Gå til innhold

Svogeren min har havnet på intensiven

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vi vet ikke hvorfor ennå, fikk bare en mld om at han var hentet av ambulanse. Hjelp, jeg ble så redd. Det er vel ofte alvorlig når man ligger på intensiven? Hva er ofte grunnen når man havner der akutt? Han er bare i slutten av 30- årene....

Anonymkode: 4d63b...cbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal ganske mye til før de havner på intensiv avdelingen. De legges ofte der etter operasjoner som de har måttet gjennomgå pga alvorlig sykdom eller skade. Mange som ligger der blir lagt i koma den første tiden. (Hovedintensiven tilknyttet akuttavdelingen i allefall) Årsaker kan være så mye - hjertesvikt, sepsis, utsatt for store traumer som feks bilulykke, som følge av selvmordsforsøk.. I korte trekk er jo dette en avdeling som har som oppgave å behandle og overvåke kritisk syke pasienter som ofte har svikt i vitale organer. 

Anonymkode: 596f5...075

Skrevet

Huff!! Der er i alle fall ikke pga. bilulykke eller selvmordsforsøk dette.

Skrevet

Hvem fikk du melding av, da? Den personen må jo vite mer. Kan være arbeidsulykke? 

Anonymkode: e4ee6...898

Skrevet

Når man ligger på intensiven er det alvorlig. 

Anonymkode: 08319...120

Skrevet

Det skal ikke rare fallet til, før en ligger på intensiven noen timer 

Anonymkode: 5f97b...0de

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff!! Der er i alle fall ikke pga. bilulykke eller selvmordsforsøk dette.

Hvordan vet du det, jvis du ikke vet grunnen.

Men jeg går litt mot de andre her som mener det må være veldig alvorlig. Jeg har ligget på intensiven 2 ganger, begge gangene pga jeg ble slått bevisstløs. Så fort jeg våknet ble jeg flyttet ut derfra. Den ene gangen lå jeg der noen timer, den andre gangen litt under et døgn.

Anonymkode: 94df8...6df

Skrevet

Trenger ikke nødvendigvis å være så fryktelig alvorlig fordi om man ligger på intensiven altså....

Anonymkode: e5cca...20f

Skrevet

Du må bare puste rolig til du får mer informasjon. Det kan være noe som er mindre alvorlig, men trenger raskt behandling. Og det kan selvfølgelig være mer alvorlig. Klem!

Anonymkode: 20676...db3

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trenger ikke nødvendigvis å være så fryktelig alvorlig fordi om man ligger på intensiven altså....

Anonymkode: e5cca...20f

Enig. Jeg var innlagt pga en operasjon i magen med full narkose. En sånn operasjon der man skal opp og gå innen en time etterpå. Men jeg våknet liksom ikke helt og ble lagt på intensiven for overvåking. Gikk ca 12 timer før de fikk såpass kontakt med meg at jeg kunne prate med de. De sjekket meg veldig ofte, opptil flere ganger i timen. Men alvorlig var det jo ikke, var jo bare treg 😄

Anonymkode: 871d5...2ec

Skrevet

Jeg lå på intensiv ei natt etter ei bilulykke. Fikk kraftig hjernerystelse og noen brudd. Ble overflyttet til medisinsk sengepost dagen etter. Ingenting alvorlig sånn sett men det visste de jo ikke da jeg ble lagt inn.

Anonymkode: 89b52...123

Skrevet

Ro dere ned, kan være mye fra alvorlig til ikke så alvorlig. 

Anonymkode: 14d85...bf0

Skrevet

Jeg ble lagt på intensiven i et døgn ca da jeg var innlagt med nyrebekkenbetennelse, hadde skyhøy crp, men såå alvorlig kan jeg ikke tenke meg at det var. 

Håper du finner ut av det snart og at det ikke er så alvorlig som du frykter. 

Anonymkode: 3b2f5...02e

Skrevet

Hva er intensiven egentlig? 

Anonymkode: 30da0...cd3

Skrevet

Jeg ble lagt på intensiv etteroperasjon av blindtarmen. Ble der to døgn fordi de legen klarte å lage rift i tykktarmen med skalpellen. Var ikke livstruende, men de skulle ha kontroll på skaden

Anonymkode: 67331...b18

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble lagt på intensiv etteroperasjon av blindtarmen. Ble der to døgn fordi de legen klarte å lage rift i tykktarmen med skalpellen. Var ikke livstruende, men de skulle ha kontroll på skaden

på tide å pensjoneres?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

på tide å pensjoneres?

Hæ?

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ?

Regner med at hun mente legen som lagde rift i tykktarmen? 

Skrevet
23 minutter siden, Julie (: skrev:

Hvis alle kirurger som gjør det, bør pensjoneres, da blir det ikke mange igjen....

Anonymkode: 72881...3f4

Skrevet

Faren min havnet på intensiven med indre blødninger de ikke klarte å stoppe med det første. Gikk heldigvis bra

Anonymkode: 1bbd9...8c9

Skrevet
56 minutter siden, Julie (: skrev:

Mulig. Men han kom inn og ba om unnskyldning dagen etter. Etter hva jeg husker da (med masse dop innabords), så var han litt eldre enn meg og veeeeldig kjekk😂

Gjest Forumassistent
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg.

Hanne Mari, forumansvarlig

Skrevet

Pappa lå på intensiven noen døgn etter et alvorlig hjerteinfarkt.

Anonymkode: 950ae...7f8

Skrevet

Det kan være hva som helst. Har ligget på intensiven to ganger. En gang med magesmerter, så vondt at jeg tidvis mistet bevisstheten, og en gang da jeg hadde høy CRP ( 682). Nr 1 viste seg å være exu, med blødning i buken og nr 2 bukspyttkjertelbetennelse og sepsis. Lå kun på intensiv før de fant ut hva som var galt. Ved begge tilfeller var jeg en hårsbredd fra døden.

Anonymkode: d1b95...c4a

Skrevet

Hvordan går det?

Anonymkode: 20676...db3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...