Gå til innhold

Hva tenker dere om denne faren

Anbefalte innlegg

Skrevet

En far som nekter å se sitt barn / samvær (under 1 år) før han før foreldreansvar. 

Skurrer det?

Anonymkode: d9c48...732

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

En far som nekter å se sitt barn / samvær (under 1 år) før han før foreldreansvar. 

Skurrer det?

Trenger du virkelig å spørre om det? Ja, det er horribelt!

Anonymkode: 7f01d...308

Skrevet

Alt for lite opplys Inger til å kunne si noe om det. Han kan ha en god grunn.

Anonymkode: 3b125...136

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som hva?

Skrevet

Hvorgor skal han ikke ha foreldreansvar?

Anonymkode: 9e1e8...f42

Skrevet

Hvorfor vil du en far skal ha samvær men ikke foreldreansvar? Er du ute etter barnevakt nå du selv trenger det?

far må selvsagt ha foreldreansvar, så setter dere dere ned og diskuterer hva som er BARNETS  beste. Det er DERES barn, ikke kun ditt.

Anonymkode: 595ba...8c2

Skrevet

Så far duger til å ha samvær (faktisk ansvar for barnet i det daglige) men ikke foreldreansvar? Må innrømme at jeg har flere tanker om mora. 

Anonymkode: f9c92...945

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mor kan også ha god grunn for å nekte får foreldreansvar

Anonymkode: fcd54...9d0

Skrevet

Jeg ser flere grunner til at en forelder ikke skal ha foreldreansvar, men svært få for å nekte å ikke se barnet. For når det står nekter så er det han selv som velger det. 

Skal mye til for å holde meg unna ungene mine.

Anonymkode: fcd54...9d0

Skrevet

Uansett hvor udugelig far han er så får han nok foreldreansvar uansett hvis han bare tar salen videre. Det fikk barnefaren å han skulle aldri ha hatt det! Nå nekter han å si seg enig at barnet skal fjerne mandlene til tross for at barnet har vært plaget med store mandler siden han var ca 1.5 år. Han nekter å skrive under på pass fordi jeg vi skal på ferie med kjæresten min som barnefaren er sjalu på ++++

Anonymkode: 89f76...121

Skrevet

Redd for at han skal kidnappe henne til utlandet bla... vet ikke sikkert men blir skeptisk når han oppfører seg sånn?

Skrevet

Jeg lurer mest på hva du ønsker å oppnå ved å stile et slik spørsmål på et anonymt forum. Du ønsker ikke retningslinjer for å håndtere en situasjon. Så kortfattet du formulerer deg om saken, så virker det mest om om du ønsker å få bekreftet dine negative meninger om personen du sier er far. Da kommer mitt spørsmål: Blir du varm om hjerteroten dersom vi kaller far til ditt barn en dritt?

Anonymkode: ec505...763

Skrevet

Er det du som ble gravid med en muslimsk afrikaner som ville du skulle ta abort og så skulle dere egentlig på tur til hans hjemland, men det ble slutt?

I så fall har du kanskje gode grunner til å ikke gå med på det far ønsker. Det at han nekter å se barnet hvis han ikke får foreldreansvar viser jo at noe er galt uansett med hans prioriteringer.

Men det er jo nesten umulig å si noe særlig når du ikke forklarer noe rundt situasjonen.

Anonymkode: 6751b...0fa

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags god grunn kan det være for å gjøre dette? Det han sier er: enten får jeg fullt foreldreansvar eller så vil jeg ikke se ungen i det hele tatt. 

Anonymkode: 7f01d...308

Skrevet

far har like mye rett på barnet som deg, og barnet har rett på pappan sin

Anonymkode: deb02...46e

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vil du en far skal ha samvær men ikke foreldreansvar? Er du ute etter barnevakt nå du selv trenger det?

far må selvsagt ha foreldreansvar, så setter dere dere ned og diskuterer hva som er BARNETS  beste. Det er DERES barn, ikke kun ditt.

Anonymkode: 595ba...8c2

Det er da virkelig ikke noe "selvsagt" i det. 

Anonymkode: 614cb...5f9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

far har like mye rett på barnet som deg, og barnet har rett på pappan sin

Anonymkode: deb02...46e

Du mener vel "slutt og sutre"? 

Skrevet

Om barnet bor med mor i det daglige og far kun har litt samvær så er det mye som er enklere for mor når hun har foreldre ansvaret. Hvis det skjer noe, medisinske inngreop og lignende, når pass skal fornyes, når skole skal velges - om far ikke stiller opp hurtig er det ensklest for mor å ha dette ansvaret. Far har likevel samværsrett. Jeg har dette for min minste, og takk Gud så lett det gjør det i veldig mange sammenhenger. Jeg har det ikke for mine to eldste, og far er ikke til å regne med overhodet, så kjemper for å få det. Han er god på samvær en helg her og der, men han har lite ansvarsfølelse generelt. Og han har aldri hatt det heller.

Sier ikke at dette er slik faren til HI sitt barn er. Men jeg har da erfaring fra begge verdner.

Anonymkode: 719b5...b06

Skrevet

Hvis man ikke bor sammen ved fødsel vil bare mor få foreldreansvar. Med andre ord trenger det ikke være verre grunner til at han ikke har foreldreansvar. 

Jeg syns det er tåpelig å nekte samvær på bakgrunn av dette om det er årsaken. 

Skrevet

Jeg tenker hvis dette er en problemmann så kan det være like så greit om han ikke vil ha samvær?

Anonymkode: 889e0...4bd

Skrevet

Ifølge han er han ikke hennes far uten foreldreansvar 😡

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ifølge han er han ikke hennes far uten foreldreansvar 😡

Men da er jo det et valg han tar.

Å få foreldreansvar er et pressmiddel han bruker overfor mor, slik jeg leser det, bare for å prøve å tilsnike seg makt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...