Gå til innhold

Hva hadde du gjort i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en venninne av deg spurte om du kunne se etter barnet hennes på 8 år fordi han akkurat har fått omgangssyken og kaster opp og mor må levere 1,5 åringen i barnehagen, mor vil bli vekke i rundt 25-30 min. Mor har også et tredjebarn som er syk(ikke omgangssyken) men som kan være med å kjøre yngste i barnehagen. Mor har spurt alle hun kan spørre av familie, venner og naboer og du er siste hun spør. Hadde du sagt ja eller nei? Du bor 3 min gåavstand fra mor og har ikke jobb å rekke eller andre planer. Og mor har munnbind hvis du vil ha det på. Hvis du hadde sagt nei, hadde du tilbydd deg å kjøre yngstemann i barnehagen? 

Anonymkode: 7f360...936

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En åtteåring som ikke klarer å være aleine i tjue minutter? Eller bli med med bøtte? Hadde sagt nei uansett.

Anonymkode: 5d2b9...b4f

Skrevet

Da hadde jeg svart: Du blir hjemme hos den syke, så kan jeg levere 1.5-åringen i barnehagen for deg.

Skrevet

Jeg hadde sagt ja, fordi jeg vet hvor utfordrende det kan være i en slik situasjon. Så lenge jeg vasker hendene og ikke sitter «oppå» ham som er syk, så går det nok bra👍

Anonymkode: 4e3c2...050

Skrevet

Jeg hadde sagt ja. 

Hvorfor skulle jeg ikke hjelpe henne? Smitte blir jeg utsatt for uansett, så det tenker jeg ikke på! 

Anonymkode: 3f2c6...aee

Skrevet

Hadde sagt ja. Enten til å kjøre 1,5 åringen, eller til å sitte med 8 åringen. Ingen problem.

Anonymkode: 5cb83...5b5

Skrevet

Jeg hadde sagt nei. Kunne kjørt minste i barnehagen i hennes bil. Så hadde jeg gått rett hjem og vaska klær og dusja. Jeg har angst for å kaste opp. Heldigvis tar mannen seg av syke barn med omgangssyke her i huset.

Anonymkode: 63197...9e1

Skrevet

Jeg hadde sagt ja. Men hadde foreslått først å levere i barnehagen.  

Det er vanskelig å være hjemme med to syke barn og en frisk ettåring. 

Husker ett år vi lå 4 av 5 i familien med spysjuka. Den friske var en pjokk på halvannet som ble temmelig understimulert de dagene det varte... ikke stas for noen av oss. (Dette var i jula, så vi fortalte ingen om elendigheten før etterpå,  ville ikke smitte noen andre i jula. Så vi løy oss friske, og alle ungene syke).

Anonymkode: ed4ed...d42

Skrevet

Hadde selvsagt svart ja!

Skrevet

Hadde sagt ja. Ev kjørt i bhg. Smitte finnes alle steder, ikke alle som blir syke. Husk hygiene.

Anonymkode: fcda0...f77

Skrevet

hadde selvsagt sagt ja

Anonymkode: a2c25...dfa

Skrevet

Hadde sagt ja, men med mindre åtteåringen har utfordringer klarer han fint å være alene en halvtime. 

Anonymkode: 13ade...722

Skrevet

Jeg hadde sagt ja, så sant jeg ikke skulle ha eksamen dagen etter.

Anonymkode: 7fc2f...8c1

Skrevet

Selvsagt hadde jeg sagt ja! Det er da ikke pest som hopper på deg heller. Hold avstand til den syke og vask hendene godt så overlever man nok en liten halvtime. 

Skrevet

Nei.

I min verden spør man ikke om barnepass av omgangssyke barn.

Søsteren min ba meg om det en gang med hennes barn, uten å si at det var diare. Jeg satt på tv-en til barnet, og sto på kjøkkenet og «ryddet» til hun kom hjem -men fy søren så sint jeg ble (uten å si det). Jeg har selv barn, og det er dårlig gjort å utsette andre for slik smitte. Hadde aldri satt noen i situasjonen selv, eller gjort de ukonfertabel med å spørre! 

Anonymkode: 7ad11...f18

Skrevet

Selvsagt hadde jeg hjulpet min venninne! Dette går begge veier i min vennekrets.

Anonymkode: 26c96...945

Skrevet

Levert den minste, men om det var grunner til at det ikke var et alternativ, selvsagt sett til ungen. 

Anonymkode: b0854...a12

Skrevet

Hadde selvsagt sagt ja

Anonymkode: 754ba...41a

Skrevet

Hadde selvsagt sagt ja😊

Anonymkode: 3609d...44d

Skrevet

Hadde sagt ja, og vaska hendene godt og grundig både på veg ut og då eg kom heim. :)    Normalt sett klarar dei fleste friske 8 åringar å vere åleine, men det er ikkje så kjekt å gå frå sjuke ungar.

Skrevet
På 25. april 2018 den 12.01, Anonym bruker skrev:

Hvis en venninne av deg spurte om du kunne se etter barnet hennes på 8 år fordi han akkurat har fått omgangssyken og kaster opp og mor må levere 1,5 åringen i barnehagen, mor vil bli vekke i rundt 25-30 min. Mor har også et tredjebarn som er syk(ikke omgangssyken) men som kan være med å kjøre yngste i barnehagen. Mor har spurt alle hun kan spørre av familie, venner og naboer og du er siste hun spør. Hadde du sagt ja eller nei? Du bor 3 min gåavstand fra mor og har ikke jobb å rekke eller andre planer. Og mor har munnbind hvis du vil ha det på. Hvis du hadde sagt nei, hadde du tilbydd deg å kjøre yngstemann i barnehagen? 

Anonymkode: 7f360...936

Hadde kjørt den minste. Beveger meg ikke inn i hus med omgangssyke. Aldri.

Anonymkode: 44e3b...6c5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

I min verden spør man ikke om barnepass av omgangssyke barn.

Søsteren min ba meg om det en gang med hennes barn, uten å si at det var diare. Jeg satt på tv-en til barnet, og sto på kjøkkenet og «ryddet» til hun kom hjem -men fy søren så sint jeg ble (uten å si det). Jeg har selv barn, og det er dårlig gjort å utsette andre for slik smitte. Hadde aldri satt noen i situasjonen selv, eller gjort de ukonfertabel med å spørre! 

Anonymkode: 7ad11...f18

Dette.

Anonymkode: 44e3b...6c5

Skrevet

Omgangssyke er det absolutt verste jeg vet, og vi har en tendens til å få det når det går. 

Jeg går ikke inn i hus med omgangssyke! Jeg orker ikke at vi da skal ha ti dager der vi spyr i tur og orden hjemme hos oss. For det tar alltid tid fra førstemann får det til siste er ferdig, og det er sjelden vi klarer å begrense det til en person selv om vi vasker med klor, bruker hvert vårt bad og nærmest isolerer den syke på eget rom. 

Jeg tenker at 8-åringen klarer å være alene den korte tida det tar å kjøre ettåringen i barnehagen. 

Anonymkode: f35f5...802

Skrevet

Jeg hadde helt klart sagt nei. Uten å nøle. Jeg får omgangssyke bare jeg hører navnet, og kan ikke risikere at jeg blir syk, smitter barna og så få masse fravær på jobb pga at jeg er syk og barna blir syke.

Omgangssyke skyr jeg som pesten. Hadde det vært hvilken som helst annen sykdom hadde jeg sagt ja.

Anonymkode: 6c002...e37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...