Gå til innhold

Hva gi i gave til min bror og svigerinne som gifter seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De gifter seg på tinghuset, det skal i utgangspunktet i følge de selv være enkelt. Svigerinnen skal ikke ha brudekjole eller lignende. Bare vanlig kjole og bror skal ha dress. Og vi blir få sTk tilstede. Dermed er det viktig at jeg gir en gave som faller i smak for de. Verken jeg eller min mor aner ikke hva vi skal gi.. hva fikk dere eller hva ga dere til noen som giftet seg på tinghuset? Skal også sies at de skal ha bryllup til neste år med 300 gjester tilstede... så må jo gi gave da også... håper på mange godte tips her inne :-)

Anonymkode: dff59...0b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kjøper du en rose og en bøtte med hansker og hageredskaper, og skriver et fint kort som sier noe om at ekteskapet er som hagearbeid,  man må arbeide jevnt og trutt, luke og gjødsle for å få de fineste blomstene.

Anonymkode: b48eb...698

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kjøper du en rose og en bøtte med hansker og hageredskaper, og skriver et fint kort som sier noe om at ekteskapet er som hagearbeid,  man må arbeide jevnt og trutt, luke og gjødsle for å få de fineste blomstene.

Seriøst ? Du må ha stått opp på feil fot idag 

Skrevet

Hva spiller det for rolle a de gifter seg på tinghuset?🤔

Anonymkode: 2775f...a8a

Skrevet

Hvis de skal feire stor neste år (av en eller annen merkelig grunn), så ville jeg slått meg sammen med min mor og et par andre og spandert en spahelg på de og heller slått på stortromma i «det ekte bryllupet»

Anonymkode: d7c40...68e

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Såpass? Vet ikke hvem av oss som har stått opp med feil fot. Dette fikk vi da vi giftet oss, og er en av de gavene vi har satt mest pris på. Ekteskapet er nemlig til tider beinhard jobbing, det er ingen dans på roser som gjør seg selv. Rosen vi fikk blomstrer nå på 15. året.  

Skrevet

Hva slags svar er det da? Man har da ikke stått opp med feil fot fordi man kommer med et gavetips altså.

Anonymkode: 5fe7e...281

Skrevet

TS dette er en veldig fin idè. :wub:  Så kan dere heller legge litt mer i gaven når de skal ha selskap.

Skrevet

Men hvor kommer forbindelsen mellom kjolevalg og gave🤭?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de skal feire stor neste år (av en eller annen merkelig grunn), så ville jeg slått meg sammen med min mor og et par andre og spandert en spahelg på de og heller slått på stortromma i «det ekte bryllupet»

"Det ekte bryllupet" er vel på tinghuset?! Er jo da de blir gift.... 

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

De gifter seg på tinghuset, det skal i utgangspunktet i følge de selv være enkelt. Svigerinnen skal ikke ha brudekjole eller lignende. Bare vanlig kjole og bror skal ha dress. Og vi blir få sTk tilstede. Dermed er det viktig at jeg gir en gave som faller i smak for de. Verken jeg eller min mor aner ikke hva vi skal gi.. hva fikk dere eller hva ga dere til noen som giftet seg på tinghuset? Skal også sies at de skal ha bryllup til neste år med 300 gjester tilstede... så må jo gi gave da også... håper på mange godte tips her inne :-)

Vi kan da ikke vite hva som "faller i smak" hos noen personer vi ikke kjenner. Vi vet heller ikke hvilken relasjon du har til dem, om dere er close eller mer formelle. Dette er umulig å gi råd om, hvis du vil unngå generelle svar som "alle" kjøper i gave, typ konjakkflasker og sånt.

Anonymkode: 269ed...eb8

Skrevet

Er det sånn at folk som gifter seg på Tinghuset og har enkel kjole er en egen rase med egne ønskelister?  Det høres jo veldig greitt ut om det er sånn! Venter i spenning på den lista om noen har den! Finnes det det samme for dem som konfirmerer seg borgelig? 

Skrevet

Gi en blomst nå, eller kanskje en kurv med vin og noe godt og litt blomster. Også får de bryllupsgave på festen. Eller kanskje dere skal spleise på en helg på hotell for dem? 

Anonymkode: a25f5...378

Skrevet

Kan legge til at vi gjorde det på samme måte, og vi forventet absolutt ingenting den dagen vi giftet oss. Vi regnet med at gaver kom på festen... Men mine foreldre ville gjerne spandere middag på oss alle etter vielsen, så vi var ute å spiste på en god restaurant, oss, mine foreldre og hans foreldre. Mine foreldre spanderte på alle. Veldig hyggelig. 

Anonymkode: a25f5...378

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Det ekte bryllupet" er vel på tinghuset?! Er jo da de blir gift.... 

Åpenbart ikke da dette bryllupet inneholder 10 gjester og ingen forventning om gaver og neste år skal de invitere 300 til et bryllup som skjedde for over et år siden

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åpenbart ikke da dette bryllupet inneholder 10 gjester og ingen forventning om gaver og neste år skal de invitere 300 til et bryllup som skjedde for over et år siden

Vielse er seremonien.

Bryllup er festen. 

De fleste tar disse to samme dag. Men noen går for to atskilte evenementer. Å ha det mer enn ett døgn ifra hverandre er en merkelig skikk i mine øyne. Men dem om det. 

Kan ikke se at det skal være nødvendig med gaver begge ganger. Feiringen handler jo om at de to har gifta seg. Da er jo gaven gitt og åpnet allerede etter vielsen? Og HI trenger ikke kjøpe en ny til bryllupet, der man fortsatt feirer det samme.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vielse er seremonien.

Bryllup er festen. 

De fleste tar disse to samme dag. Men noen går for to atskilte evenementer. Å ha det mer enn ett døgn ifra hverandre er en merkelig skikk i mine øyne. Men dem om det. 

Kan ikke se at det skal være nødvendig med gaver begge ganger. Feiringen handler jo om at de to har gifta seg. Da er jo gaven gitt og åpnet allerede etter vielsen? Og HI trenger ikke kjøpe en ny til bryllupet, der man fortsatt feirer det samme.

Eller de kan dele det opp. 500,- til vielsen og 1000 til festen😂 

aner ikke jeg. Synes det er en fryktelig merkelig ting å gjøre uansett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...