Gå til innhold

BARNEHAGE: Sier du ifra om tøy og sko?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her går det begge veier. Hvis de oppdager at tøyet er utett eller for smått, sier barnehagen ifra til oss. På samme måte pleier jeg å nevne når det er noe annerledes i kassa. Her er det fire barn på småbarn og 13 på storebarn, så de klarer greit å holde oversikt. 

Anonymkode: 2201a...33f

Ja, det var ikke mange. Her er det vel 15 stk på stor og 15 stk på små tror jeg.

Anonymkode: 4df0b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår hva du mener. Har selv jobbet i bhg og ble nedstemt hver gang jeg sa det var nok med parkdress og goretexsko. 

Har nå mitt tredje barn i bhg. Er 3 år og har ennå ikke tatt med regntøy i bhg. Vi bor på nordvestlandet og har mye regn og vind, men det har aldri vært behov for regntøy.  Kjøper klær med høy vannsøyle og det holder de timene de er ute. Ikke har jeg hatt sherroxer heller. Alltid vært tørr. 

Jeg sier også ifra om at jeg ønsker at de bruker goretexsko fremfor støvler. 

Anonymkode: 50c5f...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Parkdressen henger inne, på plassen.. Jeg har tenkt til å slutte å ha med regntøy hvis jeg tror det skal være fint vær hele dagen. Pakdressene tåler vann, så er det krise så kan de faktisk brukes uansett :) Tror jeg må gjøre det sånn rett og slett.

 

Anonymkode: 4df0b...ab9

Lurt 😊

Anonymkode: 33f29...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg stoler på at de klarer å kle på det som er nødvendig. Det har hendt innimellom at hun er litt varm og klam når jeg henter, men når ungen veksler fra å sitte stille i en kald sandkasse det ene øyeblikket til å leke sisten og løpe seg svett det andre, så kan jeg faktisk ikke sammenligne det med hvor enkelt det er kle på riktig hjemme. Samtidig har jeg selv jobbet i barnehage, og jeg må si det er totalt unødvendig å skulle gå å huske på vannsøylen i de ulike dressene eller buksene. Like vanskelig er det å kle ungene når moren til Ada er hysterisk for kulde og bruker lue selv midt på sommeren, mens moren til Kai mener at det er t-skjortevær så fort sola kommer frem i februar. 

De spurte meg en gang i tiden om barnet mitt er spesielt varmt av seg eller om hun fryser lett. Da svarte jeg jo at de ikke trenger å kle på mer enn det som akkurat er nødvendig, og stort sett så er de flinke til det. Jeg vet at de gjør så godt de kan, og så lenge ikke ungen min viser misnøye så syns jeg det er godt nok! 

Anonymkode: 3be1c...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sier i fra. Bruk helst denne dressen, den tåler ganske nye regn. Eller x har fått nye sko, de er vannavstøtende.

liten barnehage, og kjenner de ansatte godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg stoler på at de klarer å kle på det som er nødvendig. Det har hendt innimellom at hun er litt varm og klam når jeg henter, men når ungen veksler fra å sitte stille i en kald sandkasse det ene øyeblikket til å leke sisten og løpe seg svett det andre, så kan jeg faktisk ikke sammenligne det med hvor enkelt det er kle på riktig hjemme. Samtidig har jeg selv jobbet i barnehage, og jeg må si det er totalt unødvendig å skulle gå å huske på vannsøylen i de ulike dressene eller buksene. Like vanskelig er det å kle ungene når moren til Ada er hysterisk for kulde og bruker lue selv midt på sommeren, mens moren til Kai mener at det er t-skjortevær så fort sola kommer frem i februar. 

De spurte meg en gang i tiden om barnet mitt er spesielt varmt av seg eller om hun fryser lett. Da svarte jeg jo at de ikke trenger å kle på mer enn det som akkurat er nødvendig, og stort sett så er de flinke til det. Jeg vet at de gjør så godt de kan, og så lenge ikke ungen min viser misnøye så syns jeg det er godt nok! 

Anonymkode: 3be1c...b96

Ja - så lenge ungen ikke har det ubehagelig. men det er faktisk noen barn som ikke sier ifra, og da må man stole på at de voksne tar riktige avgjørelser.

Anonymkode: 4df0b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I barnehagen hos oss ser det tørt og fint ut, men det er det absolutt ikke. Et stort område er hage og der er det vått, kaldt og gjørmete med en gang sola titter frem. Det er fremdeles snøflekker til tross for 15 røde og 30 i sola, som blir til dammer i løpet av dagen. Støvler og regnbukse er et must. Og nei, ingen av parkdressene holder mål en hel barnehagedag på uteområdene våre når været er som nå. Hverken pop, reima, name it, eller gudene vet hva. Vi tilbringer enkelte dager hele barnehagetiden ute og dermed holder ikke parkdressene eller skoene en hel dag, selv om de gjerne gjør det en times tid på lekeplassen hjemme.

Anonymkode: 27f57...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja - så lenge ungen ikke har det ubehagelig. men det er faktisk noen barn som ikke sier ifra, og da må man stole på at de voksne tar riktige avgjørelser.

Anonymkode: 4df0b...ab9

Slik jeg ser det har du tre valg:

Enten stole på at de ansatte i bhg klarer å ta vare på ungen din

Bytte barnehage

Si opp jobben din og passe barnet ditt selv.

Ungen din får ikke varige men av å være litt for varm innimellom. Og denne perioden som er nå på våren er ekstremt vanskelig, fordi det som er riktig bekledning kl 13 er plutselig blitt for varmt kl 14, mens kl 15. er har all snøen smeltet og det er varmt i lufta med store vanndammer og fortsatt kaldt på bakken. Du kan jo foreslå at de skal holde ungen din inne hele dagen - der er det jevn temperatur hele dagen. Eller så kan du la det gå å la ungen din kose seg ute og lære at det ikke er livsfarlig å bli litt varm, og kanskje begynne å trene på at han kan prøve å kjenne etter og si ifra når han blir varm (det siste her var ikke ment som kritikk, men som et tips. Det er noe det går an å øve på og det er veldig greit for ungen å kunne senere). 

Anonymkode: 3be1c...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri gitt de ansatte "muntlig gjennomgang" av ting vi har med til sønnen. Gummistøvler, cherrox, regntøy, parkdress - alt dette er 100 % selvforklarende. Vi har kjøpt ekstra såler til å ha i støvlene til sønnen vår, selv om de hadde en liten uttagbar såle fra før. Jeg stoler på at de ansatte kler på ham noenlunde fornuftig. De er 8 barn på liten avdeling og 3 ansatte, så det ville blitt en del "gjennomganger" hvis vi skulle introdusere alle spennende "funksjoner" med tøy og sko til de ansatte. :o 

Anonymkode: b82e2...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...