerede har.

Anonymkode: f1dc1...9b8

Skrevet

Jeg kjøper avfallsposer på rull i butikken, de funker fint og revner ikke. Matavfallsposen er bare til matavfall.

Anonymkode: dff63...cbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...