Gå til innhold

Har din datter fått hpv vaksinen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den typen som heter Cervarix.

Anonymkode: 480f3...be0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vett ikkje keffor en, men fekk ifjor i 7 klasse

Anonymkode: f5528...007

Skrevet

Nei, fordi hun bare er tre år gammel. Hun skal følge vaksineprogrammet så når den tide kommer: ja. Den viser seg å ha god effekt  

Visste du guttene også tilbys vaksinen nå? Mine gutter skal definitivt også få den.

https://www.fhi.no/nyheter/2018/tilbud-om-hpv-vaksine-til-gutter-fra-hosten-2018/

En større studie som omfatter 1,3 millioner danske og svenske unge kvinner avkrefter også påstander om alvorlige bivirkninger knyttet til HPV-vaksinen: https://forskning.no/sykdommer-vaksiner-virus/2017/10/studie-frikjenner-hpv-vaksinen-en-rekke-bivirkninger

Anonymkode: 7adcb...497

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, fordi hun bare er tre år gammel. Hun skal følge vaksineprogrammet så når den tide kommer: ja. Den viser seg å ha god effekt  

Visste du guttene også tilbys vaksinen nå? Mine gutter skal definitivt også få den.

https://www.fhi.no/nyheter/2018/tilbud-om-hpv-vaksine-til-gutter-fra-hosten-2018/

En større studie som omfatter 1,3 millioner danske og svenske unge kvinner avkrefter også påstander om alvorlige bivirkninger knyttet til HPV-vaksinen: https://forskning.no/sykdommer-vaksiner-virus/2017/10/studie-frikjenner-hpv-vaksinen-en-rekke-bivirkninger

Anonymkode: 7adcb...497

Gutter får fra høsten 2018.

Takk for svar og info 

Skrevet

Jepp, har aldri tvilt.

Anonymkode: 3133e...31a

Skrevet

Selvsagt.

Anonymkode: c5ffb...57f

Skrevet

Ja selvsagt.

Anonymkode: 3fff0...f09

Skrevet

Begge mine har fått den som er i vaksineprogrammet, hva den heter aner jeg ikke. 

Anonymkode: 5d360...b53

Skrevet

Skal få den i morgen 😊

Anonymkode: 4f3ad...e96

Skrevet

Nei

Anonymkode: a7820...e10

Skrevet

Har den selv. Var en del av «studien» for ca 15år siden :) (50% fikk vaksine, og 50%  fikk placebo. De som fikk placebo ble tilbudt vaksine ved studieslutt -da takket jeg ja)

Hadde jeg hatt døtre så skulle de fått den ja.

Anonymkode: 8aacc...c7e

Skrevet

Cervarix heter den som er i programmet nå. Før var det Gardasil.

Godt å høre at flere tar den ukritisk. Datteren min skal få den.

Jeg har hatt celleforandringer pga hpv, men det hadde jeg fått uavhengig av om jeg hadde fått vaksine eller ikke, pga jeg har hpv 33. Vaksinen dekker bare 16 og 18.

H.i.

Skrevet

Hun skal ta den når hun får tilbudet ja - definitivt. Ser det stod noe over her om at gutter også kunne få denne fra 2018 - noen som vet om det kunn er for 7. klasse også, eller også for de som er eldre? Har en 8. klassing.

Anonymkode: 224e9...158

Skrevet

Nei, hos oss er ikke slik selvsagt før jeg har lest meg opp. Etter å ha lest meg opp, endte vi opp med å betale for den nye Gardasil 9 som beskytter bedre. Ufattelig at Norge ikke kan tilby den beste vaksinen. Cervarix gir ca 70% beskyttelse mot kreft, mens gardassil gir ca 90% + gardasil 9 også gir beskyttelse mot kjønnsvorter. Så den er verdt pengene.

Anonymkode: a610f...745

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hos oss er ikke slik selvsagt før jeg har lest meg opp. Etter å ha lest meg opp, endte vi opp med å betale for den nye Gardasil 9 som beskytter bedre. Ufattelig at Norge ikke kan tilby den beste vaksinen. Cervarix gir ca 70% beskyttelse mot kreft, mens gardassil gir ca 90% + gardasil 9 også gir beskyttelse mot kjønnsvorter. Så den er verdt pengene.

Ja. Men koster mye. 

Fastlegen min anbefalte å ikke kjøpe gardasil 9

Skrevet

Tenker det er viktig å ta vaksinen iallefall. Jeg fikk påvist hpv 16 og cin3 og måtte gjennom en konisering. De vet enda ikke om de har fått fjernet alt. 

Anonymkode: 679e4...cba

Skrevet
På 24.4.2018 den 11.53, Anonym bruker skrev:

Ja. Men koster mye. 

Fastlegen min anbefalte å ikke kjøpe gardasil 9

Legen er vel moralsk pliktet til å anbefale vaksinasjonsprogrammet. Når jeg la det frem for legen så var han litt tilbakeholden, men etter hvert, innrømmet han, at han selv hadde vaksinert sine barn med Gardasil 9. Det koster litt, men kun det beste er godt nok for barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...