Gå til innhold

NAV uføretrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen som vet hva man kan gjøre når NAV ikke overholder fristen sin? Kan de få noen konsekvenser, eller er de "urørlig"? 

Har søkt uføretrygd. Saksbehandlingstiden er på 4 mnd, men om de vil, har de rett til å utvide saksbehandlingstiden med 4 mnd til. Så, nå har det gått 8 mnd. Det er lenge å gå å grue seg! Og nå må jeg vente enda lenger, har foreløpig ikke fått vite konkret hvorfor de ikke er ferdig med saken. 

Tingen er, samtidig som fristen deres gikk ut, gikk min rett på AAP ut. Så økonomisk aner jeg ikke hvordan de har tenkt at jeg skal klare meg, mens de kjører med håndbrekken på i saken min. Hva gjør jeg!!?? 

Min kamp med Nav har pågått i årevis, og har forverret helsen min så mye, at jeg tviler på at jeg noen gang kan ha ett håp om en angstfri hverdag eller ett arbeidsliv i fremtiden. 

Noen som har gode råd? Har ikke råd til advokat, og samboeren min tjener for mye til at jeg kan få fri rettshjelp..

Anonymkode: f70c1...5d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke annet råd enn å purre på dem, vise til at de nå har gått over fristen for saksbehandling og be om et skriftlig svar på hva som skjer videre.

Håper det går i orden for deg slik at du kan få litt ro i hverdagen slik at du etterhvert kan bli bedre igjen. Ikke slå fra deg tanken på å arbeide en gang i fremtiden, mye kan skje når du får ro og med tiden.

Lykke til!

Anonymkode: 964a7...3ff

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei. Noen som vet hva man kan gjøre når NAV ikke overholder fristen sin? Kan de få noen konsekvenser, eller er de "urørlig"? 

Har søkt uføretrygd. Saksbehandlingstiden er på 4 mnd, men om de vil, har de rett til å utvide saksbehandlingstiden med 4 mnd til. Så, nå har det gått 8 mnd. Det er lenge å gå å grue seg! Og nå må jeg vente enda lenger, har foreløpig ikke fått vite konkret hvorfor de ikke er ferdig med saken. 

Tingen er, samtidig som fristen deres gikk ut, gikk min rett på AAP ut. Så økonomisk aner jeg ikke hvordan de har tenkt at jeg skal klare meg, mens de kjører med håndbrekken på i saken min. Hva gjør jeg!!?? 

Min kamp med Nav har pågått i årevis, og har forverret helsen min så mye, at jeg tviler på at jeg noen gang kan ha ett håp om en angstfri hverdag eller ett arbeidsliv i fremtiden. 

Noen som har gode råd? Har ikke råd til advokat, og samboeren min tjener for mye til at jeg kan få fri rettshjelp..

Anonymkode: f70c1...5d1

Men du får vel forlenget AAP til de er ferdige med å behandle uføresøknaden?

Anonymkode: a057c...248

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...