Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #1 Skrevet 24. april 2018 Har nylig gått fra samboer og flyttet for meg selv sammen med mine to barn. Ene er min fra ett tidligere forhold. Jeg har i forholdet vært vant til å være alene med barnet, siden faren har vært mye borte i forbindelse med jobb og ellers gjort som han vil. Mye festing, mye egoisme. Nå har han vært 3 uker på jobb og skal ha barnet ( snart 2 år) på dagsamvær annenhver dag. Jeg gruer meg så veldig og trenger trøstende ord Anonymkode: 0870b...b26
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #2 Skrevet 24. april 2018 Er det deg det er synd på her? Anonymkode: d9b2b...020
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #3 Skrevet 24. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det deg det er synd på her? Anonymkode: d9b2b...020 Nei det er ikke synd i meg. Men det er ikke enkelt å gå gjennom ett brudd grunnet utroskap og annet dritt, for å så miste tid med barnet sitt. Anonymkode: 0870b...b26
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #4 Skrevet 24. april 2018 Sønnen din skal se faren sin annenhver dag? Hjemme hos deg håper jeg... det er ikke deg det er synd på, Sorry as Anonymkode: 99dda...bff
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #5 Skrevet 24. april 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sønnen din skal se faren sin annenhver dag? Hjemme hos deg håper jeg... det er ikke deg det er synd på, Sorry as Anonymkode: 99dda...bff Ikke hjemme hos meg, nei. Jeg sier ikke at det er synd i meg! Jeg sier jeg gruer meg siden dette er uvant. Anonymkode: 0870b...b26
Gjest grønteple Skrevet 24. april 2018 #6 Skrevet 24. april 2018 Jeg skjønner godt at du gruer deg jeg! Og sender en trøsteklem 😊 Når det er sagt syns jeg dere skal finne en annen samværsordning. Tenk så kaotisk det blir for et så lite barn med en dag her og en dag der!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #7 Skrevet 24. april 2018 Dette er ikke en god samværsordning! Annenhver dag? Det er ekstremt ustabilt for et så lite barn. Han kan få en kveld i uken pluss annenhver helg som anbefalt. Spesielt hvis han har vært lenge borte. Gjør dette for sønnen din! Anonymkode: 1d65c...7b1
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #8 Skrevet 24. april 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke hjemme hos meg, nei. Jeg sier ikke at det er synd i meg! Jeg sier jeg gruer meg siden dette er uvant. Anonymkode: 0870b...b26 Du burde virkelig tenke deg godt om før du sender en toåring annenhver dag til faren sin. For fortsetter du på den måten kommer barnet ditt til å slite ræva av seg seinere Anonymkode: 99dda...bff
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #9 Skrevet 24. april 2018 8 minutter siden, grønteple skrev: Jeg skjønner godt at du gruer deg jeg! Og sender en trøsteklem 😊 Når det er sagt syns jeg dere skal finne en annen samværsordning. Tenk så kaotisk det blir for et så lite barn med en dag her og en dag der! Det er uten overnatting. Som at han henter i bhg og spiser middag hos faren sin og blir levert hjemme hos meg før leggetid. Ingen overnatting enda. Anonymkode: 0870b...b26
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #10 Skrevet 24. april 2018 Og familievernkontoret mente det var en grei ordning for barnet.. jeg synes også det er mye. Men regnet på det og i prosent er det jo ganske lite. Det blir noen tiner mandag, onsdag og fredag. Anonymkode: 0870b...b26
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #11 Skrevet 24. april 2018 Er ikke du på jobb uansett på dagtid da? Eller barnet skulle vært i barnehage? Om det er slik at du fortsatt går hjemme med barnet så er det vel fint at barnet får øvd litt på å være borte fra deg. Anonymkode: 1a452...5b4
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #12 Skrevet 24. april 2018 Faren blir sikkert snart lei. Gjør miner til slett spill en periode, så løser det seg sikkert av seg selv... Anonymkode: 3727b...fb7
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #13 Skrevet 24. april 2018 Mor, barnehage, far og så mor. Annenhver dag for en 2åring. Det er mange overganger for et lite barn:( Anonymkode: 24926...dc2
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #14 Skrevet 24. april 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Sønnen din skal se faren sin annenhver dag? Hjemme hos deg håper jeg... det er ikke deg det er synd på, Sorry as Anonymkode: 99dda...bff Man kan da trøste selv om det «ikke er henne det er synd på» Anonymkode: 937e2...71e
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #15 Skrevet 24. april 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei det er ikke synd i meg. Men det er ikke enkelt å gå gjennom ett brudd grunnet utroskap og annet dritt, for å så miste tid med barnet sitt. Anonymkode: 0870b...b26 "Miste tid med barnet sitt". Et uttrykk jeg bare ser på Dib. Har du det sånn når barnet legger seg om kvelden også? Anonymkode: 3cbb2...589
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #16 Skrevet 24. april 2018 Jeg skjønner godt at du syns det er vondt å sende barnet vekk, men barnet vil nok ha godt av å få et forhold til faren sin. MEN, jeg ville absolutt kjempet for en annen samværsordning. Det dere skal gjøre høres helt håpløst ut for en liten kropp. Hvorfor ikke normalt samvær, annen hver helg og en dag i uka? Først begynne med dagssamvær når han er så liten, også etterhvert utvide til overnatting når han er klar for det. Til nød burde far i hvertfall gjennomføre samværet hjemme hos dere (mens du finner et annet sted å være). Å skulle dras hit og dit flere ganger i uka... Nei, stakkars gutt Anonymkode: b64f9...d24
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #17 Skrevet 24. april 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: "Miste tid med barnet sitt". Et uttrykk jeg bare ser på Dib. Har du det sånn når barnet legger seg om kvelden også? Anonymkode: 3cbb2...589 Har du det IKKE sånn når du er borte fra barnet ditt? Anonymkode: 59679...4c9
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #18 Skrevet 24. april 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner godt at du syns det er vondt å sende barnet vekk, men barnet vil nok ha godt av å få et forhold til faren sin. MEN, jeg ville absolutt kjempet for en annen samværsordning. Det dere skal gjøre høres helt håpløst ut for en liten kropp. Hvorfor ikke normalt samvær, annen hver helg og en dag i uka? Først begynne med dagssamvær når han er så liten, også etterhvert utvide til overnatting når han er klar for det. Til nød burde far i hvertfall gjennomføre samværet hjemme hos dere (mens du finner et annet sted å være). Å skulle dras hit og dit flere ganger i uka... Nei, stakkars gutt Anonymkode: b64f9...d24 Takk for svar:) men skjønner ikke hvorfor familievernkontoret syntes dette var en OK løsning?? Vi bor 5 minutt unna hverandre. Anonymkode: 0870b...b26
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #19 Skrevet 24. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Faren blir sikkert snart lei. Gjør miner til slett spill en periode, så løser det seg sikkert av seg selv... Anonymkode: 3727b...fb7 Var faktisk det en venn av oss sa også. Han har jo aldri hatt han alene, aldri lagt han, aldri bader han feks. Anonymkode: 0870b...b26
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #20 Skrevet 24. april 2018 Annenhver helg og en dag i uka nektet han.. han ville helst ha 50/50 Anonymkode: 0870b...b26
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #21 Skrevet 24. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar:) men skjønner ikke hvorfor familievernkontoret syntes dette var en OK løsning?? Vi bor 5 minutt unna hverandre. Anonymkode: 0870b...b26 Nei, det må jeg si hørtes veldig rart ut og er særdeles uproft av dem. Korte og hyppige samvær er absolutt anbefalt for så små, men den ordningen de har lagt opp til her er jo mer kaos enn rutiner. Skal han ha barnet noe i helgene eller kun i hverdagen? Ville absolutt prøvd å forhandle meg til å flytte noe av samværet til helgen. Da er barnet utvhilt, avslappet og i rolige omgivelser før samværet starter. Å hentes av far i barnehagen tre ganger i uka og deretter kjøres hjem etterpå hørtes virkelig bare stressende ut. Anonymkode: b64f9...d24
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #22 Skrevet 24. april 2018 Kjenner flere med små barn der denne ordningen fungerer veldig mye bedre en en dag i uka og annenhver helg. Barnet får små korte ettermiddager med far flere ganger og lærer at det kommer til mor etterpå. Det er mye verre for et så lite barn å være borte annenhver helg. barnet skal antagelig hjem til far i huset barnet alltid har bodd. Det er virkelig ikke traumatisk at en 2 åring blir hentet av FAR (tidlig?) i barnehagen, får middag og lek og så spiser kveldsmat og legging hos mor. det dere bør gjøre er å lage faste rutiner hver dag slik at dere gjør så likt som mulig i forhold til tid for måltid osv hos begge. Far bør også hente litt tidlig i barnehagen slik de får ro før de kommer til deg, spiser kveldsmat og lar barnet legge seg i senga si. når barnet blir litt eldre kan far kanskje ha barnet en natt i uka på overnatting? Og nei, DT er faktisk ikke synd på deg. Barnet er jo i barnehage, du er vant å være borte fra han. Bruk heller tiden enda bedre når dere er sammen. Anonymkode: 43823...881
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #23 Skrevet 24. april 2018 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjenner flere med små barn der denne ordningen fungerer veldig mye bedre en en dag i uka og annenhver helg. Barnet får små korte ettermiddager med far flere ganger og lærer at det kommer til mor etterpå. Det er mye verre for et så lite barn å være borte annenhver helg. barnet skal antagelig hjem til far i huset barnet alltid har bodd. Det er virkelig ikke traumatisk at en 2 åring blir hentet av FAR (tidlig?) i barnehagen, får middag og lek og så spiser kveldsmat og legging hos mor. det dere bør gjøre er å lage faste rutiner hver dag slik at dere gjør så likt som mulig i forhold til tid for måltid osv hos begge. Far bør også hente litt tidlig i barnehagen slik de får ro før de kommer til deg, spiser kveldsmat og lar barnet legge seg i senga si. når barnet blir litt eldre kan far kanskje ha barnet en natt i uka på overnatting? Og nei, DT er faktisk ikke synd på deg. Barnet er jo i barnehage, du er vant å være borte fra han. Bruk heller tiden enda bedre når dere er sammen. Anonymkode: 43823...881 Nei jeg har ikke sagt det er synd i meg heller. Vet ikke hvor det kommer fra? Men ja, korte hyppige samvær ble vi anbefalt. Spesielt siden det ikke er overnatting enda, og spesielt siden faren er så mye borte.grunnen til jeg gruer meg er som nevnt over at han aldri har hatt barnet alene. Og jeg håper det går fint med de sammen og jeg vet de begge har godt at ett nært forhold. Men han har ikke stilt opp eller vært noe særlig til far før, derfor gruer jeg meg veldig , Anonymkode: 0870b...b26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå