Gå til innhold

Hva bør jeg si?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er midt i samlivsbrudd og det er utrolig vondt!

Kort sagt: Min samboer gjennom 6 år har skjult sin pengebruk og spillegalskap for meg inntil for ett år siden. Da var han helt på randen av konkurs. Vi har hele tiden hatt separat økonomi. Jeg hjalp ham på beina, men nå har det kommet frem at han har fortsatt å spille. Jeg er utrolig skuffet og lei meg og kan ikke se for meg noen fremtid for oss. Han er knust over at jeg vil gå. Vi bor på et lite sted og jeg vil ikke utlevere han, men hva kan jeg si? Hva sier dere andre som går?

Jeg føler meg så utrolig alene og er sint, lei meg og skuffet!

Anonymkode: 79051...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at de nærmeste fortjener å vite, dvs. din nærmeste familie og hans nærmeste familie. Hvis du hjelper ham med å skjule spillegalskapen så blir du på en måte "medavhengig" og du gjør det mye lettere for ham å fortsette uten å ta tak i sine avhengighetsproblemer.

Andre trenger ikke vite så der kan du bare si at det er noe som angår deg og han, men at det var gode grunner til at dere valgte å gå fra hverandre. I USA bruker de uttrykket "irreconcilable/irreparable differences", noe som ofte bare er en overfladisk måte å dekke over større problemer, men noen ganger er det også veldig nyttig - vi har liksom ikke noe lignende i Norge, tror jeg?

Hvis han skulle begynne å spre dårlige/feilaktige rykter om deg og årsaken til bruddet, da ville jeg fortalt ham at han må se til å bli voksen og stå for det han har gjort, og at hvis han ikke tar tilbake løgnene om deg så kommer du til å være konsekvent med å fortelle alle som spør sannheten til bruddet.

Anonymkode: 1ed44...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått midt i dette... første gangen var d 90 000. Da betalte han ned fort. Andre gangen 100000, da fikk ha hjelp. Tredje gangen nå i høst, var d stopp......... da gikk d opp for mannen at nå går kona... går i terapi, ingen kontroll over egen økonomi og alt er tilbakebetalt.. forholdet vet jeg ikke

Anonymkode: 7a7df...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...