Gå til innhold

Hvor ofte har 1. klassingen deres besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er på besøk?

Og de som har besøk ofte, blir de slitne av det?

Anonymkode: afcea...4d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår leker med ungene i gata hver dag. Det er et par fra klassen, og deres søsken. 

Avtalt besøk fra klassen har vi svært sjeldent. Jeg har spurt barnet mange ganger, men det vil ikke. Jeg tror rett og slett det synes avtalte besøk etter skolen er slitsomt.  Det er lettere å bare løpe ut i gata noen timer. 

Anonymkode: 3a37d...7c4

Skrevet

Min har halv plass på SFO, og om vinteren og i perioder med dårlig vær har han vel besøk omtrent alle de dagene han ikke er på SFO og halvparten av dagene han er der. :P Som oftest av nabobarn da, som løper inn og ut hos hverandre og er litt ute og litt inne, så det er ikke i timesvis hver dag liksom. Nå i det siste har de bare vært ute fordi det har vært så fint vær.  :)

Avtalt besøk som er med hjem fra skolen og blir noen timer blir vel ca en gang i uka. Opplever ikke at han blir noe sliten av besøk med frilek, han blir mer sliten av organiserte aktiviteter og når vi reiser rundt på ting, så der begrenser vi oss litt mer.

Anonymkode: 21924...396

Skrevet

Nå har ungene mine blitt litt større, men før var det sjeldent endag det ikke var med noen hjem eller det kom noen. Eldste sluttet på sfo når hun gikk i 1kl og andre gikk aldri på sfo. Vi bor rett ved skolen og vi jobbet turnus begge to så ofte var det noen hjemme, eller noen kom snart hjem. 

Vi endte med å siifra om morran når ingen fikk ha med seg noen hjem. Det var fire unger i hus og de hadde alle med seg venner hjem nesten hver dag, så noen dager så vi ifra om morran når vi ikke ville ha unger her. Det kunne være oss eller en unge som ville ha "tomt" hus. Hos oss var døren åpen, men ungene klarte seg selv. Mat var havregryn eller cornflaks (allergikere hadde rundstykker i frysen som kunne varmes i mikro. Jeg syns det ble for mye styr å måtte planlegge når de kunne komme ang mat, så sa ifra til foreldre at vi hadde rundstykker i frysen. Med turnus på oss voksne så ble det fort krøll når ørten avtaler her og der skulle avtales, huskes og sies til den andre.) så åpent hus, de ordnet seg selv, men jeg hadde ett halvt lye og øre med de. Sjeldent jeg følte jeg måtte bryte inn eller gjøre noe, for alt gikk igrunn veldig fint. Tror kanskje det hadde blitt mer styr om vi måtte avtale alt, følge klokker osv. Middagen tok vi som oftes til kveldsmat, for å gi alle middag ble uaktuelt. Også var det sjeldent ungene var inne, vi hadde en enkel reegl på at tv, pc og slike ting ikke skulle på før barnetv tid. Det var ikke noe problem iforhold til de som var på besøk heller, ungene sa ifra om de spurte eller maste. 

Jeg serveret eller styret ikke når det var venner innom, men fikk jeg lyst til å steke vaffler gjorde jeg det og stekte ute. Ville jeg lage fruktfat gjorde jeg det, veldig koselig for ingen forvenetet eller forlangte det så unegne ble alltid glade når jeg gjorde det. Mye glede noen gulrøtter og blomkål kan gjøre, men hva gjør en ikke for å så sofaen i fred noen ganger når jeg ville ligge og dra meg... 

Anonymkode: 50447...f9d

Skrevet

En gang i uka hvis vi er heldige. 

Syns det er kjempetrist, vurderer å flytte til mer tettbebygde strøk slik at barna kan gå til venner.

Anonymkode: 08d01...89b

Skrevet

Aldri :( Han leker med mange på SFO og han er godt likt ifølge lærerene,men blir liksom aldri noe mer enn å leke sammen på skolen. Men i neste måned skal vi ha vennegruppe hjemme hos oss,å det ser han hvertfall veldig frem til da :)

Anonymkode: 2c259...d18

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aldri :( Han leker med mange på SFO og han er godt likt ifølge lærerene,men blir liksom aldri noe mer enn å leke sammen på skolen. Men i neste måned skal vi ha vennegruppe hjemme hos oss,å det ser han hvertfall veldig frem til da :)

Min har heller ikke ofte besøk. En gang i uka er absolutt maks. Leker masse på SFO og deltar i aktiviteter en gang i uka på ettermiddag. Mye lekser han bruker lang tid på. Håper det blir litt mer sosialt mot sommeren. 

Skrevet

Vi bor i en pendlerkommune. Min 1. Klassing, som de fleste andre her, har lange dager og kommer hjem 1700.  Deretter er det lekser og middag. Det sosiale i ukedagene skjer dermed på sfo. I helgene løper "gatebarna" inn og ut hos hverandre, samt avtalt besøk. Bor på et "spredt" sted så det er viktig å huske på vennene hennes som ikke bor i gangavstand.

Anonymkode: ab408...764

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Inviterer dere hjem, da? Vi jobbet oss nærmest gjennom klasselisten første og andre året, så alle jentene (16 stk) har vært på besøk her. De fleste inviterer tilbake, men det er egentlig ikke poenget. Hovedsaken er at jeg blir kjent med barna, og vår datter har mange å spille på. Noen besøk krever litt tilrettelegging med tanke på kjøring og mat/ allergi, men det tar vi med. 

Anonymkode: 6ffb3...663

Skrevet

Synes alltid det er noen med hjem, eller hvor mini går hjem til andre. Jeg blir sliten, men mini elsker det.

Anonymkode: 8c4f4...e31

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor i en pendlerkommune. Min 1. Klassing, som de fleste andre her, har lange dager og kommer hjem 1700.  Deretter er det lekser og middag. Det sosiale i ukedagene skjer dermed på sfo. I helgene løper "gatebarna" inn og ut hos hverandre, samt avtalt besøk. Bor på et "spredt" sted så det er viktig å huske på vennene hennes som ikke bor i gangavstand.

Anonymkode: ab408...764

Fantastisk at dere tenker sånn ang. de som bor utenfor gangavstand. Det er det vi sliter med her; barn utenfor byggefelt blir glemt, da det er lettere å bare la barna springe ut til naboen.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fantastisk at dere tenker sånn ang. de som bor utenfor gangavstand. Det er det vi sliter med her; barn utenfor byggefelt blir glemt, da det er lettere å bare la barna springe ut til naboen.

Inviterer dere da? I min sønns klasse er det én av guttene som bor litt utenfor, resten bor i gangavstand til hverandre. Vi inviterte ham på besøk i starten av skoleåret, og sa fra når han dro at han bare måtte si fra om han ville komme igjen og at vår gutt gjerne ville besøke ham også. Har ikke hørt noe mer, så da regnet vi med det ikke var så interessant.

Anonymkode: 21924...396

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...