Gå til innhold

Kan vi overleve på 10.000-11.000 i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 voksen og 1 tenåring? 

Det er etter alt er betalt, så det er til mat etc. 

Anonymkode: bc8d7...f8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kødder du eller? Selvfølgelig. 

Anonymkode: 86583...14e

Skrevet

Ja. Ikke fett akkurat, men det går.

Anonymkode: b4e22...7df

Skrevet

Håper dette er en spøk.. det er jo masse penger.

Anonymkode: 90742...ded

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper dette er en spøk.. det er jo masse penger.

Anonymkode: 90742...ded

Det der er ikke masse penger. Jeg er alene med min datter og vi bruker nok 20.000 på mat og fritid i måneden, og hvis vi skulle gått ned til 11.000 kr hadde vi helt klart måtte stramme inn på mye. Jeg sier ikke at det ikke er mulig å klare seg på 11.000 kr i måneden, men om 11.000 kr er mye eller lite kommer ann på hva man er vant til.

Anonymkode: 77437...257

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det der er ikke masse penger. Jeg er alene med min datter og vi bruker nok 20.000 på mat og fritid i måneden, og hvis vi skulle gått ned til 11.000 kr hadde vi helt klart måtte stramme inn på mye. Jeg sier ikke at det ikke er mulig å klare seg på 11.000 kr i måneden, men om 11.000 kr er mye eller lite kommer ann på hva man er vant til.

20.000?!?! Det er jo galskap!!!! På to stykker?? Tror jeg ikke vi hadde fått til om vi prøvde engang, og vi er 5 stk!

Skrevet

Ja, klart dere kan det, det er masse penger.

Anonymkode: f497e...166

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dere har et vilt forbruk, tviler på at det er normalt forbruk hos andre folk

Skrevet

Jeg er ikke enig i at det er masse penger, men med god planlegging av større innkjøp som sko og klær bør dere klare dere fint for den summen. 

Anonymkode: 01682...58e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men dere har et vilt forbruk, tviler på at det er normalt forbruk hos andre folk

I min omgangskrets så er dette et helt vanlig forbruk, og langtfra vilt forbruk som du mener. Men din kommentar underbygger bare mitt utsagn om at det kommer ann på hva man er vant til om dette er mye eller lite penger.

Skrevet

Vi er 1 voksen og 1 barn + 1 ungdom en gang i uken og annen hver helg. Det er ikke fett, men det går. Ligger på ca 10000 til mat, bensin, klær,  underholdning osv. 

Anonymkode: 42b7d...003

Skrevet

Takk for svar, regner med vi vil klare oss med et normalt forbruk

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

1 voksen og 1 tenåring? 

Det er etter alt er betalt, så det er til mat etc. 

Hvis alt annet av regninger er betalt så burde det gå fint.

Anonymkode: 81b36...d28

Skrevet

Leste i dag at Silje Sandmæl som er økonom bruker ca 9000 på mat og hushold pr mnd. Hun har 3 barn, husker ikke om hun har mann også. Så da regner jeg med at andre også kan klare det.

Anonymkode: 38c7d...748

Skrevet

Er omtrent det vi bruker. Vi er to voksne, to tenåringer og en gutt på mellomtrinnet.

Vi "sprenger" budsjettet ved jul og påske. Sommerferien sparer vi opp til gjennom året, så det merker vi ikke like godt.

Med litt planlegging og ukeshandling (alfa og omega for oss!), er det uproblematisk. Det er jo tross alt 2500kr uka!

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

I min omgangskrets så er dette et helt vanlig forbruk, og langtfra vilt forbruk som du mener. Men din kommentar underbygger bare mitt utsagn om at det kommer ann på hva man er vant til om dette er mye eller lite penger.

Hvordan skal ungdommen klare å disponere økonomien når han/hun flytter for seg selv, hvis dette er et normalt budsjett. Da ser jeg for meg en livsstil som blir vanskelig å vedlikeholde på studentbudsjett. Måtehold må læres.. 

Anonymkode: da452...6f2

Skrevet

20.000 er helt villt!! 

Vi skal nok klare oss

Skrevet

SIFOs referansebudsjett sier at en voksen og 1 tenåring (gutt) bør klare seg på 14 454,- pr mnd etter at alle faste utgifter er betalt. SIFOs budsjett er nøkternt, så det blir tøft å klare seg på den summen pr mnd.

Men med litt planlegging så går det sikkert.

Anonymkode: 0b527...77f

Skrevet

Jeg bruker halvparten og klarer meg helt greit (har 2 barn) Det høres helt sykt ut med 10/11000 bare til mat.

Skrevet

One dollar a day - virkeligheten for mange og tilfeldigvis akkurat grensa for hva du overlever.

Den summen du nevner er en fornærmelse mot fattige, og da ikke bare de som lever i absolutt fattigdom som det snakkes om når det gjelder overlevelse. Dette er grovt fornærmende også overfor de som lever i relativ fattigdom.

Anonymkode: 30d1e...a1b

Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn og lever bra på 2000 i uka. 10-11000 på en voksen og et barn hadde vært luksus. 

Anonymkode: ff062...aa0

Skrevet

Klart du overlever på 10-11000 men fett er  det ikke. Jeg har utbetalt dette i måneden, jobber deltid, og alt brukes opp. I tillegg har jeg en mann som tar alle faste utgifter og som også kjøper mat, fyller opp tanken osv.

Anonymkode: 8c934...a78

Skrevet

What? Tenker du dette er lite, hi? Vi er 2 voksne og 2 barn med et budsjett på 10 000kr pr mnd til mat, drivstoff, fritid, klær etc. (Alt som ikke er fast) Ofte bruker vi mindre og kan sette til sparing. Hva tenker du pengene skal gå til? 

Anonymkode: 0a32f...ac4

Skrevet

Det burde gå. Sett opp budsjett og lev sparsommelig.

Anonymkode: 55bca...eba

Skrevet

SIFO sitt budsjett er på ingen måte nøkternt! Vi er to voksne og 3 barn og har husholdningsbudsjett på 7500 kr. De gangene vi bruker mer er de gangene vi bestiller noe take away. Når absolutt alt av faste utgifter, inkludert mat er betalt, så har vi 7000 kr igjen på 5 stk. Og det går helt fint! Man trenger ikke bruke penger bare for å bruke 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...