Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #1 Skrevet 23. april 2018 I år er datteren vår 3,5 år og jeg skal ta henne med å gå i 17.mai-tog for første gang (mannen skal filme oss mens vi går). Jeg går kun for hennes del og trives ikke i byen når det er stappfullt meg folk. Føles også litt "ensomt" og ikke ha noen venninner å gå sammen med i toget. Gleder meg faktisk mest til å komme hjem i fred og ro etter toget 😊 Anonymkode: a046c...925
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #2 Skrevet 23. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: I år er datteren vår 3,5 år og jeg skal ta henne med å gå i 17.mai-tog for første gang (mannen skal filme oss mens vi går). Jeg går kun for hennes del og trives ikke i byen når det er stappfullt meg folk. Føles også litt "ensomt" og ikke ha noen venninner å gå sammen med i toget. Gleder meg faktisk mest til å komme hjem i fred og ro etter toget 😊 Anonymkode: a046c...925 Rettelse: stappfullt med folk* Anonymkode: a046c...925
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #3 Skrevet 23. april 2018 Jeg synes generelt 17. Mai er noe stress. Gjør det for ungene. Samme med Tusenfryd og Legoland, ingen interesse av det heller, men må jo la ungene få oppleve slikt. 😊 Anonymkode: 38e12...1c0
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #4 Skrevet 23. april 2018 Min umiddelbare tanke er at dette ikke er nødvendig. Sånt kan du vente med til barnet har begynt på skolen. Eller er det barnehagen som skal gå? Å gå med venner er ikke vanlig, man går sammen med barnets bhg eller skoleklasse. Mannen din skal bare stå og filme? Tull og tøys! Selvsagt skal han også gå sammen med dere. Han får filmet litt på dere og rundt likevel. Anonymkode: 831d6...afb
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #5 Skrevet 23. april 2018 Ensomhet er vondt, men 17.mai er de fleste steder en inkluderende dag. Kan ikke mannen gå sammen med dere? Å gjøre hyggelige ting sammen er mye viktigere enn å forevige alt. Anonymkode: 2cc2e...3c4
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #6 Skrevet 23. april 2018 Begynner å bli fint igjen nå som vi kun har et barn som går på barneskolen. Med flere barn i barneskolealder blir denne dagen bare jag og stress her vi bor. Jeg liker dagen nå, når det ikke blir så mye dugnadsarbeid at en ikke får være med familien. Anonymkode: 83121...c64
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #7 Skrevet 23. april 2018 Hvorfor skal dere gå alene? Mannen må jo bli med. Det er veldig koselig! Hvis dere ikke skal gå med barnehagen, så hadde jeg ikke brydd meg med tog. Koseligere å se på. Anonymkode: fae50...4f2
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #8 Skrevet 23. april 2018 Ta med mannen! Han trenger ikke stå å filme idet dere går forbi! 17.mai er fantastisk! Elsker det ❤️ Anonymkode: b05e7...bdd
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #9 Skrevet 23. april 2018 Jeg var som deg før, gruet meg til 17. mai. Men så begynte vi å gå i tog, og når jeg så gleden hos datteren min og alle de andre ungene, følte jeg en glede selv. De aller fleste barn elsker 17. mai, og det å kunne pynte seg og rope hurra er kjempestas for de små. Legg lista lavt, spis god mat og kos dere. Anonymkode: 2bf7b...bee
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #10 Skrevet 23. april 2018 Jeg gleder meg til 17 mai fordi jeg gleder meg på barnas vegne. Personlig er det ikke en viktig dag for meg, men ingenting gleder meg mer enn å se at barna har det fint. Anonymkode: 2f15d...069
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #11 Skrevet 23. april 2018 For en 3,5 åring holder det å se på tog. Hvis dere ikke skal gå med barnehagen hadde jeg glatt stått over det styret i år. Har selv en som fyller 4 like etter 17 mai. Vi ser på toget, kjøper en is på skolen og går hjem der vi får besøk av barnas tanter, onkler, besteforeldre og oldeforeldre.. Anonymkode: 4dacb...d87
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #12 Skrevet 23. april 2018 Ensomhet er såpass hemmende for mange at her setter kommunen inn tiltak. Vi venneløs går sammen 🇳🇴 Sikkert noen som ikke tør stille på det heller, men da har man et alternativt Og det finnes på mye annet også for å bryte ensomhetsmønsteret til mange. Bra kommuen! Forøvrig er 17. mai en litt slitsom dag for de fleste altså, så du er ikke alene om følelsen av og helst ville gjøre annet. MEN, det er en viktig dag! Tradisjon osv, så vi hopper i det og har det som regel veldig fint uansett 💕 Anonymkode: 7d571...56c
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #13 Skrevet 23. april 2018 Jeg syns du skal gå pga dattern din. 😊 Man har godt av input selvom man bare er 3,5 år . Virker som du har har godt av det du også. 😊 Anonymkode: bc12d...7df
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #14 Skrevet 23. april 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg var som deg før, gruet meg til 17. mai. Men så begynte vi å gå i tog, og når jeg så gleden hos datteren min og alle de andre ungene, følte jeg en glede selv. De aller fleste barn elsker 17. mai, og det å kunne pynte seg og rope hurra er kjempestas for de små. Legg lista lavt, spis god mat og kos dere. Anonymkode: 2bf7b...bee Ja, derfor jeg går i tog siden datteren min blir og synes det er stas 😊 HI Anonymkode: a046c...925
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #15 Skrevet 23. april 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns du skal gå pga dattern din. 😊 Man har godt av input selvom man bare er 3,5 år . Virker som du har har godt av det du også. 😊 Anonymkode: bc12d...7df Ja, klart jeg skal gå. Gjør det for datteren min sin del 😊 Tenker hun er stor nok til å gå i tog 😊 HI Anonymkode: a046c...925
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #16 Skrevet 23. april 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ensomhet er såpass hemmende for mange at her setter kommunen inn tiltak. Vi venneløs går sammen 🇳🇴 Sikkert noen som ikke tør stille på det heller, men da har man et alternativt Og det finnes på mye annet også for å bryte ensomhetsmønsteret til mange. Bra kommuen! Forøvrig er 17. mai en litt slitsom dag for de fleste altså, så du er ikke alene om følelsen av og helst ville gjøre annet. MEN, det er en viktig dag! Tradisjon osv, så vi hopper i det og har det som regel veldig fint uansett 💕 Anonymkode: 7d571...56c Jeg føler meg ikke ensom generelt altså, men flere jeg kjenner er bortreist 17.mai og når mannen har bestemt seg for å ikke gå føles det ensomt, men blir sikkert greit når jeg og datteren begynner å gå. Er så mange folk at ingen som legger merke til alt og alle 😊HI Anonymkode: a046c...925
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #17 Skrevet 23. april 2018 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg gleder meg til 17 mai fordi jeg gleder meg på barnas vegne. Personlig er det ikke en viktig dag for meg, men ingenting gleder meg mer enn å se at barna har det fint. Anonymkode: 2f15d...069 Det er en fin tanke 😊 HI Anonymkode: a046c...925
*Miss Marple* Skrevet 23. april 2018 #18 Skrevet 23. april 2018 For en snøsokk av en mann! Han kan da godt filme selv om han er med og går i tog! Dårlig unnskyldning. En på 3,5 er mer enn stor nok til å skjønne at det er stas å gå i tog. Jeg kommer også mest sannsynlig til å gå uten mannen i år, men jeg kjenner jo/er på hils med de andre barnehageforeldrene så jeg kan prate litt med dem på veien. Du er tøff som stiller opp for datteren din og det kommer helt sikkert til å gå bedre enn du frykter. Slett ikke alle har stor familie å gå sammen med.
mamma_bergen Skrevet 23. april 2018 #19 Skrevet 23. april 2018 Be mannen gå med dere i toget, noe annet er jo bare rart?..
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #20 Skrevet 23. april 2018 Hadde mannen min prøvd seg med den unnskyldningen at han skal stå å filme ville det nok resultert i en heftig krangel her hjemme. For noe tull! Anonymkode: 10325...bf3
the amazing spidermamma Skrevet 23. april 2018 #21 Skrevet 23. april 2018 Hvor lang skal denne filmen være, da? Han kan vel filme en ti minutters tid og gå resten sammen med dere? Selv om dette sikkert er verdens fineste treåring, så skal det noen dedikerte besteforeldre til som orker en times dokumentar fra veslas første 17. mai...
2 små orkaner Skrevet 23. april 2018 #22 Skrevet 23. april 2018 Jeg gleder meg hvert år og jeg er ikke en gang norsk. Ja der er mye stress med skolebarn som skal gå i tog (spiller i tillegg i korps) og arransjement på skolen som foreldrene står for. Men for en fantastisk opplevelse å stå i byen og se på toget med en haug av glade mennesker. Man fornemmer virkelig stoltheten nordmen har for landet sitt. Mine foreldre kommet til Norge hver 17 mai for å oppleve festlighetene. Til HI dersom dere kun har en på 3,5 år og ingen forpliktelser så bli hjemme. Det gjorde vi før skolealderen om været var dårlig.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2018 #23 Skrevet 23. april 2018 Jeg tenkte: er det virkelig noen som gleder seg til 17.mai?? Trodde det kun var en lidelse for de fleste som man kom seg igjennom for ungenes del. For meg er det i alle fall kun det. Ta no i det minste med mannen din. Anonymkode: ca11b...c6f
*Miss Marple* Skrevet 23. april 2018 #24 Skrevet 23. april 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenkte: er det virkelig noen som gleder seg til 17.mai?? Trodde det kun var en lidelse for de fleste som man kom seg igjennom for ungenes del. For meg er det i alle fall kun det. Ta no i det minste med mannen din. Anonymkode: ca11b...c6f Selvsagt gleder vi oss til 17 mai! Hva er det å grue for? Glade barn, fine klær, korps og flagg, pølser og is, slitne ben og høytidelig stemning. Jeg gleder meg minst like mye som ungene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå