Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #1 Skrevet 24. april 2018 Jeg har fått resept på et medikament som legen ønsker at jeg skal bruke,men jeg selv er veldig usikker...så jeg vurderer om jeg skal hente det ut i det hele tatt. Kan legen sjekke på noe vis om jeg ikke har hentet det ut? Ønsker ingen kommentarer på hvorfor etc. Type preparat er heller ikke relevant. Anonymkode: 81a43...fee
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #2 Skrevet 24. april 2018 Kan du hente den ut og ikke ta den? ja legen kan se det Anonymkode: f4bc7...f20
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #3 Skrevet 24. april 2018 Hvis du går til en lege og ikke ønsker å følge behandlingen må du jo si det. Hvordan skal legen ellers kunne hjelpe deg? Anonymkode: c0431...200
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #4 Skrevet 24. april 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan du hente den ut og ikke ta den? ja legen kan se det Anonymkode: f4bc7...f20 Jeg angrer på at jeg skrev dette. For du bør følge legen sine anbefalinger. Og om du føler at du ikke får riktig behandling bør du bytte lege Anonymkode: f4bc7...f20
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #5 Skrevet 24. april 2018 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har fått resept på et medikament som legen ønsker at jeg skal bruke,men jeg selv er veldig usikker...så jeg vurderer om jeg skal hente det ut i det hele tatt. Kan legen sjekke på noe vis om jeg ikke har hentet det ut? Ønsker ingen kommentarer på hvorfor etc. Type preparat er heller ikke relevant. Anonymkode: 81a43...fee Ja, han kan se det Anonymkode: 7fa8f...119
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #6 Skrevet 24. april 2018 Tusen takk for svar ...119😊 HI Anonymkode: 81a43...fee
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #7 Skrevet 24. april 2018 Ikkje lat som du tar medikanentet iallefall. Dersom du ikkje vil ta medikamentet sei det til legen din! Anonymkode: fe4b1...eaa
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #8 Skrevet 25. april 2018 Det er greit at du ikke vil ta medisiner som legen anbefaler. Men du må si det til legen for å sikre at legen gir deg riktig behandling videre. Behandlingen kan være ulik om du tar medisiner sammenlignet med hvilken behandling du får uten å ta medisiner. Anonymkode: 19a7d...570
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #9 Skrevet 25. april 2018 Du står fritt til å velge om du vil ta imot behandling eller ei, men det minste du kan gjøre er å være ærlig om du følger opp behandling eller ikke. Skal legen kunne hjelpe deg så må han vite om du følger opp eller ikke, hvis ikke kan det jo bli tatt feil beslutninger for din helse fremover også. Du er voksen, er du ikke? Da tar du også ansvar for din egen helse! Anonymkode: 6aa0e...e8c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #10 Skrevet 26. april 2018 På 24.4.2018 den 15.22, Anonym bruker skrev: Jeg har fått resept på et medikament som legen ønsker at jeg skal bruke,men jeg selv er veldig usikker...så jeg vurderer om jeg skal hente det ut i det hele tatt. Kan legen sjekke på noe vis om jeg ikke har hentet det ut? Ønsker ingen kommentarer på hvorfor etc. Type preparat er heller ikke relevant. Anonymkode: 81a43...fee Da synes jeg du skal finne ut av dette først. Snakk med legen eller andre som kan mer om den typen medikament og deres anbefalinger til din helseutfordring. Ikke bare ignorer resepten og la det skure. Du var vel hos legen for noe, er du usikker når du går ut med et forslag til løsning fra legen, må du nesten tilbake for å bli mer sikker. Anonymkode: f2fd6...cb2
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #11 Skrevet 26. april 2018 Morsomt at majoriteten velger å svare på det jeg spesifiserer at jeg ikke spør om😂😂😂 HI Anonymkode: 81a43...fee
soleia Skrevet 26. april 2018 #12 Skrevet 26. april 2018 Ja, legen kan sjå det om han/ho sjekkar. Du ville visst ikkje høyre det, men eg seier no likevel som dei andre her, at det er heilt lovleg å ikkje ynskje å ta medisin, men svært dumt å lyge for legen om at du tek den.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #13 Skrevet 26. april 2018 10. Kan legen se alle reseptene mine? Legen kan se resepter som legen selv har skrevet til deg. Du kan også gi samtykke til at legen får se e-resepter du har fra andre leger. Det viktig at legen får full oversikt over reseptene dine slik at han eller hun kan vurdere om du får riktig legemiddelbehandling. Når du har fått utlevert vare på apoteket eller hos bandasjisten, kan det gå melding om dette til fastlegen din. Det gir enda bedre oversikt, men forutsetter samtykke fra deg. For hver utlevering kan du reservere deg mot at fastlegen får melding, selv om du før har gitt samtykke. https://www.apotek1.no/resepter-og-refusjon/sporsmaal-og-svar-om-eresept Anonymkode: 01b74...de6
3 i april Skrevet 26. april 2018 #14 Skrevet 26. april 2018 Ja han kan se det, men det er jo bare til å hente ut resepten for så å ikke bruke den.. Men vær heller ærlig med legen din og fortell hvorfor du ikke vil bruke dette medikamentet.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #15 Skrevet 26. april 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Morsomt at majoriteten velger å svare på det jeg spesifiserer at jeg ikke spør om😂😂😂 HI Anonymkode: 81a43...fee Haha, dib på sitt beste. Ekko hele veien Anonymkode: 7fa8f...119
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #16 Skrevet 26. april 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Morsomt at majoriteten velger å svare på det jeg spesifiserer at jeg ikke spør om😂😂😂 HI Anonymkode: 81a43...fee Du kan jo velge å se på det som omsorg fra fremmede som ønsker deg vel. Anonymkode: ce7c0...b0d
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #17 Skrevet 26. april 2018 Jeg ser på det som belæring fra fremmede når jeg spesifiserer hva jeg ikke ønsker svar på. Hadde jeg ikke skrevet noe om det hadde saken vært annerledes! HI Anonymkode: 81a43...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå