Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #1 Skrevet 24. april 2018 Jeg har godt voksene venner og jeg har vennene i forskjellige miljøer (vi kjenner hverandre fra forskjellige steder og de kjenner ikke hverandre). Alle med barn... Nå opplever jeg at det er mange! problemer der ute! Barnevern, gale fedre, skoler som ikke fungerer, unger som sliter med selvfølelse og sykdom... Listen er lang! Når de prater er det så jeg sliter med å tro hva jeg hører, men jeg vet jo det er sant. Jeg anser mine venner som helt normale, oppegående mennesker, men hva skjer der ute? Er det normalt at man kommet opp i så mye stry i løpet av et liv? Jeg trodde man som voksen kunne styre og unngå problemer, men jeg begynner å lure på om mye dreier seg om ren flaks/uflaks? Hvordan er deres vennekrets? Anonymkode: 59a76...e14
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #2 Skrevet 24. april 2018 Jeg har det på akkurat samme måte! Ei venninne som må totalrenovere huset pga mugginfisert grunnmur. To sliter med eierskifteforsikring pga skadedyr (mus og skjeggkre). To venninner har problemer i ekteskapet, og to har gått på veggen/utbrent. En kompis er i ferd med å gå konkurs, og naboen sliter med å få jobber til sitt enmannsforetak. I familien har mamma en begynnende demens, og broren min må selge huset sitt pga gal eksdame. Det er store, omfattende livskriser, og alle får dem samtidig. Jeg bare lurer på hva skjebnen har i vente for meg... 😳 Anonymkode: 0f405...7c9
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #3 Skrevet 24. april 2018 Verden blir verre og verre. Det står profetert i bibelen. Det skal bli kritiske tider som skal bli vanskelig å mestre Anonymkode: 195a5...5af
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #4 Skrevet 24. april 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Verden blir verre og verre. Det står profetert i bibelen. Det skal bli kritiske tider som skal bli vanskelig å mestre Anonymkode: 195a5...5af Næh. Er ikke helt der. 😆 Anonymkode: 0f405...7c9
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #5 Skrevet 24. april 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Næh. Er ikke helt der. 😆 Anonymkode: 0f405...7c9 Det er fakta uansett hvor du er Anonymkode: 195a5...5af
Leverpostei Skrevet 24. april 2018 #6 Skrevet 24. april 2018 Mitt inntrykk er at det nettopp handler om alder, å bli godt voksen. Min omgangskrets er stort sett høyt utdannete mennesker med ordnet økonomi, vi går mot 40 nå. Da har man etterhvert helt andre forpliktelser enn for 20 år siden. Vi har boliger med tilhørende lån, vi har små og store barn, vi har en foreldregenerasjon som rammes av sykdom og død, vi rammes av dårlig arbeidsmarked. Mange er skilt, har nye partnere og bonusbarn, og utfordringer rundt det. Jeg mener det er ganske naivt å tro at man kan «styre og unngå problemer», for syk kan alle bli. Barn kan ha det vanskelig på skolen, og selv den flittigste kan bli arbeidsledig. Jeg ser samtidig at min forholdsvis ressurssterke omgangskrets håndterer alle disse problemene på en god måte, og det er vel kanskje det beste man kan strebe etter?
sug lut Skrevet 24. april 2018 #7 Skrevet 24. april 2018 Sånn er voksenlivet. Det synes bare ikke før en selv står i det.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #8 Skrevet 24. april 2018 Veldig enige med dere andre, her har vi også en god del livsendrende kriser dessverre. Far som velger å flytte langt bort fra barna sine uten nevneverdig grunn, barn som må bytte skole, ekstrem dårlig økonomi og fremtidsutsikter på jobben og en potensielt meget alvorlig syk mor. Dette gjelder kun oss og jeg kjenner at jeg ikke helt har energien til å engasjere meg om andres problemer akkurat nå;( Anonymkode: c3f45...54c
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #9 Skrevet 24. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er fakta uansett hvor du er Anonymkode: 195a5...5af Nei, det er ikke fakta. Det er tull, tøys og fantasi. Anonymkode: 0f405...7c9
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #10 Skrevet 24. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er fakta uansett hvor du er Anonymkode: 195a5...5af Nåja, å si at eventyret som står i bibelen er fakta er å dra ting litt vel langt... Anonymkode: de410...624
Anonym bruker Skrevet 24. april 2018 #11 Skrevet 24. april 2018 Alle har noe. Anonymkode: 4a57c...c48
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #12 Skrevet 25. april 2018 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har godt voksene venner og jeg har vennene i forskjellige miljøer (vi kjenner hverandre fra forskjellige steder og de kjenner ikke hverandre). Alle med barn... Nå opplever jeg at det er mange! problemer der ute! Barnevern, gale fedre, skoler som ikke fungerer, unger som sliter med selvfølelse og sykdom... Listen er lang! Når de prater er det så jeg sliter med å tro hva jeg hører, men jeg vet jo det er sant. Jeg anser mine venner som helt normale, oppegående mennesker, men hva skjer der ute? Er det normalt at man kommet opp i så mye stry i løpet av et liv? Jeg trodde man som voksen kunne styre og unngå problemer, men jeg begynner å lure på om mye dreier seg om ren flaks/uflaks? Hvordan er deres vennekrets? Anonymkode: 59a76...e14 Barnevern kan man vel unngå ved å behandle ungene sine bra. Men gale fedre, dårlige skoler og unger som sliter med selvfølelse og sykdom - altså, hvordan mener du at man selv kan styre unna dette? Er du forskåna fra sykdommer fordi du er voksen, liksom? En vakker dag kommer livet og treffer deg i fleisen. Anonymkode: f690a...965
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #13 Skrevet 25. april 2018 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Verden blir verre og verre. Det står profetert i bibelen. Det skal bli kritiske tider som skal bli vanskelig å mestre Anonymkode: 195a5...5af Ja jøss. Barn med dårlig selvfølelse og skoler som ikke fungerer er endetidsrytterne som blåser i sine basuner. Anonymkode: f690a...965
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #14 Skrevet 25. april 2018 Tror ikke verden blir så ekstremt mye verre. Jeg tror en liten faktor også er at generasjonene etter våre besteforeldre/foreldre har mer tid/er bortskjemt på valg og har mer «fritid» til å se/føle/kjenne på alle problemene som dukker opp. Generasjonene før oss kalte dette «livet», bøyde nakken og kjørte på. Vi «føler», fikser, fokuserer og «ordner» mer...føler oss berettiget til mer, og blåser opp «urettferdighet» i større grad -ergo det blir mer synlig, selv om det egentlig kanskje ikke er så mye verre. Sier ikke at vi ikke skal det med alt, at man tar tak i dårlig skoler, har fokus på barna etc i større grad en man hadde for 30-40-50år siden er ikke dumt det. Men noen ganger kan det bli litt mye. Anonymkode: 88e6a...bd9
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #15 Skrevet 25. april 2018 Sånn har vel verden alltid vært, det er kanskje bare nå vi mener at dette er noe uvanlig? Foreldre har alltid stukket av fra barna sine av forskjellige grunner, og barn som hadde det vanskelig rømte til sjøs/til byene. I tiden med hardt fysisk, farlig arbeid mistet familier inntektskilden sin og måtte gå fra gård og grunn ved skader og død. Fedre, brødre, sønner omkom på sjøen. Det var vanlig å miste ett eller flere barn til sykdom. Mødre døde i svangerskap og fødsel. Levealderen var kortere. Katastrofen lå mye nærmere enn i dag, fordi sikkerhetsnettet var dårligere. Er det bare nå for tiden vi har en ide om at livet alltid skal være enkelt, perfekt og komplikasjonsfritt? Har vi mistet noe av evnen til å takle motgang? Anonymkode: 349cb...1b8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #16 Skrevet 26. april 2018 På 25.04.2018 den 10.05, Anonym bruker skrev: Sånn har vel verden alltid vært, det er kanskje bare nå vi mener at dette er noe uvanlig? Foreldre har alltid stukket av fra barna sine av forskjellige grunner, og barn som hadde det vanskelig rømte til sjøs/til byene. I tiden med hardt fysisk, farlig arbeid mistet familier inntektskilden sin og måtte gå fra gård og grunn ved skader og død. Fedre, brødre, sønner omkom på sjøen. Det var vanlig å miste ett eller flere barn til sykdom. Mødre døde i svangerskap og fødsel. Levealderen var kortere. Katastrofen lå mye nærmere enn i dag, fordi sikkerhetsnettet var dårligere. Er det bare nå for tiden vi har en ide om at livet alltid skal være enkelt, perfekt og komplikasjonsfritt? Har vi mistet noe av evnen til å takle motgang? Anonymkode: 349cb...1b8 Enig. Livet har alltid vært vanskelig, men det er antagelig lettere nå og vi blir litt overveldet når vi treffer på vanskeligheter. Før i tiden var nok livene til de aller fleste mye vanskeligere enn det er nå. Anonymkode: ee651...2d5
Anonym bruker Skrevet 26. april 2018 #17 Skrevet 26. april 2018 På 24.4.2018 den 13.15, Anonym bruker skrev: Nei, det er ikke fakta. Det er tull, tøys og fantasi. Anonymkode: 0f405...7c9 Amen!!😂 Anonymkode: cd620...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå