Gå til innhold

Hvordan fortelle dette til barna ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min x har bestemt seg for å flytte til ett annet land. Nå har vi 50/50 men det forsvinner jo. Barna blir nødt til å bytte skole og hele livet deres blir snudd på hodet. Hvordan skal barna oppleve dette så skånsomt som mulig? Jeg er veldig redd for hvordan yngste man kommer til å ta det da han er svært knyttet til faren sin. 

Anonymkode: c7295...bd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg forstod situasjonen helt. Du og barnas far har 50/50, men nå skal han flytte til utlandet? Du og barna skal bo i Norge? Hvorfor må de bytte skole? Skal de også flytte?

Anonymkode: 27070...427

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke jeg forstod situasjonen helt. Du og barnas far har 50/50, men nå skal han flytte til utlandet? Du og barna skal bo i Norge? Hvorfor må de bytte skole? Skal de også flytte?

Fordi at det for meg blir en umulighet å kjøre de til skolen. De gikk midt i mellom der hvor far valgte å flytte til og der hvor vi bor. Det snakk om en kjøretur på 40 minutter andre veien en jobben min. Vi hat fått det til å gå pga at det kun var snakk om annenhver uke. Barna skal da bli boende hos meg 100% av tiden. Jeg er så sint på han og hjertet mitt knuser for barna. Han gikk rettens vei for å få til dette og for å kjempe for hvilken skole de skulle gå på så han slapp å kjøre! 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi at det for meg blir en umulighet å kjøre de til skolen. De gikk midt i mellom der hvor far valgte å flytte til og der hvor vi bor. Det snakk om en kjøretur på 40 minutter andre veien en jobben min. Vi hat fått det til å gå pga at det kun var snakk om annenhver uke. Barna skal da bli boende hos meg 100% av tiden. Jeg er så sint på han og hjertet mitt knuser for barna. Han gikk rettens vei for å få til dette og for å kjempe for hvilken skole de skulle gå på så han slapp å kjøre! 

Ok, da forstår jeg. Jeg skjønner godt at du fortviler! 

Jeg tror mitt beste råd er at du og far får dere en time på familievernkontoret for å få hjelp til å finne ut hva dere bør si til barna. Her er det flere vanskelige beskjeder som må gis på en gang. Far må jo ha en stor rolle i å forklare dette for barna på en god måte, ikke minst gi dem en forklaring på hvorfor dette skjer og hvordan de skal holde kontakten fremover.

Skrevet

Hvorfor er det du som må fortelle det? Det er da han som skal flytte og derfor han som skal si det? Støtter også forslaget ditt om å ta han med deg på fvk, kan være godt med en nøytral part i en sak som er så følelsesmessig ladd. Lykke til! 

Anonymkode: 4d19d...345

Skrevet

Dette har ikke noe med meg å gjøre, men hvorfor vil eksen din flytte utlandsk? Spør av nysgjerrighet.

Anonymkode: 4147d...08d

Skrevet

Bytte jobb? Har du mulighet kan jo det løse saken?

Anonymkode: d6081...4e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...